  • 41. Data: 2021-12-09 19:12:29
    Temat: Re: [ot] potencjometr/sciemniacz do lampki
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Nie wiesz o czym mówisz.

    Doskonale wiem o czym piszę. Nic nie mówię ale jeśli słyszysz mój głos,
    to znaczy że mogę być Bogiem :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 42. Data: 2021-12-09 19:35:18
    Od: M M <m...@g...com>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 19:12:09 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Zgadza się i zwykła regulacja napięciowa/prądowa na kabelku wystarczy
    > ale Jacek twierdzi że są w tej lampce czary i trzeba ją rozebrać bo może
    > Penium 5 będzie potrzebne do sterowania :D

    Mogą być 4 białe LED, w zakresie napięć wyjściowych zasilacza powinny jeszcze się
    zmieścić.
    Taśma złożona z wielu kawałków "3 LED szeregowo + rezystor" normalnie zasilana z 12V,
    świeci słabo już przy 9V.

  • 43. Data: 2021-12-09 19:53:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2021 19:11:30 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Zgadza się

    No właśnie - to dowodzi że nie wiesz o czym mówisz. Umiesz narysować
    charakterystykę prądowo-napięciową diody LED? Znasz wnioski jakie należy
    z niej wyciągnąć odnośnie charakteru jej zasilania? Twoja zgoda
    rozstrzyga sprawę - nie wiesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 44. Data: 2021-12-09 20:23:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > charakterystykę prądowo-napięciową diody LED? Znasz wnioski jakie należy
    > z niej wyciągnąć odnośnie charakteru jej zasilania? Twoja zgoda

    Doskonale znam te pojęcia :) W wątkowanym przypadku całkowicie wystarczy
    do tego urządzenie do którego link wkleił wątkotwórca, link, którego nie
    znalazłeś i w sumie nie kliknąłeś, bo ci się nie chciało) :D...ale się
    wypowiedziałeś o niczym :) nie, nie będę kopiował tego linku, znajdź go
    sobie i poczytaj :D

    Czyli jednak zero merytoryki, jak zawsze :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 45. Data: 2021-12-09 22:11:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2021 20:23:26 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Czyli jednak zero merytoryki, jak zawsze :D

    Dyletant jesteś. Niby znasz charakterystyki ale chcesz zasilać LED z
    źródła napięciowego, pozostawiając na oporniku pracy kilka % napiecia
    zasilania. Nawet ci nie bedę tłumaczył dlaczego to jest złe rozwiązanie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2021-12-09 22:25:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Dyletant jesteś. Niby znasz charakterystyki ale chcesz zasilać LED z
    > źródła napięciowego, pozostawiając na oporniku pracy kilka % napiecia
    > zasilania.

    Jakim oporniku?

    Hehehe, wiem że nie klikniesz za cholerę tego linka do Allegro, którego
    podał wątkotwórca. Fajnie że znów piszesz o niczym bo bladego pojęcia
    nie masz o jaki "sterownik LED" chodzi, na czym jest zbudowany.

    Ja się cały czas odnoszę to tego konkretnego sterownika a Ty wymyślasz
    jakieś oporniki :D

    Hehehe, wiem że nie klikniesz, wiem. Będziesz dalej bajdurzył a inni
    czytajo :D
    Zrozumiałe, co już wcześniej napisałem. Zamiast kliknąć w jeden link (1
    sekunda) wolisz stracić kilka minut na bezsensowną dyskusję.

    Dziwne hobby :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 47. Data: 2021-12-09 23:07:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2021 22:25:56 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Jakim oporniku?

    Takim:
    "> Tam stoi jak byk "max 14.2V (constant current)".
    > To by wskazywało że w lampce są po prostu 3 LED szeregowo i nic więcej.

    Zgadza się i zwykła regulacja napięciowa/prądowa na kabelku wystarczy "

    Postulujesz aby zasilacz o nominalnym napięciu 13,2 V zasilał 3 LED
    białe, które mają napięcie pracy typowo 3,3V. Aby diody świeciły
    prawidłowo, na oporniku pracy trzeba zdjąć 13,2-3x3,3=3,3 V
    To właśnie ten opornik o który pytasz. Już samo pytanie o jaki opornik
    chodzi, dowodzi twojego dyletanctwa.
    Ciekawostka dodatkowa: "regulacja prądowa/napięciowa" Konia z rzędem
    temu co wie o co ci chodzi :) Pewnie nawet nie wiedziałeś że ta two ja
    regulacja się nazywa "oporność pracy".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 48. Data: 2021-12-10 08:10:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ciekawostka dodatkowa: "regulacja prądowa/napięciowa" Konia z rzędem
    > temu co wie o co ci chodzi :)

    No nieuk nie będzie wiedział, czyli Ty :)

    > Pewnie nawet nie wiedziałeś że ta two ja
    > regulacja się nazywa "oporność pracy".

    Mogłem się założyć, że nie wrócisz do wspomnianego linku, którego nie
    kliknąłeś pomimo że odpowiadałeś wątkotwórcy i nawet ten link
    zacytowałeś w tym wątku :)

    Link prowadził do regulatora PWM który jest regulacją prądowo/napięciową
    opartą prawdopodobnie na małym mosfecie i idealnie nadaje się do
    sterowania takiej lampki/LED w sensie jaśniej/ciemniej.

    Porażające jest właśnie twoje lenistwo wynikające z tego, że nie dość że
    ktoś podaje Ci na tacy, Ty olewasz i wymyślasz jakieś bzdury bez żadnego
    sensu. Zaiste ciekawe hobby, jak wspomniałem :)

    Oczywiście nadal zero merytoryki z Twojej strony :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 49. Data: 2021-12-10 09:22:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2021 08:10:07 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Link prowadził do regulatora PWM który jest regulacją prądowo/napięciową
    > opartą prawdopodobnie na małym mosfecie i idealnie nadaje się do
    > sterowania takiej lampki/LED w sensie jaśniej/ciemniej.

    Bystrzacha z ciebie. Nie wiesz co w lampce siedzi ale masz receptę jak
    ną sterować. A linki obejrzałem wszystkie i nie wiem czego się
    czerpiasz ani o co ci chodzi z tym nieczytaniem. Coś sobie ubzdurałeś i
    się tym branzlujesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2021-12-10 09:32:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ną sterować. A linki obejrzałem wszystkie i nie wiem czego się
    > czerpiasz ani o co ci chodzi z tym nieczytaniem. Coś sobie ubzdurałeś i

    Bo to nie pierwszy wątek w którym zakładasz ze czegoś nie ma, pomimo że
    jest link. Zauważyłem że zwyczajnie olewasz linki i ich nie klikasz. Nie
    wiem czy to fobia, obrzydzenie czy lenistwo. Zakładam lenistwo i
    zwyczajne "bo ja wiem lepiej"...a wyłazi jak zwykle :)

    ...Że próbujesz dociec ile tam w tej lampce jest LED, jaką mają
    charakterystykę jak są połączone i czy są tam oporniki...

    Już Ci pisałem, ze jest to zupełnie nieistotne. Masz zadanie zrealizować
    regulację napięciowo/prądową do tego obwodu ale łazisz i mendzisz
    naokoło :>
    Masz podane źródło czyli zasilacz i wiesz jakie są jego parametry. Co
    chcesz więcej kombinować? Korbkę jakąś, rozbierać zasilacz i przerabiać?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>