  • 11. Data: 2012-05-30 23:07:51
    Temat: Re: nowy sukces tuska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup

    > Przecież to nie obecny rząd ale tendencja ogólna, że trzeba drogi
    > wybudować. Już od 20 lat się to dzieje i jest to tendencja, która i tak
    > musiała nastąpić.

    Że co? "Tendencja"? To dlaczego ta "tendencja" nie budowała tylu dróg za
    czasów poprzednich premierów?

    Tu masz link aktualizowany co tydzień:
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=91800
    456

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-05-30 23:20:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    6g2000vbt.googlegroups.com...

    > Super argument! Choc lepszy jeszcze byłby, gdybyś napisał, ze wiecej
    > wybudowali, niz wszyscy polscy królowie!!;-))
    > PS. Takie argumenty przypominają mi przemówienia śp. Gomułki, który
    > chwalił się, ze wyprodukowaliśmy iles tam telewizrów, podczas gdy
    > przed wojna ich nie wytwarzaliśmy;-))

    Dla Twojej informacji pierwsze autostrady były w Polsce planowane właśnie
    już przed wojną i nawet zaczęto budowę pierwszego odcinka. Co i tak stawiało
    nas 10 lat za Niemcami i 15 za Włochami. Zgadzam się, że budowa sieci
    autostrad w 2012 roku nie powinna być powodem do dumy tylko do wstydu, że
    tak późno, ale fakty są takie, że wstydzić się powinni nie ci którzy te
    autostrady w końcu budują.

    To tyle o budowaniu by pozostać w temacie grupy. Ekonomii i matematyki nie
    będę Cię uczył na grupie bo po pierwsze nie taka jest jej tematyka, a po
    drugie to kosztuje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2012-05-31 04:24:33
    Od: p47 <p...@b...ru>

    W dniu środa, 30 maja 2012 19:58:28 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    ogromnie, że dyskusja nt. BUDOWANIA dróg toczy się m.in. na grupie poświęconej
    BUDOWANIU...

    > Wiec dyskutuj o budowaniu a nie o wojnie i tusku, trollu!
    >
    > --
    > Adam
    Cóz, widaż, że dla ciebie z powodów albo, hm, fizjologicznych ;-), albo tez
    służbowych to nie do zrozumienia, ale SAMO z siebie nic się na tym świecie nie
    buduje, a więc za obecny skandaliczny stan dróg odpowiada ten, kto nie potrafił ich
    wybudować, tj. w ostatecznym rachunku ten, kto zarządza państwem i to już
    wystarczająco długo, aby go móc rozliczać z jego obietnic, np. tych, że do czasu Euro
    2012 wykona ponad 1200 km nowych autostrad!
    Także z tego, ze w wielkiej części zmarnotrawił te wielkie środki które choćby UE
    postawiła nam na budowę dróg do dyspozycji (bo albo ich nie wykorzystał, albo
    wykorzystał, ale tak chyba jedynie, żeby "kolesiom było dobrze"..)

  • 14. Data: 2012-05-31 05:17:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > zadłużenie Polski (obecnie blisko 970 miliardów zł), ile przypada tego
    > na KAŻDEGO Polaka (teraz ponad 25 tys zł) i w jakim tempie on
    > przyrasta:
    > http://www.zegardlugu.pl/
    >
    > W czasie rządów Słońca Peru dług publiczny Polski powiększył się
    > blisko 2-krotnie,nawet z uwzględnieniem kreatywnej księgowości
    > licencjata Rostowskiego.!
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%82ug_publiczny
    >
    > Wszelkie oficjalne dane sa dostepne w wielu miejscach w sieci, chocby
    > na stronach Min. Finansów i budzetu państwa.
    > przeczytaj je i nie grzesz więcej ignorancją!;-)

    a teraz pomyśl...

    zarabiasz 10 000 i musisz spłaić 4000 miesiecznie albo zarabiasz 1000 i
    musz spłacic 1500 kto jest niebezpiecznie zadłużony.

    za gierka braliśmy długi których nei bylismy w stanie spłacać.

  • 15. Data: 2012-05-31 07:49:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.05.2012 18:20, Adam pisze:

    > Mozesz z laski swojej wypier**c z tym politycznym belkotem? Sa od tego inne grupy.
    > pozdr.

    Ta menda jest niereformowalna. Jedyna rada - nie karmić trolla!

  • 16. Data: 2012-05-31 09:29:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 21:56:35 UTC+2 użytkownik Wasyl napisał:
    > pomijająć kwestie polityczne bo jest to grupa o budowaniu,
    > to autostradami tych dróg bym nie nazwał,

    Glupoty piszecie - "kwiatki" sie zdarzaly jak wszedzie, ja jednak co tydzien od
    prawie dwoch lat uzywam A1 na odcinku ~20-30km i nie mam najmniejszych zastrzezen -
    autostrada jest swietna, nawierzchnia rowna, pylam zwykle te 160-170 i absolutnie nie
    mam sie do czego przyczepic. A to jest ten odcinek o ktory kiedys byly takie boje
    jakoby mial pod nim byc inny kruszec (oryginalny ponoc ukradli). Jakos po dwoch
    latach nic sie z nawierzchnia nie dzieje zlego :)

    Droga z 1,5h skrocila mi sie do 35-40 minut. To jest dla mnie realny fakt, a nie
    jakies wynuzenia jakoby autostrad nie bylo. Kto nie byl niech sobie przynajmniej na
    skyscrapercity pooglada wezel Sosnica w Gliwicach laczacy m.in. A1 i A4 - piekna
    sprawa.

    Codziennie przejezdzam tez obok slynnego juz mostu w Mszanej przez ktorego stanela
    budowa - z tym ze tu zawinil projektant, wykonawca tylko zauwazyl problem (i chwala
    mu). Kto nie byl - tez polecam - widok w polowie wybudowanego najszerszego mostu na
    swiecie robi wrazenie :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-05-31 10:25:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > I wybudowali w tym czasie więcej autostrad niż ktokolwiek przez ostatnich
    > 50 lat. To zaiste nieudaczniki :-)
    >
    > Nie wiem, co brałeś ale podziel się bo masz niezły towar. Ja rozumiem
    > czepianie się służby zdrowia, podatków, bezrobocia, ale akurat z drogami
    > obecny rząd sobie dobrze radzi.

    Bzdury piszesz!
    Wybudowanie drogi czy autostrady to lata przygotowań, skupu działek,
    projektowania, zmian projektów na wniosek właścicieli działek sąsiednich,
    liczne sprawy sądowe i wogóle wogóle mnóstwo rzeczy do zrobienia.
    Więc zanim jakakolwiek maszyna wjedzie w teren minąć może dekada, bo u nast
    takie prawo że jeden góral może zablokować całą inwestycję na długie lata.
    To że się teraz buduje to nic jak tylko efekt końcowy tych wszystkich
    wykonanych prac w latach poprzednich.
    Za czasów PO nie przygotowano ani nie zaprojektowano żadnej waznej drogi, a
    to co widać wokoło, czyli budowy kanalizacji, dróg, autostrad to pośpieszne
    zjadanie gotowego tortu i to jeszcze na wyraźne poszturchiwanie ze strony
    komisji europejskiej bo grożą nam kary za niedotrzymanie terminów.

    I żeby nie było, Nie jestem PISlamistą, zawsze mój głos jest oddawany na
    partię Korwina.

    Marek

  • 18. Data: 2012-05-31 10:46:42
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > A jak twój remoncik Wasylku ?

    u mnie sporo zmian,
    półtora tygodnia temu urodził mi się syn:)
    mieszkamy z żoną u mojego dziadka z powodu remontu mieszkania
    do którego chcemy niebawem wrócić

    jesli chodzi o budynek o którym pisaliśmy to pożegnałem tamta ekipę,
    nie mam jeszcze wykonawców na ocieplenie, po wszystkich Twoich postach
    nie wiem czy sam tego nie robić;)
    póki co skontaktowałem Markiem D. w sprawie instalacji wod-kan-gaz którą
    może będzie robił,
    szczegóły chętnie bym na grupie omówił bo zawsze dodatkowy głos jest cenny

    pozdro
    Wasyl

  • 19. Data: 2012-05-31 10:57:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Dodam jeszcze jako przykład. U mnie, budowę kanalizacji, wstępne projekty
    oraz uzgodnienia z właścicielami działek rozpoczęto w roku 2006. Już wtedy
    było studium projektowe, spotkania w szkołach z mieszkańcami, informacje i
    wyjasnienia dotyczące inwestycji. Kilka lat później gdy już nic nikomu nie
    wadziło były niby gotowe projetky ale nadal jeszcze tu i tam coś ktos miał
    przeciwko. W końcu jak wszystko zgrało wystapiono o pozwolenie na budowę w
    trybie administracyjnym gdyż u nas nie ma aktualnego planu zagospodarowania
    przestrzennego. i na wiosnę zeszłego roku zaczęto prace. Wybrano oczywiście
    firmę wiodącą na rynku z wielkim doświadczeniem która miała to zrobić w
    trymigi. Okazuje się że wszędzie przekroczone są terminy, Jak pada deszcz to
    nawet cały tydzień nie robią a jak jest sucho i słonecznie to pracują
    najwyżej do 18:00. Zniszczyli mnóstwo upraw, drógi są w opłakanym stanie
    przez wiele miesięcy bo "to się musi uleżeć" zamiast tak jak nakazuje sztuka
    wszystko warstwowo zagęszczać. Przewożą setki ton ziemi z miejsca na
    miejsce. Tam gdzie była dziura jest równo a gdzie pagórek to go ścięto. To
    są zbyteczne rzeczy które wykonują za flaszkę wszystkim zainteresowanym. W
    jednej z brygad jest brat właściciela i wogóle mnóstwo rodziny. Na koparce
    pracował niepełnoletni syn jednego z nich! Jakim prawem wpuszcza się
    nieletniego bez uprawnień na koparkę a tymczasem starszy jegomość który
    ponoć miał uprawnienia był ścigany do sklepu i do pieczenia kiełbasek.
    Inwestycja jest zagrożona, codziennie płyną skargi do urzędników a ci na
    kazdym spotkaniu jak mantrę odpowiadają jaka to doświadczona firma, po czym
    jakliś jełop z PO wyskakuje i chwali się co też to oni dla nas nie robią że
    robią to czego poprzednicy nie dokonali.

    Marek

  • 20. Data: 2012-05-31 13:03:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > projektowania, zmian projektów na wniosek właścicieli działek sąsiednich,
    > liczne sprawy sądowe i wogóle wogóle mnóstwo rzeczy do zrobienia.

    A czy ja pisałem, że tego wszystkiego nie trzeba?

    > Więc zanim jakakolwiek maszyna wjedzie w teren minąć może dekada, bo u
    > nast takie prawo że jeden góral może zablokować całą inwestycję na długie
    > lata.

    No i wszyscy marudzili, aż znalazł się ktoś kto to prawo zmienił (hint: tzw.
    spec ustawa)

    > To że się teraz buduje to nic jak tylko efekt końcowy tych wszystkich
    > wykonanych prac w latach poprzednich.

    Sprawdź sobie kiedy które autostrady były projektowane, kiedy podjęto
    decyzję o ich budowie, a kiedy rozpisano przetargi itd. Te in formacje są
    jawne, ale ja Ci ich na tacy podawać nie będę.

    > Za czasów PO nie przygotowano ani nie zaprojektowano żadnej waznej drogi

    Nie wysłano też w kosmos ani jednego promu kosmicznego to dopiero skandal!

    A co chcesz projektować i po co? Są przygotowane inwestycje na następnych
    kilka lat, łącznie z załatwieniem już części papierkologii środowiskowej.
    Teraz wystarczy po kolei budować w systemie "Zaprojektuj i Zbuduj" bo tak
    jest sprawniej.

    > I żeby nie było, Nie jestem PISlamistą, zawsze mój głos jest oddawany na
    > partię Korwina.

    A co to ma do rzeczy jeśli nie potrafisz spojrzeć obiektywnie na
    rzeczywistość. Liczby nie kłamią i niezależnie od poglądów politycznych
    dodającego 2 + 2 zawsze daje 4.

    Pozdrawiam
    Ergie