  • 11. Data: 2021-12-09 00:15:35
    Temat: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 00:03:05 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Pionowe wiatraki nigdy nie działały ani żadnej energii nie generowały, bo to tego
    wymagana jest duża średnica wirnika, a pionowe mają średnice zabawki dla dziecka

    za http://instsani.pl/535/silownie-wiatrowe-o-pionowej-
    osi-obrotu
    "Turbiny Darrieu'sa znalazły największe zastosowanie w USA gdzie firma FloWind
    wykonała szereg tego turbin w Kaliforni. Były to konstrukcje o wysokości 17 i 19m,
    uzyskujące moce rzędu:
    - 142 kW turbina 17m, przy wietrze 17m/s
    - 250kW turbina 19m przy wietrze 20m/s."

    tu https://www.youtube.com/watch?v=hbEiUvyzx2Q sie nawet kręci ;)

  • 12. Data: 2021-12-09 00:20:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 00:15, WS pisze:

> [...]
    uzyskujące moce rzędu:
    > - 142 kW turbina 17m, przy wietrze 17m/s
    > - 250kW turbina 19m przy wietrze 20m/s."

    Zostaw tego debila. Nawet nie wie że nadal produkujemy z powodzeniem VAWT

    http://hipar.pl/ a ostanie zawody wiatrowe wygrały VAWT :)

    https://wielkiewyzwanie.ncbr.gov.pl/

    Debil on jest i niewyedukowany :) Bladego pojęcia nie ma o temacie, jak
    zwykle z resztą :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 13. Data: 2021-12-09 01:17:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 00:20:47 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]

    > https://wielkiewyzwanie.ncbr.gov.pl/
    >
    > Debil on jest i niewyedukowany :) Bladego pojęcia nie ma o temacie, jak
    podałem wzory dla inżynierow, dla obliczenia mocy wiatrakow

    wynajmij kogoś kumatego i niech ci obliczy, jeżeli sam nie potrafisz.

    Żaden wiatrak pionowy nie generuje żadnej mocy bo konstrukcja pionowa jest wadliwa z
    założenia, bo każde niewywazenie oznacza bicie osiowe i łożyska do wymiany

    A bicie osiowe wzrasta z kwadratem srednicy i V**2 prędkości wiatru

    Dlatego upadły wszystki faki na świecie., bo nie da się zabudowac wirnika o dużej
    średnicy na pionowym wale, na dużej wysokości

    Koniec kropka
    U kogo z logiką na opak, niech łyka czopki

  • 14. Data: 2021-12-09 01:45:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 01:17, a a pisze:

> [...]
    uzyskujące moce rzędu:

    > podałem wzory dla inżynierow, dla obliczenia mocy wiatrakow

    No, z wykopalisk 20 lat temu. Fizyka się nie zmieniła ale zmieniło się
    jej wykorzystanie :] No wiem, nie ogarniasz jak zwykle.

    > wynajmij kogoś kumatego i niech ci obliczy, jeżeli sam nie potrafisz.

    Doskonale potrafię, jak wspomniałem...bredziszszsz :)

    > Żaden wiatrak pionowy nie generuje żadnej mocy bo konstrukcja pionowa jest wadliwa
    z założenia, bo każde niewywazenie oznacza bicie osiowe i łożyska do wymiany

    Srany. Mój wiatrak VAWT ma to w dupie i działa :)

    > A bicie osiowe wzrasta z kwadratem srednicy i V**2 prędkości wiatru

    Dupa to ty jesteś do kwadratu :D

    > Dlatego upadły wszystki faki na świecie., bo nie da się zabudowac wirnika o dużej
    średnicy na pionowym wale, na dużej wysokości

    Nachuj komu duża średnica, łosiu? Uwożyj teraz: MOC wiatraka nie ma NIC
    wspólnego z jego średnicą :D I większa średnica, tym mniejsze obroty.
    Teraz sobie to skoreluj z siłą elektromagnetyczną generatora :D

    > Koniec kropka
    > U kogo z logiką na opak, niech łyka czopki

    Nono, ić się docz nieuku :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 15. Data: 2021-12-09 01:54:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 01:45:48 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]

    > wspólnego z jego średnicą :D I większa średnica, tym mniejsze obroty.
    > Teraz sobie to skoreluj z siłą elektromagnetyczną generatora :D

    tego bąka co masz to nie jest pionowy wiatrak

  • 16. Data: 2021-12-09 02:00:18
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]

    > https://wielkiewyzwanie.ncbr.gov.pl/
    >
    > Debil on jest i niewyedukowany :) Bladego pojęcia nie ma o temacie, jak
    No i nie ma żadnego pionowego wiatraka na tej stronie
    http://hipar.pl/

    jest tylko ten tekst
    ==
    ==Sprzedaż turbin wiatrowych

    Dostarczymy Ci niezwykły produkt, który nada blasku Twojej ofercie. Przygotowaliśmy
    dla Was najlepszą ofertę cenową, doskonałe warunki dostawy a także możliwość
    promowania Waszej firmy jako oficjalnego dystrybutora na naszej stronie internetowej
    oraz w katalogach naszego produktu. Obsługujemy także mniejsze firmy oraz klientów
    indywidualnych.

    Rozumiemy Twoje potrzeby, dlatego każdego klienta obsługujemy z jak największą
    starannością o szczegóły.

    Jeżeli szukasz sprawdzonego i stabilnego partnera handlowego - dobrze trafiłeś!

    ===
    Chińczyk produkowal przez 10 lat dla niekumatych hobbystów z 3-go świata a potem
    zakonczył produkcję, bo jeleni więcej nie znalazl.

  • 17. Data: 2021-12-09 02:01:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 01:54, a a pisze:

    > tego bąka co masz to nie jest pionowy wiatrak

    Srowy:

    https://youtu.be/OgGW363TzNs :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 18. Data: 2021-12-09 02:12:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 02:01:48 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    ==Nachuj komu duża średnica, łosiu? Uwożyj teraz: MOC wiatraka nie ma NIC
    wspólnego z jego średnicą :D I większa średnica, tym mniejsze obroty.

    Co za niuk
    Moc wiatraka obliczamy na podstawie przekroju pionowego wirnika

    |Czym pole przekroju większe, tym więcej energii kinetycznej wiatru odzyskujemy

    Gdy mała srednica to mała ppowierzchnia przekroju i te bębny miały 2,5 m x 3 m =
    7,5m2

    i dlatego żadnej energii nie generowały, bo taki przekrój ma wiatrak poziomy o
    promieniu lopatek 1,5m

    1,5m x 1,5m x Pi = 7m2

    Kazdy pionowy sklada się z 2 symetrycznychy częsci wobec osi i jedna połowa łapie
    wiatr a druga hamuje wiatr

    Czyli aktywne pole przekroju bębna to nie 7,5m2 a zaledwie połowa 3,75m2
    a energię generuje 1/3 czyli 2,5m2

    a więcej daje wiatrak poziomy o promieniu wirnika 1m

    1m x 1m x Pi = 3,13m2

    I na tym polega fake pionowych wiatraków, że łapią malo energii kinetyc znej wiatru,
    bo aktywne pole przekroju jest niewielkie

    A predkośc obrotowa nie ma znaczenia
    Znaczenie ma moment obrotowy, a ten musi być maly bo przechwytywana energia wiatru
    jest niewielka

    I dlatego nikt na świecie nie używa wiatraków pionowych bo wie, że to jest fake dla
    niekumatych, co w szkole podstawowej wagarowali na fizyce

  • 19. Data: 2021-12-09 02:13:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 02:00, a a pisze:

    > No i nie ma żadnego pionowego wiatraka na tej stronie
    > http://hipar.pl/
    >
    > jest tylko ten tekst

    Kłamiesz jak zwykle :)

    http://hipar.pl/wp-content/uploads/2020/06/Katalog_t
    urbiny.pdf

    http://hipar.pl/category/galeria/

    > ===
    > Chińczyk produkowal przez 10 lat dla niekumatych hobbystów z 3-go świata a potem
    zakonczył produkcję, bo jeleni więcej nie znalazl.

    Nono :) Ić się doucz nieuku :)

    https://youtu.be/wbCtnFF2b20

    https://www.youtube.com/results?search_query=hipar

    Hehehe

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 20. Data: 2021-12-09 02:16:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 02:13:47 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    urbiny.pdf

    > http://hipar.pl/category/galeria/
    zakonczył produkcję, bo jeleni więcej nie znalazl.

    na stronie
    http://hipar.pl/

    jest tylko ten tekst
    ====