  • 1. Data: 2021-12-08 21:28:08
    Temat: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: a a <m...@g...com>

    https://www.liderbudowlany.pl/artykul/instalacje/ene
    rgia-ekologiczna/alternatywna-energia-z-wiatru/

  • 2. Data: 2021-12-08 21:31:06
    Temat: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.12.2021 o 21:28, a a pisze:
    > https://www.liderbudowlany.pl/artykul/instalacje/ene
    rgia-ekologiczna/alternatywna-energia-z-wiatru/

    Dlaczego uważasz, że to "fake"? Z tego co wiem, to kilka stoi na
    południu Polski, kilka na północy, jedna się przewróciła (oficjalnie to
    sposób demontażu był).
    Widziałem, kręci się, prąd produkuje.

  • 3. Data: 2021-12-08 21:42:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 21:31:25 UTC+1, Baczek wrote:
> [...]
    > >
    > Dlaczego uważasz, że to "fake"? Z tego co wiem, to kilka stoi na
    > południu Polski, kilka na północy, jedna się przewróciła (oficjalnie to
    Jak kto wagarowal na fizyce w szkole podstawowej
    to uwierzy.

    Do obliczenia energii generowanej przyjmujemy pole powierzchni pionowego przekroju, a
    to jest niewielkie i do wzoru musimy przyjąć 1/3 powierzchni, bo polowa bębna hamuje
    obroty.

    Przekrój pionowy marny, czyli moc marna i to konczy temat

    Prędkośc wiatru rośnie wraz z wysokością, czyli najszybciej kręci się najwyższy
    bęben, a te poniżej go hamują

    A teraz zastępujemy te badziewne bębny turbiną pionową i pole kola zakreslanego przez
    łopatki wirnika rosnie 100 krotnie
    i bębny wyrzucamy, oddajemy na zlom i zostawiamy jedynie słup i mamy turbine wiatrową
    o 100 krotnie większej moc y

    Ale aby to wiedzieć, trzeba było nie wagarować na fizyc e w szkole podstawowej

  • 4. Data: 2021-12-08 22:50:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 8 grudnia 2021 o 21:42:06 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Jak kto wagarowal na fizyce w szkole podstawowej to uwierzy.

    Obawiam się, że szkoła podst. to zbyt niski poziom do takich analiz... Raczej
    wykonuje sie symulacje komputerowe na wydajnych! kompach, badania w tunelach
    aerodynamicznych, bo teoria teorią ;)

    > Przekrój pionowy marny, czyli moc marna i to konczy temat
    Zwykły (poziomy) wiatrak nie wykorzystuje całej energii, wg
    https://www.odnawialne-firmy.pl/wiadomosci/pokaz/82,
    moc-turbiny-wiatrowej-jak-obliczyc
    tylko 20-40%, toretyczny maks. to 59% energii wiatru przechodzacego przez
    powierzchnie wyznaczona obrotem wirnika...
    Drugi problem to b. mocne zaburzanie (na dużej powierzchni) wiatru który przejdzie,
    co utrudnia budowę farm, potrzeba znacznego obszaru - dużych odległości...
    https://spidersweb.pl/2021/10/farmy-wiatrowe-turbiny
    -pionowe-poziome.html

    > Prędkośc wiatru rośnie wraz z wysokością, czyli najszybciej kręci się najwyższy
    bęben, a te poniżej go hamują
    e, w tej polskiej wg opisu http://instsani.pl/535/silownie-wiatrowe-o-pionowej-
    osi-obrotu jest 9 turbin na jedną wieżę, czyli raczej mogą się obracać niezależnie...

  • 5. Data: 2021-12-08 23:09:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    + dodatkowo przy dużych średnicach łopat nie wytrzymują one zbyt długo...
    ~2 lata na morzu wg https://spidersweb.pl/2021/11/turbiny-wiatrowe-erozj
    a-lopat.html

    zdaje się, że problem utylizacji takich łopat to też zagwozdka, choć coś tam
    wymyślają aktualnie...

  • 6. Data: 2021-12-08 23:26:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 22:50:10 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    osi-obrotu jest 9 turbin na jedną wieżę, czyli raczej mogą się obracać niezależnie...
    Nie obracają się niezaleznie , bo każda nie ma własnego generatora
    Dzwoniłem do Waldemara, zaraz jak zbudowal swoje 3 wieże i mu wszystko wyjasnilem, że
    to nie będzie działać i szkoda na to zlamanego szeląga a jedyny pozytek to taki, że
    można było na szczycie ukryc kamery i oberwować Bialoruś, bo stały przy granicy

    "Siłownia Piskorza ma budowę modułową. Składa się z opisanych segmentów, które są
    nakładane na siebie, przez co tworzą obracające się pionowe kolumny. Są one wzajemnie
    ze sobą połączone

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pionowa_si%C5%82ownia_
    wiatrowa

    To łaczenie segmentów to największa wada, bo pojedynczy segment szczytowy daje więcej
    energii niż cała kolumna, hamowana przez brak wiatru na dole

    Co z tego że Waldemar to p0atentował w Polsce, gdy to nie byla żadna novelty w
    świecie i takie budowano od lat dla zabawy

    |Miała powstac w Stanach największa o mocy 5MW na szczycxie góry i dużej srednicy
    jako jeden ogromny bęben i pracował nad tym jeden Polak i ja się włączyłem, ale nic
    nie zbudowano, bo samo łożysko z bieznią kosztowalo ponad 5 mln $

    Nie dało się zawiesić na łożyskowanej osi, z uwagi na sakramencką masę - kilku ton

    No i kolejny fake się zakonczyl, podobnie jak loty aby zobaczyć z góry, że ziemia
    jest jednak plaska

    Ludzie dla slawy, wyrzucą każdą kasę w błoto

    To sa obliczenia dla inżynierów

    P = 1/2 x gęstość powietrza x powierzchnia zakreślana przez wirnik x v**3

    https://engineercalcs.com/how-to-calculate-wind-turb
    ine-power-output/

    Jak juz powiedzialem, prędkośc wiatry wzrasta z wysokością, czyli dolne bębny hamują
    ten na szczycie i kazdy wyższy, czyli to jest konstrukcyjnie błędne, bo wszystkie
    będbny są połaczone, jako jedna obracająca się całośc.

    Każdy segment zawierający pojedynczą turbinę ma wysokość 3 metrów oraz 2,5 metra
    średnicy[1][7].

    Czyli przekrój pionowy 3m x 2,5m = 7,5 m2

    ale połowa bebna hamule
    zatem przyjmuje się , że 1/3 powierzchni jest aktywna
    co daje przekrój pionowy 2,5m2

    A wieża o wysokości 30 metrow pozwala zabudowac turbinę poziomą o srednicy wirnika 30
    metrów

    Pi x r**2 = 2826 m2

    Zatem moc turbiny poziomej, zamontowanej na tej 30-metrowej wieży będzie 1000 razy
    większa, ale przyjąłem, że zakupipona zostanie turbina malej mocy
    ale energia generowana będzie 100 razy większa
    No i co warte sa patenty Waldemara, gdy turbina pionowa zawsze byla wadliwa i małej
    mocy, czyli nieprzydatna do niczego

  • 7. Data: 2021-12-08 23:30:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 23:09:35 UTC+1, WS wrote:
> [...]
    a-lopat.html

    > zdaje się, że problem utylizacji takich łopat to też zagwozdka, choć coś tam
    łopaty wystarczają na 10 lat
    Po 2-ch latach to rdzewiał Fiat w garażu

    W Stanach łopaty wirników utylizuje się zakopując toksyczne i rakotwórcze wlókna
    szklane zatopione w żywicach epoksydowych, w rowach po wsiach, bo nikt ich nie chce,
    bo do niczego się nie nadają

    Sa sprowadzane do Polski do utylizacji i wykorzystano jako toksyczne podpory kladki

    "The blades of a wind turbine are made of a composite material composed of glass
    fabric and carbon fiber infused with a liquid plastic resin. This material offers the
    best strength to weight ratio and can withstand the extreme pressures that come with
    constant rotation.
    What are Wind Turbine Blades Made of? - Semprius
    www.semprius.com/what-are-wind-turbine-blades-made-o
    f/

  • 8. Data: 2021-12-08 23:49:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.12.2021 o 21:28, a a pisze:
    > https://www.liderbudowlany.pl/artykul/instalacje/ene
    rgia-ekologiczna/alternatywna-energia-z-wiatru/

    Co tam bredzisz? Misiuniu drogi. Pićset razy wolę VAWT, który przy
    wietrze 3m/s ładuje mi akumulator niż HAWT, który potrzebuje 10m/s żeby
    to zaczął robić. W czasie kiedy HAWT stoi przez 200 dni w roku to VAWT
    sobie ładuje cały czas i można na niego liczyć. Zwyczajnie nie masz
    nawet bladego pojęcia do czego służą VAWT :]

    Na dodatek VAWT może sobie stać jeden obok drugiego i też działa w 100%,
    cichy, nieszkodliwy itp Nie potrzebuje 25m masztu...

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 9. Data: 2021-12-09 00:03:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 23:49:46 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    >

    > Na dodatek VAWT może sobie stać jeden obok drugiego i też działa w 100%,
    > cichy, nieszkodliwy itp Nie potrzebuje 25m masztu...

    b la b lah bla

    wiatraczek z odpusty nie potrzebuje 10m/s wiatru aby się zacząl obracać

    10m/s to przecież 3600 x 10m/3600s czyli 36km/godz

    to jest silny wiatr, tej nocy taką prędkośc osiągnie i dlatego mróż odczuwalny noca
    spadnie do -10 C

    Wszystkie znaki drogowe zasilane solarami i poziomymi wiatrakami się kręcą od
    najmniejszego podmuchu wiatru, bo tak zostały zaprojektowane

    Zobacz i sam sprawdź

    Pionowe wiatraki nigdy nie działały ani żadnej energii nie generowały, bo to tego
    wymagana jest duża średnica wirnika, a pionowe mają średnice zabawki dla dziecka

    Jak wagarowałes na fizyce w szkole podstawowej to i tak tego nie skumasz

  • 10. Data: 2021-12-09 00:11:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 00:03, a a pisze:
    rgia-ekologiczna/alternatywna-energia-z-wiatru/

    > b la b lah bla

    Se śpiewaj debilne piosenki :)

    > wiatraczek z odpusty nie potrzebuje 10m/s wiatru aby się zacząl obracać
    >
    > 10m/s to przecież 3600 x 10m/3600s czyli 36km/godz

    Sryne. Pokaż mi jakiś HAWT, który stojąc na wysokości 10m przy wietrze
    3m/s produkuje prąd :]

    > to jest silny wiatr, tej nocy taką prędkośc osiągnie i dlatego mróż odczuwalny noca
    spadnie do -10 C

    No nie bredź, link daj, cokolwiek

    > Wszystkie znaki drogowe zasilane solarami i poziomymi wiatrakami się kręcą od
    najmniejszego podmuchu wiatru, bo tak zostały zaprojektowane

    > Zobacz i sam sprawdź

    No widzę co dziennie. Nawet nie drgną przy 3m/s

    > Pionowe wiatraki nigdy nie działały ani żadnej energii nie generowały, bo to tego
    wymagana jest duża średnica wirnika, a pionowe mają średnice zabawki dla dziecka

    Pierdolisz farmazony :) Zobato:

    https://youtu.be/FYMZvnER0BQ i masz pokazane swoje HAWT jak stojo i się
    paczo :D

    > Jak wagarowałes na fizyce w szkole podstawowej to i tak tego nie skumasz

    Nigdy, przenigdy nie dotarłeś do wiedzy o HAWT a twoje wydłubane babole
    z nosa mają histeryczne podłoże. Operujesz na obliczeniach dla
    najgorszych VAWT (Savonius) i nawet nie wiesz jak się klasyfikuje VAWT :)

    Możesz spokojnie wypierdalać.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>