  • 1. Data: 2021-12-08 12:45:51
    Temat: [ot] potencjometr/sciemniacz do lampki
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    lampka jest prosta, biurkowa, ledowa , z takimi parametrami -->
    https://i.imgur.com/C17R9E6.png
    (wtyczka do sciany: https://i.imgur.com/p9jteOo.png --->
    https://i.imgur.com/RdII53o.png)
    lampka ma tylko jeden poziom swiecenia, zdecydowanie zbyt jasny.

    Istnieja jakies potencjometry-sciemniacze-proscizny, ktore mozna podpiac
    miedzy wtyczke i lampke ledowa, i za pomoca banalnego pokretla regulowac
    poziom swiecenia (nat. pradu)?
    (powtorze: najprostszy na swiecie gadget, kostka, pokretlo, we/wy)
    Ktos, cos podpowie?
    (gdybym jeszcze wiedzial gdzie to w w-wa kupic...)

  • 2. Data: 2021-12-08 13:05:54
    Temat: Re: [ot] potencjometr/sciemniacz do lampki
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeżeli zasilana 12 volt to może podpasować sterownik lamp Chichiros manualny (ma 7
    poziomów świecenia, chyba 29 zł), lub podobny z
    akwarystyki.

    -----

  • 3. Data: 2021-12-08 13:18:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2021 12:45:51 +0100, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > poziom swiecenia (nat. pradu)?
    > (powtorze: najprostszy na swiecie gadget, kostka, pokretlo, we/wy)

    Gotowca nie kupisz a nawet jakbyś coś kupił to i tak nie będzie prosto
    dopasować i nie będzie dostatyecznie tanio. A najprostsze co mi się
    wydaje to dostawienie do przetwornicy zasilającej LED potencjometru,
    którego nastawa zmieniała by prąd wyjściowy. W tym celu trzebaby zdjąć
    schemat przetwornicy i zastanowić się gdzie i o jakiej wartości
    potencjometr dołączyć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2021-12-08 13:26:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 13:18:40 UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > którego nastawa zmieniała by prąd wyjściowy. W tym celu trzebaby zdjąć
    > schemat przetwornicy i zastanowić się gdzie i o jakiej wartości
    nie wszystkie lampki ledowe da się ściemniać
    Jak nie miała wbudowanego ściemniacza, czy na pilota, to najczęsciej nie da się
    ściemniać i to pisze na opakowaniu lampki, żarówki

  • 5. Data: 2021-12-08 13:50:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.12.2021 o 13:26, a a pisze:
    > i to pisze na opakowaniu lampki, żarówki

    Jest napisane!
    --
    Mirek Ptak

  • 6. Data: 2021-12-08 14:15:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 13:50:27 UTC+1, Mirek Ptak wrote:
    > Jest napisane!
    > --
    > Mirek Ptak
    niewazne cop jest napisane, ale co pisze ;)

    ja mam różne lampki LED i tylko na niektórych pisze, że elektronika zasilająca led
    wspiera ściemnianie, ale to rzadkość

  • 7. Data: 2021-12-08 14:15:58
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    a a w news:c04cd026-0883-4738-9531-1f107e37239bn@googlegro
    ups.com
    [......]
    > nie wszystkie lampki ledowe da się ściemniać
    > [....] to pisze na opakowaniu lampki, żarówki

    bingo --> https://i.imgur.com/8RJNyAZ.png,
    czyli po herbatce.
    (ale znalazlem metode macgywera na obnizenie jasnosci)

    1.
    wie ktos moze jaka jest "fizyka" tego, ze do jednych urzadzen ledowych mozna
    podpiac potencjometr (wiem,ze mozna np. do tasm ledowych, mam takie
    podswietlenie polek), do innych nie?

    2.
    jeszcze jest sprawa tem. barwowej swiecenia. Chodzi o obnizenie z 4000 do
    mniej wiecej 2700K.
    czy istnieja jakies klisze/filtry ktore mozna bezposrednio pod pktem
    swiecenia (to nie jest zarowka) przykleic jakims... skoczem? chodzi
    oczywiscie o jakis kawaleczek folii filtrowej....

  • 8. Data: 2021-12-08 14:35:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 14:19:20 UTC+1, 1634Racine wrote:
> [...]
    > swiecenia (to nie jest zarowka) przykleic jakims... skoczem? chodzi
    > oczywiscie o jakis kawaleczek folii filtrowej....
    nie fizyka a elektronika
    Ledy są zasilane prądowo, ale jak jest pwm to napięcie się zmniejszy
    ale tam jest stabilizator aby prąd byl staly
    czyli kópa

  • 9. Data: 2021-12-08 14:36:49
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    > swiecenia (to nie jest zarowka) przykleic jakims... skoczem? chodzi
    > oczywiscie o jakis kawaleczek folii filtrowej....
    najtaniej to kupić leda o ciepłej barwie, bo owijanie kolorową bibułka stosowano na
    choinkach 100 lat temu

  • 10. Data: 2021-12-08 14:44:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2021 14:15:58 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > 1.
    > wie ktos moze jaka jest "fizyka" tego, ze do jednych urzadzen ledowych mozna
    > podpiac potencjometr (wiem,ze mozna np. do tasm ledowych, mam takie
    > podswietlenie polek), do innych nie?
    Do wszystkich można tylko trzeba wiedzieć jak. I czasem to nie bywa
    proste. A ty, pytając o metody, podałbyś choć link do wyglądu lampki. Bo
    jak na razie to dostajesz dosyć dziwne podpowiedzi.

> [...]
    > swiecenia (to nie jest zarowka) przykleic jakims... skoczem? chodzi
    > oczywiscie o jakis kawaleczek folii filtrowej....
    To już lepiej kupić inną lampkę, taką z regulacją i barwą a tą opchnąć
    na Allegro :)

    --
    Jacek
    I hate haters.