    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: monitoring na zadupiu
    Date: Sun, 12 Nov 2017 19:11:01 +0100

    W dniu 12.11.2017 o 18:46, Maciek pisze:
    > Dzięki. Czyli w tym przedziale cenowym nie ma co patrzyć na "markę", bo
    > zapewne zmienia się to jak w kalejdoskopie i nie ma lepszych, bądź
    > gorszych producentów, a w każdym razie nie możesz polecić czegoś
    > sprawdzonego?

    Kupowałem tak dawno, że moich zakupów już niema na aliexpresie, ale są
    podobne. o ile wiem, wszyscy stosują podobny hardware. nawet jak się
    "dorwie" program do oglądania obrazu z kamer na androidzie, to
    wyszukując kamere - niema szans na trafienie _tego konkretnego_ modelu,
    natomiast kamera "działa" tyle że pod inną nazwą. tak więc sądzę że jak
    już zaadoptują czyjś projekt - to wszyscy. ktoś tu podował nazwę hk-
    cośtam. (hkvision?) te kamery są wmiarę przyzwolite - znam je z opisów z
    forum, a miałem dwie, ale je przez własną głupotę zamordowałem. te z
    pierwszego linku który podałem mają oznaczenie top201

    tu jest w wątku obszerny opis (wątek trochę poszarpany, bo głównego
    recenzenta zbanowali, a on zażądał usunięcia swoich postów)
    https://ipcamtalk.com/threads/review-top-201-super-m
    ini-720p-hd-ip-cam-the-cheapest-ip-cam-so-far.1775/p
    age-35#post-142298

    Dzięki niemu będziesz wiedział w co się pakujesz, ale nie czytaj jak się
    przywraca kamerę po nieudanym wgraniu firmware. nigdy tego nie robiłem i
    niema takiej potrzeby. działa - to poco naprawiać?

    rejestrator mam taki jak w linku. zobaczyłem jednak ze są już
    rejestratory 12 kanałowe i na 99% taki kupie i zwiększę ilość kamer. (ja
    mam taką sytuacje że w godzinach pracy potrzebuje monitoring w środku,
    po godzinach na zewnątrz. więc plus 4 kamery - dlamnie super sprawa. ale
    napiszę najpierw do chinczyka, żeby sprawdzić czy "ogarnia" temat. Jeśli
    nie - poszukam innego sprzedawcy.

    Czy mogę coś polecić? No jeśli zamierzasz wydać 5 tyś - to nie. bo
    oczekujesz czegoś pomiędzy audi a mercedesem, a ja się zajmuje czymś
    pomiędzy matizem a pandą. zajmuje - za dużo powiedziane. sam poskładałem
    i użytkuje. tyle że ze względu na niskie ceny stać mnie było na
    eksperymenty, (w tym spalenie kamery). wracając jednak do porównania
    motoryzacyjnego, czy mercedesem czy matizem - zajedziesz tak samo, jeśli
    zgodzisz się znosić pewne niedostatki. I oto zapytaj sam siebie. Jeśłi
    jesteś prezesem prezesów - kup w eltroxie, albo gdzie indziej. jak
    potrafisz podciągnąć rękawy i poświęcić parę wieczorów na czytanie forum
    polecam to do czego daje linki.
    Cokolwiek zdecydujesz, dobrze zaplanuj przed wydaniem nawet jednej
    złotówki. rejestrator, plus zasilacz, plus dysk - to już skrzynka
    wielkości pudełka na buty (ja mam taką z alarmu satela - to też koszt)
    Piszesz że masz kable, ale chyba nie do wszystkich kamer - więc też
    musisz rolkę kupić. kabel zasilający też moze być problemem. ja mam
    cieniutki, ale mało - ok 10m maks. przy dłuzsyzch odległościach - musisz
    dać coś grubszego. nie polecam ciągnięcia 230v w okolice (szczególnie
    zewnętrznej!) kamery. no i lokalizacja tych kamer. SZlag Cię trafi gdy
    zobaczysz wandala majstrującego coś w rogu kadru - tak że cośtam widać,
    ale w zasadzie nie wiadomo co to jest.

    ToMasz