  • 41. Data: 2011-09-24 14:17:40
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-09-23 22:02, tomek wrote:
    > Witam, widze quent że montujesz rolety zewnętrzne. Czy możesz napisać
    > jakiego producena są te rolety i okna.

    Producent www.framex.pl na profilu gealan 3 szybowym.
    Rolety hmmm nie pamiętam skąd oni je biorą ale też od nich kupiłem.
    Zrobione chyba OK ale co ja mogę powiedzieć po tak krótkim czasie ;-)

    > Zauważyłem też, że przesunąłeś
    > nadproże do tych rolet. Mogę wiedzieć ile cm?

    9cm jest cofnięte. Dałem w tę wnękę 3cm styroduru pod skrzynkę rolet a
    same rolety intermo/integro z rewizją zzewnątrz. Skrzynka chowa się
    całkowicie w elewacji styro 15cm. Jest to najcieplejsze rozwiązanie
    montażu rolet jakie znam. Poza oczywiście montażem NA elewację ale to
    odpada ze względów estetycznych.

    > Ja aktualnie zakończyłem etap zero i w planach też mam rolety. Za tydzień
    > jedziemy dalej z budową i nie wiem jeszcze jakie kroki mam poczynić w
    > kwesti rolet zewnętrznych.

    Przede wszystkim musisz wylać odpowiednio nadproża - w kaształcie litery
    "L" - zobacz u mnie na fotach.

    > A czy nie chciałeś rolet z silnikiem elektrycznym, widze u ciebie ręczne
    > otwieracze do tych rolet??

    2 okna tasaowe mają rolety na silniki. Reszta na taśmę.
    Silniki dałem tylko dlatego, że np. żonie ciężko by było taką tarasową
    dźwignąć gdyby były na taśmę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2011-09-24 14:21:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-09-24 00:01, Marek Dyjor wrote:
    > elektrykę sobie sam robiłeś?

    Sam :-)

    > bo sposób prowadzenia przewodów nie jest zbyt kanoniczny.

    wiem

    > generalnie strach wywierciś jakąś dziurę w scianie bo wszędzie masz
    > kable i to bez żadnej logiki.

    Nikt obcy dziur w ścianach nie będzie mi wiercił ;-)

    > zwykle stosuje sie zasade że kable chodzą od punktów w góre lub w dół a
    > u ciebie chodzą we wszytskie strony i jeszcze potrafią po drodze zmienić
    > kierunek.

    1. Nie chciałem kłaść po podłodze
    2. Po suficie mogą iść po skosie, oszczędza się sporo kasy
    3. Wiedziałem co, gdzie ma wisieć na ścianach kładąc kable także nie ma
    problemu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2011-09-24 14:21:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-09-24 16:17, kiki wrote:
    > Podobno są rury bakteriobójcze czymś o środka powleczone. No i pewnie
    > trzeba tam wpuszczać coś na zasadzie czyszczenia klimy w aucie, co
    > pewien czas.
    > Trzeba sprawę rozeznać ale termodynamicznie to ma sens. Jedynie formy
    > życia są przeszkodą.

    Znam temat. Nie stać mnie dlatego w ogóle sobie tym nie zawracałem głowy

  • 44. Data: 2011-09-24 15:59:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7de77b$1@news.home.net.pl...

    > Znam temat. Nie stać mnie dlatego w ogóle sobie tym nie zawracałem głowy

    A to tyle kosztuje ???????

  • 45. Data: 2011-09-24 16:28:25
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 16:17:13 +0200, kiki napisał(a):

> [...]
    > Trzeba sprawę rozeznać ale termodynamicznie to ma sens. Jedynie formy życia

    Lepiej wygląda wymiennik wodny, gdzie problem życia nie istnieje.

    --
    ŁC
    Polak po wódce to półtora komandosa

  • 46. Data: 2011-09-24 17:38:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-09-24 17:59, kiki wrote:

    > A to tyle kosztuje ???????

    Te rury antybakteryjne rehau - bardzo drogie.
    Poza tym, czy ta powłoka antybakteryjna po 10 latach będzie cokolwiek
    warta? Nikt nie wie.

  • 47. Data: 2011-09-24 23:45:36
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 24 Wrz, 04:48, Robert G <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Ot jak budowa kształtuje osobowość :-D

    Oj ksztaltuje ksztaltuje.. wiele sie nauczylem i dowiedzialem o
    sobie. Nauczylem sie np. wrzeszczec rzucajac kur.ami, machac rekami i
    biegac tam i z powrotem (wszystko jednoczesnie)!! A to tylko jedna z
    wielu moich nowych umiejetnosci ;) A.. i najwazniejsze.. przestalem
    sie pocic w czasie rozmowy tel. (sic!) - nerwowe dreptanie póki co
    zostalo :)

    > Ale to fakt - w praktyce wszystko się koryguje - zapędy i wyobrażenia
    > szczególnie.

    Podobny efekt przynioslo by dlugotrwale rozmyslanie przed podjeciem
    decyzji o budowie. Czasem jednak taka decyzja pojawia sie
    spontanicznie i do dyspozycji jest jedynie gust niewyrobionego
    zoltodzioba. To tak jak z winem, trzeba go troche wypic zeby przekonac
    sie co tak naprawde nam smakuje.

    --
    pzdr
    Shaman

  • 48. Data: 2011-09-25 03:20:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7e158f$1@news.home.net.pl...

    > Te rury antybakteryjne rehau - bardzo drogie.
    > Poza tym, czy ta powłoka antybakteryjna po 10 latach będzie cokolwiek
    > warta? Nikt nie wie.

    To znaczy jakie są koszty ?

  • 49. Data: 2011-09-25 09:18:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-09-25 01:45, shaman wrote:
    To tak jak z winem, trzeba go troche wypic zeby przekonac
    > sie co tak naprawde nam smakuje.

    True
    Choć "wino" jest tu znaczeniowo bardzo pojemne :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2011-09-25 09:35:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-09-2011 o 19:38:28 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Te rury antybakteryjne rehau - bardzo drogie.
    > Poza tym, czy ta powłoka antybakteryjna po 10 latach będzie cokolwiek
    > warta? Nikt nie wie.
    Dlatego lepszy jest żwir :)
    Też się trochę obawiałem zapachów z ziemi ale jak widzę i czuję to
    niesłusznie.
    Czyści doskonale powietrze, chłodzi i wyrównuje wilgotność.
    A badania zrobione w exbud kielce potwierdzaja że nawet po 10 latach nic
    się nie dzieje.

    --
    Pozdr
    JanuszK