    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: lampa owadobojcza
    Date: Tue, 8 Jun 2010 13:31:33 +0200

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
    news:hul3gg$anp$1@news.onet.pl...
    > Witajcie! Potrzebuje skutecznej lampy na komary i inne latajace badziewia.
    > Bylaby uzywana na zewnatrz (np. w altance) i wewnatrz pomieszczen. Gdzie
    > szukac i czym sie kierowac przy wyborze? Czy jest to w ogole skuteczne?

    Na początek kup sobie tanią chininę z niebieską rurką w środku otoczoną
    podwójną spiralką z drutu. Zasilana jest z dwu podwajaczy napięcia
    pracujących w przeciwnych kierunkach co daje około i 1000V i więcej.
    W widzianych przeze mnie konstrukcjach denko od spodu było mocowane na
    bagnetach, czyli dało się po obrocie wyjąć. To denko stanowiło miskę na
    "urobek". Na octówki nalewalem tam soku, piwa lub wina. A na komary
    wystarczy trochę moczu... Wietnamczycy na bomby-miny amerykańskie z
    detonatorem uruchamianym przez spreparowanego krwiopijcę komara wieszali
    przy swoich ścieżkach w dżungli pęcherze z moczem - każdy z nich miał
    obowiązek sikać wyłącznie do takiego pęcherza. Gdy było bombardowanie tych
    tras w celu przerwania zaopatrzenia frontu miny wybychały prawie natychmiast
    po zrzuceniu a dla ludzi nieszkodliwie, chyba, że ktoś miał pecha. W każdym
    bądź razie minimalizowano straty w dowcipny i prosty sposób.
    Czyli niech nam żyje to, co sika! :-))))))))