  • 11. Data: 2021-12-08 14:44:21
    Temat: Re: [ot] potencjometr/sciemniacz do lampki
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 8.12.2021 o 13:50, Mirek Ptak napisał:

    > Jest napisane!

    Może ten cymbał pisze?

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni
    (Agnieszka Osiecka)

  • 12. Data: 2021-12-08 15:25:39
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    a a w news:111312b9-326f-4e2f-912f-cee957202064n@googlegro
    ups.com
    > najtaniej to kupić leda o ciepłej barwie, bo owijanie kolorową bibułka
    > stosowano na choinkach 100 lat temu

    dobra dobra,co mozna kupic to ja wiem. chodzi o to, co mozna zrobic gdy jest
    jak jest. A mozna pozyczyc metode z przemyslu filmowego --> folie-filtry do
    temp barwowej zakladane na lampy. Z tym, ze ja potrzebuje kawalka 6x6 cm i
    bedzie po balu :)

  • 13. Data: 2021-12-08 16:05:02
    Od: Kali <m...@o...pl>

    W dniu 08.12.2021 o 15:25, 1634Racine pisze:
> [...]
    > folie-filtry do temp barwowej zakladane na lampy. Z tym, ze ja
    > potrzebuje kawalka 6x6 cm i bedzie po balu :)

    Okulary przeciwsłoneczne se załóż ;)

  • 14. Data: 2021-12-08 16:46:52
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 8.12.2021 o 15:25, 1634Racine napisał:

    > dobra dobra,co mozna kupic to ja wiem. chodzi o to, co mozna zrobic gdy jest
    > jak jest.

    Poszukaj w sieni drutu. Druciarzu za dychę, czyli za pińć złotych.

  • 15. Data: 2021-12-08 17:01:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.12.2021 o 12:45, 1634Racine pisze:
    > lampka jest prosta, biurkowa, ledowa , z takimi parametrami -->
    > https://i.imgur.com/C17R9E6.png
    > (wtyczka do sciany:  https://i.imgur.com/p9jteOo.png --->
    > https://i.imgur.com/RdII53o.png)
    > lampka ma tylko jeden poziom swiecenia, zdecydowanie zbyt jasny.
    >
    > Istnieja jakies  potencjometry-sciemniacze-proscizny, ktore mozna
    > podpiac miedzy wtyczke i lampke ledowa, i za pomoca banalnego pokretla
    > regulowac poziom swiecenia (nat. pradu)?
    Ja do swojej lampki z IKEI zrobiłem na kablu przełącznik 3 pozycyjny z
    2-ma opornikami. 1 "bieg" świeci ledwo-ledwo, 2 "bieg: świeci średnio, 3
    "bieg" - bez opornika, czyli pełne światło. Oporniki, czy jak kto woli
    rezystory dobrałem doświadczalnie.
    Jacek

  • 16. Data: 2021-12-08 17:16:31
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 8.12.2021 o 17:01, Jacek napisał:

> [...]
    > 2-ma opornikami. 1 "bieg" świeci ledwo-ledwo, 2 "bieg: świeci średnio, 3
    > "bieg" - bez opornika, czyli pełne światło. Oporniki, czy jak kto woli

    Jeśli działają dwa oporniki stałe, to będzie działać również jeden
    opornik zmienny, czyli potencjometr. I nie trzeba będzie robić
    doświadczeń.

  • 17. Data: 2021-12-08 17:35:31
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jacek w news:soqktm$ulc$1$Jacek@news.chmurka.net
    > Ja do swojej lampki z IKEI zrobiłem na kablu przełącznik

    ja jestem z tych co to kupuja takie cuda, nie wykonuja.

    poza tym: pokazano juz tutaj, ze sciemnianie w tej akurat lampie mozliwe nie
    jest.

  • 18. Data: 2021-12-08 19:00:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-08 o 17:35, 1634Racine pisze:
> [...]
    >
    > ja jestem z tych co to kupuja takie cuda, nie wykonuja.
    >
    > poza tym: pokazano juz tutaj, ze sciemnianie w tej akurat lampie mozliwe
    Dlatego bez druciarstwa nic nie zrobisz. kup słabszą ledę a tą sobie
    zostaw jako zapas.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2021-12-08 19:09:18
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Janusz w news:soqrrd$2pk$1$Janusz@news.chmurka.net
    > Dlatego bez druciarstwa nic nie zrobisz. kup słabszą ledę a tą sobie
    > zostaw jako zapas.

    slabsza lampe wykonalem macgyverem, zajelo ok. 10 minut, wiec juz nie chce
    mi sie sklepowac :)

  • 20. Data: 2021-12-08 21:29:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.12.2021 o 17:35, 1634Racine pisze:
    > poza tym: pokazano juz tutaj, ze sciemnianie w tej akurat lampie mozliwe
    > nie jest.
    Jak nie jest, jak jest. Tylko nie po stronie 230V przed zasilaczem,
    tylko po nim.
    Jacek