  • 31. Data: 2018-02-28 15:15:20
    Temat: Re: nele słoneczne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dolozylem troche zeby nikt sie nie czepial ze zanizam.

  • 32. Data: 2018-02-28 17:02:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Feb 2018 03:34:15 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Jakie 5%. 200A x 2s w benzynowym daje 400As albo 1/9 Ah. W dizlu dojdzie
    > grzanie swiec 50A x 20s = 1000As+400As= 1400As = 0,4Ah. W realu jest do
    > czterech razy wiecej ale to w dalszym ciagu maly ubytek ponizej 1%
    > pojemnosci nominalnej.

    Odnosiłem się procentami do "akumulatorem w samochodzie który ma już
    pojemność 1 dnia przy aktualnych temperaturach i 2-3 dni w lato" -- więc
    taki może mieć 5-10% po jednym odpaleniu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2018-02-28 17:31:56
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Zenek, zaczekaj jeszcze chwile.

    Wydawało mi się, ze akumulator jest akumulator i byle trzymac go w
    optymalnych scieżkach.

    Mam dostać duży (jeszcze nie wiem jaki, padlo okreslenie "traktorowy")
    aku 12V, uzywany w szpitalnym UPS, któremu konczy sie gwarancja.
    Akumulator jest żelowy, podobno sprawny. JAk na Twoje oko to wygląda
    w kontekscie panela solarnego 200W/kilkanascieV i pompy 100W/12V?
    Mam sterownik, który gdy trzeba podłączy lub odetnie panel i pompę.

    Głównie chodzi mi o tą żelowość. Rozumiem, że trzeba delikatniej,
    brońboze bez gotowania i bez nadmiernego rozładowania. To wystarczy?

    pozdr --
    A S

  • 34. Data: 2018-02-28 17:40:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to szpital i zasilanie awaryjne to nie moze to byc akumulator od traktora. Jak
    akumulator to akumulator to z butami podobnie. Zaloz szpilki i idz na zakupy. Buty to
    buty.

  • 35. Data: 2018-02-28 18:27:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 17:40 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jak to szpital i zasilanie awaryjne to nie moze to byc akumulator od
    > traktora. Jak akumulator to akumulator to z butami podobnie. Zaloz
    > szpilki i idz na zakupy. Buty to buty.

    Napisał, że żelowy. "Od traktora" miało znaczyć pewnie że gabaryty ma
    spore.
    Miałem takie akumulatory o pojemności 44Ah w upsach 15kVA.

    Jak wg harmonogramu jest do wymiany a jeszcze "trzyma" to bierz w ciemno.

    TG

  • 36. Data: 2018-02-28 19:25:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Laduj do chwili w ktorej miernik wtyczkowy pokaze 110% obliczonej wczesniej przez
    Ciebie ilosci energii jaka moze
    > pomiescic akumulator.

    zabiłem go. Ale wiesz co? Oficjalnie przyznaje Ci racje. Takie
    traktowanie akumulatora rozruchowego zabije go po 100 cyklach albo i mniej.

    ToMasz

  • 37. Data: 2018-02-28 19:48:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Znaczy ty wypruwasz z siebie głupoty a inni mają to prostować?
    nie. chyba ze piszą że to bzdury.

    > Wielokrotnie w podobnych wątkach, tu i na pms, miałeś tłumaczone,
    skoro Ty piszesz wielokrotnie udowodnij że wielokrotnie
    że
    > akumulatory rozruchowe się nie nadają do podtrzymywania z ciągłym
    > obciążeniem z cyklicznym rozładowywaniem i ładowaniem --
    dlaczego? (nie twierdze ze są lepsze od trakcyjnych)

    > I ponownie na logikę weź, jak nie umiesz znaleźć tych podstawowych
    > informacji w necie, jeśli rozruchowe akumulatory mogą być tanim
    > zamiennikiem dla akumulatorów trakcyjnych, to dlaczego nikt ich tak nie
    > wykorzystuje? Wg ciebie wszyscy są idiotami korzystając z droższych ogniw a
    > tylko garstka oświeconych (łącznie z tobą) zna "prawdę"?
    nie mogą być zamiennikiem, mogą być substytutem. rozmawiamy o sytuacji
    braku prądu na działce. instalacja słoneczna DIY, na akumulatorach
    rozruchowych będzie gorsza od tego samego na trakcyjnych. pytanie jaka
    jest różnica w cenie. jeśli gościu nie jest pewien jak to zadziała, czy
    zadziała, co ze słońcem, to najtańszym rozwiązaniem będzie solar z
    allegro, solidny ups i _NAJTANSZE_ akumulatory. do mocnego upsa są
    potrzebne dwa. wiec skoro ja widziałem po 100zł razy dwie sztuki, a ktoś
    z WAs twierdził ze trakcyjne są 10 razy droższe to... niema dyskusji.
    jednak gdy ja sprawdziłem - trakcyjne są niewiele droższe. bo za 400zł
    można miec 100A. więc w zasadzie tematu niema. Pozostaje jednak pytanie,
    dlaczego rozruchowego nie mozna rozładować małym prądem. Zenek zaczął
    wyjaśniać, ale stworzył eksperyment zabijający akumulator. Szach mat.

    > Znowu nie doczytałeś czy nie zrozumiałeś? Pytałem do jakiej wartości i z
    > jaką mocą
    mocą?
    > wg ciebie można rozładować akumulator rozruchowy tak aby nie
    > stracił swoich parametrów oraz trwałości, a ty coś o rozładowaniu do zera
    > piszesz. Skup się i odpowiedz na pytanie.
    odpowiadam. akumulato rozruchowy, możesz ładować stałym napięciem w
    okolicach 14.4V. Jaki prąd weźmie - taki mu daj.
    Zadowolony? Masz inne zdanie?

    > Co za brednie... :|
    brednie bo?

    > Jest zły, bo od startu nie spełni postawionych przez autora założeń i
    > znacznie szybciej padnie, w zwiazku z tym ostatecznie okaże się znacznie
    > droższy bo trzeba będzie śmieciować co chwilę aby mieć w pełni funkcjonalny
    > system. Tój problem polega na tym, że myślisz krótką chwilą.
    mój problem polega na tym, że zastanawiam się jak ten czy inny problem
    rozwiązać inaczej. Czasami miewam dobre pomysły czasami złe. ale jeśli
    nie mogę tego sam sprawdzić, wolę jak ktoś mi napisze dlaczego coś nie
    zadziała. nie chodzi o tłumaczenie dlaczego nieda się otworzyc parasola
    w dupie, ale w tym przypadku, dlaczego 50Ah akumulatora nie mogę
    rozładowac prądem 1A przez 50 godzin? oczywiście że mogę. co więcej
    robiłem tak wielokrotnie. nigdy nie dopuszczając do "zejścia" poniżej
    pewnego poziomu. bo... ja wiem co sie wtedy dzieje i ze to go zabije.
    ale co akumulatorowi grozi w drodze do tego punktu - niewiem.

    dlamnie temat jest zamkniety. Trakcyjne są lepsze, a cena na
    akceptowalnym poziomie. Koszty instalacji solarnej jest wysoki,
    zależność od kaprysów pogody - nie do przewidzenia. JEśli facet wspomina
    o bojlerze to mi szczęka opada. koszt takiej instalacji jest
    astronomicznie wysoki.
    Dlaczego nie mogę rozruchowego wykorzystywać inaczej niz do rozruchu -
    nie wiem, chętnie się dowiem, ale zależy mi na szczegółach, mechanizmach
    powodujących jakoby szybką śmierć

    ToMasz

  • 38. Data: 2018-02-28 20:15:08
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-02-28 17:40, Zenek Kapelinder pisze:
    > Jak to szpital i zasilanie awaryjne to nie moze to byc akumulator od traktora.
    Jak akumulator to akumulator to z butami podobnie. Zaloz szpilki i idz
    na zakupy. Buty to buty.

    Moja szpitalna wtyczka tak go nazwała.
    Czytaj "duży"
    --
    A S

  • 39. Data: 2018-02-28 21:08:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 lutego 2018 20:11:05 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Dlaczego nie mogę rozruchowego wykorzystywać inaczej niz do rozruchu -
    > nie wiem, chętnie się dowiem, ale zależy mi na szczegółach, mechanizmach
    > powodujących jakoby szybką śmierć

    Za elektrodą:

    "Spadek pojemności do 80% znamionowej.
    Rozładowanie za każdym razem do 20% pojemności.
    Akumulator samochodowy rozruchowy 10-30 cykli przy pracy cyklicznej.
    Specjalne mokre akumulatory do pracy cyklicznej 600 cykli (np. Trojan)
    Żelowe zwykłe - do 100 cykli.
    Żelowe do pracy cyklicznej 200 cykli. "

    Dlatego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2018-02-28 21:08:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    ale to w dalszym ciagu maly ubytek ponizej 1% pojemnosci nominalnej.

    Nie załapaliście. Gdy wracam z pracy i wyłączam silnik, po 20 minutach
    na akumulatorze jest napięcie 12,5 (czyli jest pełny) i systematycznie
    spada (pobór prądu w aucie 0,1A). Następnego ranka mierzę przy -10C na
    zewnątrz i ma 11,5V (czyli dość mocno rozładowany rzekłbym). Przy
    rozruchu spada do 8,5V i...niemrawo ale odpala.

    Jak to nie jest cykl, to ja nie wiem co.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz