  • 1. Data: 2012-10-07 18:23:29
    Temat: materiały, jakość
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Zastanawiam się ostatnio, z jakich materiałów budować dalej, w sensie co
    wybrać, jakiego producenta itd.

    Czytałem na grupie o folii za 3PLN, która po roku przestaje istnieć,
    spływając sobie swobodnie kanalizacją deszczową. Mnie zaproponowano po
    2.60, nie precyzując dostawcy, więc się zastanawiam nad całością oferty.

    Macie jakieś przemyślenia na temat wełny, folii, blachodachówki?

    Z wełną chyba nie będzie kłopotu, Rockwool?
    Z folią czarna magia, jak na razie, a i z blachodachówką nie lepiej.
    Budmat trąbi coś o grubości cynkowania, inni o grubości rdzenia - a nie
    całkowitej grubości blachy, jeszcze inni o przecieraniu się szczytów
    blachodachówki. Normalnie głupnę już od tego :(

    Macie jakieś przemyślenia w temacie jakości?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-10-07 18:41:10
    Temat: Re: materiały, jakość
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    1. Dachowka ceramiczna, ewentualnie cementowa.
    2. Wełna ISOVER Supermata (nie ma lepszej)
    3. Paroprzepuszczalna, tu jest wybór spory ale nie kupowałbym gówna za 3zł.

    Marek

  • 3. Data: 2012-10-07 20:58:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    4CX250 pisze:
    > 1. Dachowka ceramiczna, ewentualnie cementowa.

    Nie da rady, trapez lub blachodachówka, spadek marny jak na coś innego
    (tylko 15 stopni).

    > 2. Wełna ISOVER Supermata (nie ma lepszej)

    OK.

    > 3. Paroprzepuszczalna, tu jest wybór spory ale nie kupowałbym gówna za 3zł.

    No właśnie, jak rozpoznam lepszą od gorszej, po cenie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-10-08 02:24:38
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > grubości blachy, jeszcze inni o przecieraniu się szczytów blachodachówki.
    > Normalnie głupnę już od tego :(

    Nie tylko ty. Chcą zrobić nas w konia dając cienki materiał i do tego źle
    zabezpieczony antykorozyjnie, ze stali, która sama z siebie koroduje pod
    farbą.

  • 5. Data: 2012-10-08 02:26:33
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > 2. Wełna ISOVER Supermata (nie ma lepszej)

    > OK.

    Ale wełna w skosy. Na sufit tylko zasypka. Na suficie nie sprawdza się żadna
    wełna z rolki.
    Trzeba przewidzieć tak sufit do strychu aby dało się tam wsypać siekaną
    wełnę.

  • 6. Data: 2012-10-08 07:51:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 8, 2:26 am, "kiki" <l...@l...net> wrote:
> [...]
    > wełna z rolki.
    > Trzeba przewidzieć tak sufit do strychu aby dało się tam wsypać siekaną

    Nie rozumiem w czym tkwi haczyk, np tutaj:

    http://www.icmarket.pl/paroc-welna-granulowana-kgop-
    p-3745.html

    cena za m3 - 15 zł

    http://www.icmarket.pl/rockwool-granrock-kgworek-p-8
    70.html

    cena za m3 - 188 zł

    Ile powinna kosztować taka zasypka żeby nie przepłacać i miała sens?
    Gdzie kupić?
    Mam u rodziców poddasze nieużytkowe ocieplone 20 cm wełny i kusi mnie
    żeby tam coś dosypać.

    L.

  • 7. Data: 2012-10-08 08:58:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zabezpieczony antykorozyjnie, ze stali, która sama z siebie koroduje pod

    Każda blachodachówka na przetłoczeniach wcześniej czy później cieknie bo
    w tych miejscach materiał jest już naciągnięty do granic mozliwości. Mnie
    też denerwowało by, że przy każdym deszczu a nie daj co przy gradzie w nocy
    nie da się spać.
    Dla mnie miejsce blachy na dachu to tylko obróbki blacharskie. Na wiosnę
    tego roku podczas prac w ogrodzie z ziemi wygrzebałem kilka fragmentów
    blachy którą majster używał do obróbek blacharskich. Przeleżały w kwaśnej
    ziemi przynajmniej gdzieś od listopada 2005roku i ani grama rdzy. Nawet na
    cięciach była zdrowa blacha. A to zwykła blacha z Florian Podkarpacie którą
    kupowałem po 45zł za arkusz, nie jakieś cuda.

    Marek

  • 8. Data: 2012-10-08 09:01:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 8, 7:51 am, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
    > http://www.icmarket.pl/paroc-welna-granulowana-kgop-
    p-3745.html

    > cena za m3 - 15 zł

    Doczytałem że cena za kg a nie worek 15 kg :>
    Czyli m3 wychodzi jakieś 145 zł

    L.

  • 9. Data: 2012-10-08 09:03:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale wełna w skosy. Na sufit tylko zasypka. Na suficie nie sprawdza się
    > żadna wełna z rolki.
    > Trzeba przewidzieć tak sufit do strychu aby dało się tam wsypać siekaną
    > wełnę.

    Plan jest taki, żeby nie ocieplać blachy od dołu, tylko sufit
    (przynajmniej na hali taki jest plan).
    Blacha od spodu zabezpieczona folią w odstępie łata(25x50)+kontrłata(40x60).

    I teraz kłopot z sufitem, między wiązarami w projekcie jest 1100mm,
    szerokość wiązarów 45mm, więc teoretycznie pozostaje 1055mm + wszelkiej
    maści tolerancje kotwienia i wyboczenia tychże. Rolka wejdzie więc
    upchana, o ile może tak być.
    Wygląda że dobrze, więc pewnie o czymś nie wiem ;)

    Miłego.
    Irek.N.