  • 11. Data: 2012-10-25 14:42:38
    Temat: Re: odpływ wody w garażu
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    news:508930c5$0$1299$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tyle że on am akasę i fanaberie. W domu rekuperacja, dwa kominki, jeden z
    > płaszczem, dwa kotły gazowe, jeden wodny i nadmuchowy, solary, i
    > przygotowane pod pompę ciepła. Oczywiście fotovoltaika też.
    > Z tego co widzę i często mu klaruję że u niego nie ma chyba pojęcia "czas
    > zwrotu" czy " zwrot inwestycji"

    Mam ogrzewanie postojowe w swoim aucie. Fajna sprawa, ale garaż lepszy :)

    Przy niedużych mrozach (do -10) nawet się sprawdza i rozmrozi przednią szybę
    (czyli to na czym mi najbardziej zależy). Przy większych mrozach nadal
    trzeba używać rozmrażacza/skrobaczki.

    Stwierdzam, że załączone ogrzewanie nie ma wpływu na odpalenie silnika. Na
    przykład w zeszłą zimę nie mogłem odpalić przy temperaturze poniżej -25
    stopni, a przyczyną nie był akumulator, a zamarznięcie paliwa (oleju
    napędowego).

    Brakuje mi możliwości zdalnego odpalenia ogrzewania, np. z pilota. Działa
    timer, ale często albo się go ustawi za późno, za wcześnie albo zapomni
    ustawić. No chyba, że ktoś wychodzi do pracy/do domu zawsze o tej samej
    porze, wtedy timer się sprawdzi.

  • 12. Data: 2012-10-25 14:47:27
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...

    >Przez całą szerokośc. Wode odprowadzam do kanalizy. W garażu miałem w
    >okolicach bramy doprowadzoną rurę kanalizacyjną.

    Też mam doprowadzoną rurę kanalizacyjną w pobliże bramy garażu. Jednak nie
    wiem czy jest sensowne podłączanie tego odpływu do kanalizacji. Trzeba by
    jakieś syfonowanie aby nie śmierdziało... To może lepiej po prostu
    wyprowadzić tą wodę do ziemi na zewnątrz garażu?

  • 13. Data: 2012-10-25 14:48:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > przykład w zeszłą zimę nie mogłem odpalić przy temperaturze poniżej -25
    > stopni, a przyczyną nie był akumulator, a zamarznięcie paliwa (oleju

    Na złe paliwo nic nie pomoże.

> [...]
    > timer, ale często albo się go ustawi za późno, za wcześnie albo zapomni
    > ustawić. No chyba, że ktoś wychodzi do pracy/do domu zawsze o tej samej

    Jeśli masz wolny kanał w pilocie to można dorobić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2012-10-25 14:48:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k6bc3v$knr$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > timer, ale często albo się go ustawi za późno, za wcześnie albo zapomni
    > ustawić. No chyba, że ktoś wychodzi do pracy/do domu zawsze o tej samej

    Albo załatwić sprawę automatycznie poprez kontrolę temperatury zewnętrznej,

    Marek

  • 15. Data: 2012-10-25 15:03:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2012 14:48:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > U�ytkownik "Kris" <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > Te� mam doprowadzon� rur� kanalizacyjn� w pobli�e bramy gara�u. Jednak
    nie

    > wiem czy jest sensowne pod��czanie tego odp�ywu do kanalizacji. Trzeba by
    >
    > jakie� syfonowanie aby nie �mierdzia�o... To mo�e lepiej po prostu
    >
    > wyprowadzi� t� wod� do ziemi na zewn�trz gara�u?

    Sa odwodnienia liniowe z syfonem ale kosztują kilka stówek. Ja mam syfon
    własnoręcznie zrobiony- 3 kolanka i jest syfon;) A ze to kolanka fi 110 bodajże więc
    nawet jak sie zapcha(a mało prawdopodobne to łatwo wyczyścic

  • 16. Data: 2012-10-25 15:07:44
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Jeśli masz wolny kanał w pilocie to można dorobić.

    Wolny kanał lub nowy pilot to nie problem. Gorzej z komunikacją ze
    sterownikiem ogrzewania. Ja tego sam nie umiem zrobić, a w warsztacie gdy
    zapytałem o cenę, to krzyknęli coś ok. 1500zł.

  • 17. Data: 2012-10-25 15:10:27
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Albo załatwić sprawę automatycznie poprez kontrolę temperatury
    > zewnętrznej,

    Nie da rady, to nie dom. W ciągu 1 mroźnej nocy byś zajechał akumulator i
    zużył kilkanaście litrów paliwa.

  • 18. Data: 2012-10-25 15:17:45
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > W Kia mojego znajomego jest webasto nagrzewnica i chwalił się że grzeje
    > także płyny ustrojowe silnika. Coś kiedyś wspominał o czasówce aby się
    > załączało samoczynnie o zadanej porze ale czy to zrealizował to nie wiem.

    Jeśli nie ma wbudowanego timera, to zdecydowanie nie jest ogrzewanie
    postojowe (czyli takie, które dmucha Ci ciepłym powietrzem do wnętrza auta
    na postoju). On ma prawdopodobnie nagrzewnicę (też chyba Webasto to
    produkuje, ale pewności nie mam), która jest uruchamiana automatycznie po
    starcie silnika i jej celem jest szybsze nagrzanie płynu chłodniczego. Ten
    system jest montowany w autach z silnikiem Diesla, bo w benzynowych nie ma
    takiej potrzeby. Tam straty ciepła są zdecydowane większe.

  • 19. Data: 2012-10-25 16:27:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Wolny kanał lub nowy pilot to nie problem. Gorzej z komunikacją ze
    > sterownikiem ogrzewania. Ja tego sam nie umiem zrobić, a w warsztacie gdy
    > zapytałem o cenę, to krzyknęli coś ok. 1500zł.

    Skoro jest jakiś sterownik czasowy to znaczy, że jest możliwość sterowania
    trzeba to tylko rozbebeszyć i się podpiąć pomiędzy ten sterownik a
    ogrzewanie. Zapytaj na forum elektroda tam są kumaci ludzie którzy
    własnoręcznie robią podobne przeróbki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2012-10-25 16:43:06
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > trzeba to tylko rozbebeszyć i się podpiąć pomiędzy ten sterownik a
    > ogrzewanie. Zapytaj na forum elektroda tam są kumaci ludzie którzy

    Masz rację, zapewne się da. Po przeprowadzce będę miał więcej czasu to może
    coś takiego zrobię. Ale wtedy chyba już nie będzie potrzebne, bo będzie
    można wyjść z domu i włączyć ręcznie (jeśli auto będzie stało na dworzu).