  • 1. Data: 2009-05-08 17:54:37
    Temat: odkurzacz zelmer
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    witajcie,
    chcialbym prosic o opinie o odkurzaczach jupiter ew. syrius i solaris.
    chce cos wybrac nowoczesnego do duzego mieszkania, z filtrami dla alergika.
    mam tez pytanie - czy turboszczotki mozna dokupic do starszych zelmerow ?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 2. Data: 2009-05-08 20:54:41
    Temat: Re: odkurzacz zelmer
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > alergika.
    > mam tez pytanie - czy turboszczotki mozna dokupic do starszych zelmerow ?

    mnie powiedziano w serwisie ze do turboszczotki potrzebne jest ok 1400 W
    mocy, bo turboszczotka jest napędzana siłą ssania odkurzacza. Może więc gdy
    słabszy silnik to elektroszczotka ?

  • 3. Data: 2009-05-08 21:14:22
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote:
> [...]
    > solaris.
    > chce cos wybrac nowoczesnego do duzego mieszkania, z filtrami dla

    Mam Jupitera i sobie go bardzo chwalę.

    > mam tez pytanie - czy turboszczotki mozna dokupic do
    > starszych zelmerow ?

    Turboszczotkę nasadzasz po prostu na rurę, więc możesz ją założyć do
    dowolnego odkurzacza, ryzykując najwyżej, że będzie miał za małą
    siłę ciągu. Elektroszczotka dużo lepsza jest, bo działa niezależnie
    od ciągu, jedyna jej wada (poważna, niestety), to ten dodatkowy
    kabel.

    J.

  • 4. Data: 2009-05-09 06:04:03
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Zbyszek pisze:
> [...]
    > mam tez pytanie - czy turboszczotki mozna dokupic do starszych zelmerow ?

    Mam Syrius z elektroszczotką, mam porównanie z mamy Electroluxem z
    turboszczotką.
    Syrius lepiej ciągnie i jest cichszy (używam go na 3/5 mocy).
    Ma też fajne worki - nie papierowe, tylko takie jakby z kilku warstwa
    fizeliny (też jednorazowe) - nie śmierdzi przy odkurzaniu.

    W porównaniu z Electroluxem ma tylko 2 wady:
    1. Kabel od elektroszczotki - nie rozumiem dlaczego nie mogli zrobić
    wtyczki przy szczotce też - a tak odłożenie elektroszczotki wiąże się
    albo z jej ciągnięciem na kablu, albo z rozpinaniem tegóż kabla.

    2. Wyważenie - electrolux jest bardziej płaski i przy odkurzaniu po
    prostu się go ciągnie za sobą rurą, Zelmer przy takim obchodzeniu
    potrafi się przewrócić na plecy.

    Ale ogólnie polecam, elektroszczotka jest bardzo fajna do odkurzania
    dywanów, a po wyłączeniu napędu do paneli itp.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 5. Data: 2009-05-09 11:44:41
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> wrote:

    > 2. Wyważenie - electrolux jest bardziej płaski i przy odkurzaniu
    > po
    > prostu się go ciągnie za sobą rurą, Zelmer przy takim obchodzeniu
    > potrafi się przewrócić na plecy.

    To musieli w Syriusie coś tu zepsuć, bo mój Jupiter jeździ pięknie,
    nawet jak się go w bok szarpnie, to po prostu skręca :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-05-11 06:24:47
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Jarek P. pisze:

    > To musieli w Syriusie coś tu zepsuć, bo mój Jupiter jeździ pięknie,
    > nawet jak się go w bok szarpnie, to po prostu skręca :-)

    Syrius jest wyższy i węższy, i to chyba stąd.

  • 7. Data: 2009-05-11 10:29:24
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

> [...]
    > alergika.
    > mam tez pytanie - czy turboszczotki mozna dokupic do starszych zelmerow ?

    solaris twix z elektroszczotką. Odkurzacz bardzo dobry, dość duża moc, jak
    chcesz możesz odkurzać z workiem (jeszcze nie próbowałem), jak nie to do
    pojemnika. Elektroszczotka podłączona 1 raz w celu sprawdzenia czy działa,
    jak nie masz zwierząt sierściastych/pierdolca na punkcie włoska na dywaniku
    to raczej bezsensowny wydatek (u mnie była opcja powrotu kota, dlatego jest
    w tej wersji, na szczęście jak na razie obywa się bez zwierzaka).

    Kupiony w sklepie torres.pl jakieś 2-3 lata temu (było tanio a do tego
    ostatnio zepsuł się jakiś układ, wymieniono w 2 dni w serwisie a sklep za
    darmo dosyłał mi naklejki na gwarancję, które gdzieś wcześniej zgubiłem -
    miło, dlatego o tym wspominam).

    Pozd,
    e2rd
    Darek K.

  • 8. Data: 2009-05-11 10:39:44
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 8 May, 19:54, Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote:
> [...]
    > mam tez pytanie - czy turboszczotki mozna dokupic do starszych zelmerow ?

    Używałem Zelmera przez wiele lat, aż się zepsuł jakie 6-7 lat temu.
    Od tego czasu żaden nie wytrzymał nawet dwóch lat (jako że gwarancję
    mają długą to jeden jest na działce a drugi u teściów).
    Teraz ćwiczę elektroluxa (maximus), ale że dopiero 3 czy 4 miesiące to
    jeszcze nie będe polecał.
    Pierwszy rok wytrzymywał każdy (nawet Meteor), problemy zaczynały się
    później :-)

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2009-05-11 10:45:18
    Temat: Re: odkurzacz
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Podepnę się pod wątek.
    Jakiś odkurzacz do usuwania drobnego pyłu możecie mi polecić. Bo na
    podłogach w moim domu potrafi się go zbierać tyle, że zwykłe odkurzacze
    workowe i bezworkowe wymiękają.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 10. Data: 2009-05-19 12:57:27
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > dywaniku to raczej bezsensowny wydatek (u mnie była opcja powrotu kota,
    > dlatego jest w tej wersji, na szczęście jak na razie obywa się bez
    Potwierdzam- zona po wlaczeniu powiedziala "JAKI CICHY".. po starym
    philipsie
    Za te pieniadze (510 pln) lepszego nie znalazlem.Ja wybralem solaris 5500.0
    HQ
    Niestety, nie mialem okazji sprawdzic 5500.3 ( ze sterowaniem w raczce) -
    czasem bys sie przydalo
    Ten ma mniej elektroniki wiec powinien byc bardziej niezawodny- na teraz po
    2 miesiacach - super.
    Elektro-szczotka jest w zestawie- czasem sie przydaje.Warto miec taka
    mozliwosc nawet jesli caly czas nie uzywasz.
    No i wybor: workowy czy cyklonowy - fajna sprawa.
    Polecam
    Pzdr
    Bajbus13