  • 11. Data: 2012-02-06 11:52:01
    Temat: Re: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    A jak dasz adres to zdjęcia podeślę.

    -----
    > normalnie przyszła ekpia ociepliła mu ściany z zewnątrz metoda lekka mokra
    (styropian + tynk akrylowy) na wysokości II piętra, a piętra niżej i wyżej
    olała i tyle.

  • 12. Data: 2012-02-07 18:56:06
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:jgmkss$gvt$1@mx1.internetia.pl...

    > To ociepl od wewnątrz inaczej. Folia, wełna mineralna, membrana i płyty GK
    > czyli normalnie wykonane suche tynki. Sufity możesz ocieplić wyprawką na
    > styropianie

    To sprawi że sciana nie przemarznie ? Nie będzie wilgoci ?

  • 13. Data: 2012-02-07 18:56:50
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Mój kuzyn tak zrobił, blok po-PGR-owski, normalnie przyszła ekpia
    > ociepliła
    > mu ściany z zewnątrz metoda lekka mokra (styropian + tynk akrylowy) na
    > wysokości II piętra, a piętra niżej i wyżej olała i tyle.
    > No w byłym PGR-ze to się raczej żaden wydział architektury nie przyczepi
    > ;-)
    > A i cieplej jest, różnica jak ziemia i niebo (przy czym okna też
    > wymienione).

    Ja nie mieszkam w byłym PGR

  • 14. Data: 2012-02-07 19:00:38
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > To zrób i zobaczysz wtedy czy komfort cieplny się poprawił

    Nie dopuszczam w ogóle innej możliwości. Ale jak juz robie remont
    za 100 tys. to chce przy okazji ocieplić maksymalnie.

    > Skoro sufit nieocieplony i okna nieszczelne to ocieplenie ścian niewiele
    > pomoże.

    Okna i sufit na 100%

    > Zrób więc tak jak Janusz Tobie radzi lub jak Jackare pisze.

    Nie wiem tylko w jaki sposób ma to zapobiec problemom typowym
    przy ocieplaniu od środka.

  • 15. Data: 2012-02-07 19:08:49
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup

    >Nie dopuszczam w ogóle innej możliwości. Ale jak juz robie remont
    >za 100 tys. to chce przy okazji ocieplić maksymalnie.

    To zastanów się czy warto tyle inwestować w mieszkanie w bloku
    spółdzielczym, gdzie lokatorzy nie chcą płacić funduszu remontowego w
    rozsądnej wysokości.
    Teraz ocieplenie, za chwilę nie zgodzą się na remont klatki schodowej i
    będziesz miał piękne mieszkanie na 4 piętrze w koszmarnym bloku.

    >Nie wiem tylko w jaki sposób ma to zapobiec problemom typowym
    >przy ocieplaniu od środka.

    Poczytaj dokładnie co Janusz napisał.

  • 16. Data: 2012-02-07 19:22:20
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

> [...]
    > Teraz ocieplenie, za chwilę nie zgodzą się na remont klatki schodowej i
    > będziesz miał piękne mieszkanie na 4 piętrze w koszmarnym bloku.

    Takie czasy że wszyscy oszczedzają. To co mam zrobić jak mam mieszkanie
    które wymaga wypiepszenia wszystkiego do gołych cegieł ? Mam zrobić to byle
    jak i
    zaoszczędzić 20 tysięcy ? To nie ma sensu.

    > Poczytaj dokładnie co Janusz napisał.

    Widać za głupi jestem ale czytam i nie wiem. Przez kilka miesięcy
    przeczytałem
    miliony postów i artykułow. Większość osób w kwestii ocieplenia
    styropianem jest na nie a niejaki Janusz pisze TAK. Tam jest jakieś
    drugie dno czy co ? W domu mieliśmy ocieploną styropianem 1 ściane i po roku
    była cała
    spleśniała. Mam mieć na okragło otwarte okna ? Z tego powodu zacząłem czytać
    o rekuperatorach ale to też nie jest takie proste.

  • 17. Data: 2012-02-07 22:27:21
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jgrs47$be3$1@mx1.internetia.pl...

    > To sprawi że sciana nie przemarznie ? Nie będzie wilgoci ?

    ściana przemarznie bo będzie przemarzać od zewnątrz, ale od wewnątrz
    będziesz miał izolację. Wigoci być nie powinno bo wilgoć na ścianach
    pochodzi z powietrza. Kondensuje się i wykrapla się na zimnej powierzchni z
    ciepłego powietrza - w tym przypadku będziesz miał izolację oddzieloną folią
    paroszczelną. Aby działało musi być dobrze zrobione i nie może być żadnych
    przewiewów pomiędzy wnętrzem a ścianą. Warstwa paroszczelna musi być ciągła
    i dokładnie ułożona na ścianie.
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2012-02-07 22:32:13
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jgrs5j$bin$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja nie mieszkam w byłym PGR

    dokładnie i w związku z tym weź pod uwagę że wszelkie roboty na elewacji
    wymagają pozwolenia na budowę a na takie fragmentaryczne roboty nikt ci nie
    da zgody począwszy od właściciela budynku, chyba że projekt który złożysz
    będzie architektonicznie przemyślany i atrakcyjny

  • 19. Data: 2012-02-08 08:48:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-02-2012 o 20:22:04 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Wybacz ale nie chce ju? o tym s?yszeae. Od kilku miesiecy czytam o tym
    > czytam i to ma du?o wiecej wad ni? zalet. Nie chce potem walczyae z
    > ple?niami
    > i przemarznietymi ?cianami.
    Ale ocieplenie od wewnątrz tak ma że ściany będą przemarzać, to normalne.
    A pleśni nie będzie jak nie będzie się skraplała wilgoć z pomieszczenia.
    Dlatego ważna jest izolacja. Wg mnie prostrzym w wykonaniu i późniejszym
    utrzymaniu jest styropian, bo nawet jak wilgoć do niego dojdzie to go nie
    degraduje i on nadal izoluje, z wełną jest gorzej i dlatego trzeba wiercić
    otwory na zewn aby ją wentylować.

    Poza tym nie wyobra?am sobie styropianowych
    > ?cian ! To nie jest k?opotliwe tylko chore.
    No to ociepl to gdzie masz największe straty ciepła, zacznij od stropu
    i ścian zewnętrznych. Ściany wew i od sąsiada zostaw bez zmian.

    > Rozwa?am jedynie jeszcze u?ycie bloczków ytong multipor. Ale to w sumie
    > te? nie rozwi?zuje wiekszo?ci problemów.
    Ale te bloczki maja gorszą izolacyjność poza tym i tak musisz robić na nich
    paroizolację, czyli sprowadza się to do podobnego działąnia jak dla styro
    tylko efekt gorszy i więcej stracisz pow użytkowej.

    > Czytam teraz o rekuperatorach i zastanawiam sie czy to by mog?o rozwi?zaae
    > problem wentylacji tak ?eby unikn?ae ple?ni / grzybów / innego gówna.
    Wentylacja zawsze jest potrzebna, odzysk ciepła dużo daje bo nie dmuchasz
    całkiem zimnym pow do domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2012-02-08 16:53:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-02-2012 o 20:22:20 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Widaae za g?upi jestem ale czytam i nie wiem. Przez kilka miesiecy
    > przeczyta?em
    > miliony postów i artyku?ow.
    Wiesz LEM śp. powiedział całkiem słusznie że gdyby nie internet to by nie
    wiedział że na świecie jest tyle idiotów.
    Niestety każdy chce zaistnieć obojętne czy ma coś do powiedzenia czy nie,
    czy ma wiedzę czy nie, zresztą tutaj też jest parę takich osób.
    Ktoś kto się uczył budownictwa i zamował tym ma wyrobione zdanie
    na takie różne 'rewelacje' jakie można przeczytać w internecie,
    nawet tutaj na tej grupie są powielane mity, ale ja już nie mam siły ani
    czasu
    żeby to wszystko prostować, najlepszym przykładem takiego flejmu
    jest temat "Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?"
    pytanie proste, odpowiedź także ale jak widać nie dla wszystkich.

    > Wiekszo?ae osób w kwestii ocieplenia
    > styropianem jest na nie a niejaki Janusz pisze TAK. Tam jest jakie?
    > drugie dno czy co ?
    A w czym widzisz to dno?
    Po prostu to się da zrobić tak jak napisałem, ale trzeba to perfekcyjnie
    zrobić. Normalnie ociepla się z zewn bo łatwiej, mniej problemów,
    i można wykorzystać akumulację murów która w naszym klimacie się przydaje.

    > W domu mieli?my ocieplon? styropianem 1 ?ciane i po roku
    > by?a ca?a
    > sple?nia?a.
    A była zabezpieczona przed parą wodną z pomieszczenia? miała wentylację?

    > Mam mieae na okrag?o otwarte okna ? Z tego powodu zacz??em czytaae
    > o rekuperatorach ale to te? nie jest takie proste.
    No pewnie że nie jest proste. Proste są zasady jakie musisz
    spełnić aby ocieplenie od środka miało sens:
    1. ściana zewn powinna być wentylowana czyli otwory na dole i na górze
    na zewnątrz
    2. izolacja i ściana powinna być odizolowana od wilgoci z pomieszczenia,
    czyli żółta folia szczelnie zaklejona na stelażu jak ci proponował Jackare
    albo folia w płynie na zatartym kleju jak ja ci proponuję.
    3. nie wolno wbić żądnego gwóździa do takiej ściany.
    4. zakład na ściany wew. Polega to na tym że zimno ze ściany zewn będzie
    przewodzić
    na pewnym odcinku przez działówki, dlatego trzeba na pewnym odcinku
    minimalnie
    je ocieplić, pas 0,5 do 1m powinien wystarczyć.

    Tak jak pisałem ja na twoim miejscu zacząłbym od stropu i ścian zewn i
    zobaczył po zimie
    jakie są efekty, jeżeli się okaże że sąsiad cię też mocno wychładza to
    później
    jeszcze ścianę od niego ocieplił.

    A co do twoich obaw że styropian będziesz miał w środku, są robione
    pustaki ze styropianu
    które układa się 2-3 warstwy i zalewa samemu betonem. Wtedy masz styro i w
    środku i na zewn
    i ludzie budują z tego chociaż to mocno komplikuje wykończenie takiej
    ściany
    jak i mocowanie czegokolwiek do niej.

    --
    Pozdr