  • 1. Data: 2013-02-20 09:27:03
    Temat: Byli już?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://biznes.onet.pl/kontrolerzy-ruszaja-na-pomiar,
    18496,5425303,1,prasa-detal

  • 2. Data: 2013-02-20 09:37:12
    Temat: Re: Byli już?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 09:27:03 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > http://biznes.onet.pl/kontrolerzy-ruszaja-na-pomiar,
    18496,5425303,1,prasa-detal

    Jeśli byli to na wniosek obywateli.
    Dzisiaj w wiadomościach Radia Zet gadali że obywatele masowo ślą donosy do urzedów.
    I co Ciebie zapewne zainteresuje- powiedzieli że w Nowym sączu tylko w tym roku było
    już ok 150 donosów obywatelskich do Urzedu Skarbowego.

  • 3. Data: 2013-02-20 09:43:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 09:27:03 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > http://biznes.onet.pl/kontrolerzy-ruszaja-na-pomiar,
    18496,5425303,1,prasa-detal

    Z drugiej strony bać się opwinni tylko ci którzy cos tam zakombinowali z metrażem
    nieruchomości itp.
    Tym bardziej że bynajmniej u nas żaden urz edas nie weryfikował powierzchni która
    podałem do opadatkowania po odbiorze budynku. Podali mi tylkmo info jak mam mierzyć(w
    zalezności od wysokości pomieszczeń), podałem im wyniki pomiarów i naliczyli
    poodatek- cos koło 150zł rocznie.

  • 4. Data: 2013-02-20 09:51:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]

    >I co Ciebie zapewne zainteresuje- powiedzieli że w Nowym sączu tylko w tym
    >roku było już ok 150 donosów obywatelskich do Urzedu >Skarbowego.

    Nie słuchałem. Ja o tych kontrolach dopiero dzisiaj na onecie wyczytałem.
    Ja tam jestem czysty. Do podatku zaniosłem im projekt domu i sami sobie
    odpisali co trzeba.
    Jedno jest tylko pewne, powoli stajemy się państwem terroru finansowego.
    Tego można było się spodziewać wcześniej czy później że i po te pieniądze
    sięgną.
    Zastanawiam się jeszcze tylko nad jednym. Tak gorliwie pobierają ode mnie
    ten podatek liczony od całości działki. Nikt nie chce mi powiedzieć dlaczega
    jeżeli ja zapłaciłem za całą działkę, mam ją całą w księgach wieczystych, za
    cała płacę podatek, jak budowali kanalizację w mojej części działki wzdłuż
    drogi to do mnie słali pisma o wyrażenie zgody i to mnie zawiadamiano o
    wydanym pozwoleniu na budowę kanalizacji. Nie drogowców. To dlaczego
    drogowcy uparcie twierdzą że pas szeroki na kilka metrów jest ich a nie moją
    własnością. Kiedyś była nawet taka głupia rozmowa że nawet żwiru nie mogę
    wysypać sobie przed ogrodzeniem mimo że od ogrodzenia do granicy działki
    jest moje, bo to ja kupiłem i za to ja płacę podatek. Dodam że droga jest
    gruntowa.

    Marek

  • 5. Data: 2013-02-20 10:02:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

> [...]
    >jak mam mierzyć(w zalezności od wysokości pomieszczeń), podałem im wyniki
    >pomiarów i naliczyli >poodatek- cos koło 150zł rocznie.

    Ja im projekt przyniosłem i sami sobie odpisali co chcieli. Wiem że
    odliczyli klatkę schodową w całości, garaż.
    Zastanawiam się jeszcze nad jednym. W wyliczeniu do podatku jaki dostaję,
    podana powierzchnia jest do drugiego miejsca po przecinku. Zastanawiam się,
    co jest gdy pojedyncze centymetry się nie zgodzą, no bo przecież nie ma siły
    żeby grubośc tynku i wszystko grało cacy, choćby po postawieniu kominka
    zmniejszyła mi się powierzchnia, czy się o te centymetry przyczepiają czy
    raczej ogólnie szukają samowoli budowlanych czyli dobudówek, podniesionych
    ścian kolankowych czyli większej powierzchni pomieszczeń ze skosami itp.

    Marek

  • 6. Data: 2013-02-20 10:05:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 09:51:27 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Jedno jest tylko pewne, powoli stajemy się państwem terroru finansowego.

    Niestety masz dużo racji.
    Alew kółko sie trochę zamyka- urzedasy tworza głupie przepisy aby łatac dziury
    budżetowe, obywatele kombinuja jak moga aby płacic mniej.
    Nie oszukujmy się- np. pewnie żaden z piszących na tej grupie jak budował dom to coś
    kupił bez faktury, robocizna na czarno itp.
    Kilka dni temu czytałem że już rodacy wymyslili jak nie płacic akcyzy za auta- kupuja
    luksósowe Porsche czy inne Bentleye i rejestruja je jako auta pomocy drogowej. I
    poodobno wtedy akcyzy sie nie płaci.
    I na naszych drogach mamy Cinquecenta rejstrowane jako cięzarówki a sportowe Porsche
    jako pomoc drogowa.
    Fotoradary dla bezpiecństwa a wyższa akcyza na wóde i fajki w celu dbania o zdrowie
    obywateli;)

  • 7. Data: 2013-02-20 10:05:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    A tak wogóle, to życie w tym kraju powoli staje się jak w filmach typu Robin
    Hood, gdzie poborcy podatkowi od wsi do wsi jeżdżą i gnębią ludzi zbierając
    kasę i ostatki zapasów dla swojego tłustego pana.

    Marek

  • 8. Data: 2013-02-20 10:51:39
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    ps.com...
> [...]

    Porsche jako pomoc drogowa.
    Fotoradary dla bezpiecństwa a wyższa akcyza na wóde i fajki w celu dbania o

    Ale ludzie kupują bez faktury z kilku powodów - bo zwrot VAT dostanie 15% a
    bez faktury ma 23% w kieszeni; bo nawet jak ma fakturę a towar jest
    spieprzony nie odpowiada zamowieniu to do sądu i tak nie pojdzie bo nic mu
    to nie da bo sady w banana republik PL nie dzialaja dla zwyklych ludzi,
    Panstwo ich lupi ile i jak moze wiec ludzie sie bronia przed tym. Moze wasze
    zdanie jest inne ale ja twierdze od dawna ze naprawe tej banana republik
    trzeba zaczac od wymiaru sprawiedliwosci (calego).
    Poza tym ktos kiedys powiedzial ze " nie ma takiej niegodziwosci jakiej
    niedopusci skad inad liberalny rzad kiedy zacznie brakowac mu pieniedzy" -
    wiem ze te podatki o ktorych mowimy to sa dla gmin ale gminy z kolei lupie
    rzad (chocby zwiekszajac obowiazki finansowe w oswiacie nie dajac na to
    kasy)
    Obawiam sie ze jestesmy dopiero na poczatku drogi do rabunku przez naszych
    okupantow.

  • 9. Data: 2013-02-20 11:01:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 10:51:39 UTC+1 użytkownik Przemek napisał:
> [...]
    >
    > to nie da bo sady w banana republik PL nie dzialaja dla zwyklych ludzi,
    >
    > Panstwo ich lupi ile i jak moze wiec ludzie sie bronia przed tym.

    Dokłądnie. I kólko sie niestety zamyka.

    > Obawiam sie ze jestesmy dopiero na poczatku drogi do rabunku przez naszych
    >
    > okupantow.

    Tych okupantów to niby sami wybralismy podobno;)
    Ja wiemn: dżuma, cholera, grypa;)

  • 10. Data: 2013-02-20 11:01:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Trzeba więc myśleć przed kartką wyborczą a nie głosować na tych samych
    szubrawców od kilkunastu lat.
    Tylko Korwin.