  • 31. Data: 2016-06-12 00:38:37
    Temat: Re: legionella
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-12 o 00:32, masti pisze:

    > bo jakoś nie stwierdzono zachorowań spowodowanych wylewką.
    > a wodą jak najbardziej
    > http://www.eozon.pl/index.php/2012-05-31-08-30-02
    >
    > poza tym jak przy każdym zapobieganiu operuje się oceną ryzyka i kosztów
    > jego minimalizacji

    Nie mowie nie, ale w Twoim linku nie wskazano na baniak.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2016-06-12 08:43:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-11 o 13:11, masti pisze:

    > to załuż sobie podgrzewanie na wylewce. Albo czekaj aż wylądujesz w
    > szpitalu. Masz jeszcze jakieś fajne pomysły?

    That's the point.
    Po prostu podgrzewanie samego zbiornika jest IMHO bez sensu.

    --
    Pete

  • 33. Data: 2016-06-12 09:06:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-06-12 o 08:43, Pete pisze:

    > That's the point.
    > Po prostu podgrzewanie samego zbiornika jest IMHO bez sensu.

    Wygląda na to, że to samo zdanie mają wszyscy rozmówcy oprócz mastiego,
    który z tego powodu pluje jadem naokoło.

    --
    MN

  • 34. Data: 2016-06-12 09:14:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 12 czerwca 2016 08:43:40 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > That's the point.
    > Po prostu podgrzewanie samego zbiornika jest IMHO bez sensu.

    mnie sie widzi na podstawie linku mastiego ze zagrozenie duze jednak nie jest - ale
    podgrzenie zbiornika jest wystarczająco dobrą metodą. Po wygrzaniu zbiornika
    upuszczenie ciepłej wody wypłukuje i dyzenfekuje rury.

    b.

  • 35. Data: 2016-06-12 11:02:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Wygląda na to, że to samo zdanie mają wszyscy rozmówcy oprócz mastiego,
    > który z tego powodu pluje jadem naokoło.

    Rozmówcy może, ale czytelnicy już niekoniecznie. Ja też mam zdanie inne.
    Inne mają również projektanci systemów, którzy takie cykliczne grzanie
    programują. W ogólę odniosłem wrażenie, że wzmiankowani rozmówcy, to
    tylko tak z przekory, albo by wzmóc w sobie przekonanie, że cały świat
    się myli, a oni wiedzą lepiej.

    Przy okazji -- są miejsca na świecie, gdzie problem drobnoustrojów
    dotyczy nie tylko wody podgrzewanej. Na przykład na Półwyspie Arabskim
    średnia temperatura roczna bliska jest trzydziestu stopni -- i tyle
    też mają wody podziemne, jeśli oczywiście gdzieś uda się je znaleźć.
    Średnia dobowa w miesiącach letnich przekracza trzydziestkę, a średnia
    temperatura gruntu jest jeszcze wyższa. Takich temperatur można się tam
    spodziwać w wodzie rurzanej. Przeto budowa wodociągów w stylu europejskim
    nie jest dobrym pomysłem. Nie robi się grubych rur ze stałym wysokim
    ciśnieniem i wolno płynącą wodą. Wodociąg doprowadzony do nawet sporego
    budynku ma postać niezbyt grubego szlauchu, gdzie się da idącego wierzchem,
    by łatwiej dało się to serwisować. Przekrój wylicza się tak, by *szybko*
    i *cały czas* płynąca woda wystarczała na *średnie* dobowe zapotrzebowanie.
    Resztę załatwia bufor w postaci zbiornika umieszczonego wysoko w budynku
    i zasilającego grawitacyjnie krany. W bystro płynącej wodzie bakterie
    utrzymują się znacznie mniej chętnie, do doglądania pozostaje ta baniocha
    na górze, którą w razie potrzeby łatwo jest nawet okresowo osuszyć.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2016-06-12 11:45:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Jun 2016 11:02:28 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Rozmówcy może, ale czytelnicy już niekoniecznie. Ja też mam zdanie inne.

    Ja również mam inne, tylko coraz mniej chce mi się wchodzić w te
    "akademickie" dyskusje (niedalej jak w zeszłym roku była tutaj dyskusja o
    legionelii). Niektórych się nie przekona że czarne jest czarne, a białe
    jest białe.

    Wszak jak nic złego ze strony legionelii ich czy ich znajomych/rodziny nie
    spotkało do tej pory, znaczy spotkać nie może. Potem tylko jak wylądują w
    szpitalu czy w trumnie, to będzie żal do całego świata -- bo przecież nie
    do siebie -- wszystko to, bo próbowali parę złotych na dobrze wykonanej
    instalacji i cyklicznym przegrzewaniu instalacji zaoszczędzić.

    Podobnie zresztą jest z antyszepionkowcami, typem ogrzewania w domach... Ja
    dla przykładu wolę zapobiegać problemowi niż się z problemu później leczyć,
    bo koszty leczenia w stosunku do zapobiegania są niewspółmiernie wysokie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2016-06-12 13:19:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-06-12 o 09:14, Budyń pisze:

    > mnie sie widzi na podstawie linku mastiego ze zagrozenie duze jednak nie jest - ale
    podgrzenie zbiornika jest wystarczająco dobrą metodą. Po wygrzaniu zbiornika
    upuszczenie ciepłej wody wypłukuje i dyzenfekuje rury.

    Jakim cudem?
    Jakim cudem wypuszczenie wody PRZEZ MIESZACZ dezynfekuje rury? Przecież
    jeśli legionella występowała w zbiorniku to występowała też w całej
    instalacji ciepłej wody. Zdezynfekowałeś zbiornik, ale reszta instalacji
    "ma się dobrze". Jaki więc to ma sens?

    --
    MN

  • 38. Data: 2016-06-12 13:56:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przypierdalasz sie. Jesli wikipedia podaje ze w Polsce w przeciagu kilkunastu lat
    wykryto trzy miejsca gdzie stwierdzono wystepowanie tej bakteri to znaczy ze jest to
    problem ogolnokrajowy. Ludzie duzo rzeczy robia bez sensu. To jak bez sensu ktos
    sobie wode w bojlerze zagotuje to nic to w statystykach nie zmienia.

  • 39. Data: 2016-06-12 14:45:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Wygląda na to, że to samo zdanie mają wszyscy rozmówcy oprócz mastiego,

    i urzędów, przepisów itd.

    > który z tego powodu pluje jadem naokoło.

    jadem? wskażesz?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 40. Data: 2016-06-12 20:14:57
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 12:18:03 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Ebola też, a nie ma opcji w piecach na ubijanie eboli :P
    Tak Sobie kombinuje- zasobnik z woda ma jakąś tam wysokośc.
    Po dogrzaniu powiedzmy do 80stC u góry tyle będzie ale dolne warstwy wody będą
    zimniejsze zapewne
    Więc u góry ubije legionelle a na dole?

    =========================
    Cześć.
    Pozwolę sobie napisać parę słów.
    Cała zabawa z profilaktycznym "zabijaniem" legionelli ma sens wtedy, kiedy przy
    okresowym przegrzaniu wody jest ona rozprowadzana po całym układzie. Stosowane są
    również zawory regulacyjne z funkcją pełnego otwarcia przy przekroczeniu pewnej
    granicy temperatury wody.
    Np. w budynkach z cyrkulacją ciepłej wody. Niestety stwarza to olbrzymie zagrożenie
    poparzeniem u osób, które mogłyby w tym czasie nieświadomie korzystać z cw. Dlatego
    też, mimo występowania tej automatycznej funkcji w sterownikach węzłów ccw, nie jest
    ona praktycznie wykorzystawana.
    W domach jednorodzinnych można d. łatwiej dopilnować, aby ktoś nieopatrznie się nie
    poparzył, jednak - aby to zadziałało - należy okresowo przegrzaną wodą przepłukiwać
    profilaktycznie całą instalację. W innym przypadku (sam przegrzew) działanie jest
    bezcelowe i nieekonomiczne.
    Pozdrawiam - JK