  • 21. Data: 2022-07-10 07:44:54
    Temat: Re: pasożyty jebane
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 09.07.2022 18:48, PiteR wrote:
    > in <news:ad97e78e-7101-49b4-a86a-1c35bd407924n@googlegr
    oups.com>

    > Spytam jeszcze raz poco te hieny udają kogoś innego?

    Pewnie po to samo co ty, gdy idziesz np. na dżob interwiu. :-D

  • 22. Data: 2022-07-10 08:08:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 09.07.2022 19:30, ddddddddddddd wrote:
    [...]
    > a tu akurat (podobnie jak z wieloma innymi rzeczami) ceny coraz bardziej
    > się zrównują. Różnica w cenie na tyle nieznaczna, że nie warto marnować
    > urlopu
    Nie wiem jak teraz, ale tak z 15 lat temu siostrze opłacało się ze
    Stanów przyfrunąć do Wawy na wstawienie implanta w jakiejś nienajtańszej
    klinice. A i mniej wygodnie było, bo nie było jeszcze bezpośrednich
    połączeń LA<->WaWa.

  • 23. Data: 2022-07-10 08:29:06
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 09.07.2022 21:44, Kris wrote:

    > Tu się sprzeczał nie będę.
    > Ala znam jako tako lokalny rynek nieruchomości i ednak lepiej sprzedają się
    nieruchomości do tzw lekkiego remontu: czyli kupujący robi Sobie jak.mu tam pasi.
    > Mieszkanie wyremontowane na pic/ glanc trudniej sprzedać albo z ceny trzeba zjechać
    bo np kobicie wzór kafli w kuchni nie pasi.
    > Czy kolor drzwi.

    w Polsce to na pewno częściej spotykane niż w UK - ale i tu znam
    przypadki, gdzie to właśnie kobieta nie mogła zaakceptować bałaganu
    związanego z remontem przez jeden dzień (drobna robótka), a co dopiero
    większy remont gdy na miejscu mieszkamy, o stresie związanym z
    planowaniem remontu i szukaniem ekipy nie wspomnę. To oczywiście będzie
    się zmieniać - ludzie będą mieli coraz mniej oszczędności, to i coraz
    mniej będą chcieli na remonty wydawać - ale to już rynek sam zweryfikuje
    (bo może się okazać, że i ekipy budowlane będą tańsze, chyba że rząd na
    siłę napędzi budownictwo).

    Lukasz

  • 24. Data: 2022-07-10 08:32:28
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 10.07.2022 07:08, JDX wrote:
> [...]
    > Stanów przyfrunąć do Wawy na wstawienie implanta w jakiejś nienajtańszej
    > klinice. A i mniej wygodnie było, bo nie było jeszcze bezpośrednich

    ja się przeniosłem do UK 5 lat temu i wtedy różnica była znaczna, ze 3
    lata temu zęby jeszcze robiliśmy w PL, ale różnica już była mniejsza, w
    zeszłym roku żona robiła w PL, ale już tylko dlatego, że ma zaufanie do
    tego dentysty

    Lukasz

  • 25. Data: 2022-07-10 08:35:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-07-2022 o 19:00, PiteR pisze:
    > in <news:62c7ca3e$0$549$65785112@news.neostrada.pl>

    > no bo dobrze zrobił, ale co to ma do rzeczy?

    > zarabiam 4 x więcej niż w Polsce.

    A ile razy więcej wydajesz?
    I czemu musisz leczyć kompleks emigranta na polskich grupach, z
    farmazonami o UK, jakby to kogoś tutaj obchodziło?

  • 26. Data: 2022-07-10 08:44:04
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 09.07.2022 20:48, Mateusz Viste wrote:

    > NHS chyba nie taki zły. I zdaje się darmowy, jeśli dobrze pamiętam.

    NHS to taki NFZ tylko w ładniejszym papierku. Chyba jeszcze bardziej
    udaje że leczy niż w Polsce, ale chociaż obsługa milsza i jedzenie lepsze.
    Niedawno byłem na ostrym dyżurze i pacjentów obsługiwało 5 studentów,
    których pilnował jeden lekarz. Student nie potrafił ustawić ostrości w
    okularach do sprawdzania oczu.
    Darmowy? nie wiem jak z zębami, ale sądząc po uzębieniu Szkotów - raczej
    nie. Za to w Szkocji leki są za darmo (tzn. te na receptę, bo nadal
    możesz kupić leki bez recepty). To za darmo kosztuje ok. ?7,000 kwoty
    wolnej od podatku rocznie (ale w tej cenie na Bombelki dajom,
    szczególnie miło, że dbają też o 20-paro-letnie bombelki, które nie mogą
    iść do pracy, bo mają nową grę na PS5)

    Lukasz

  • 27. Data: 2022-07-10 09:08:46
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 10.07.2022 07:35, Cavallino wrote:

    > A ile razy więcej wydajesz?

    pewnie ze 3x ;-)
    tylko to nie takie łatwe do porównania. Choćby na przykładzie włąsnej
    firmy - za dniówkę jednej osoby możesz zapłacić ratę leasingu i jeździć
    do pracy nowym vanem (W Polsce w tej samej branży to była raczej
    tygodniówka). Dążę do tego, że każda nadwyżka w budżecie jest więcej warta.

    Lukasz

  • 28. Data: 2022-07-10 11:01:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-07-2022 o 09:08, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > do pracy nowym vanem (W Polsce w tej samej branży to była raczej
    > tygodniówka). Dążę do tego, że każda nadwyżka w budżecie jest więcej warta.

    Wiadomo.
    O ile jest nadwyżka.

  • 29. Data: 2022-07-10 16:59:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 10 lipca 2022 o 09:08:49 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > do pracy nowym vanem (W Polsce w tej samej branży to była raczej
    > tygodniówka). Dążę do tego, że każda nadwyżka w budżecie jest więcej warta.

    Oczywiście że może byc trudne do porownania bo jak porównać czynsz. W Polsce w 80
    procentach rodzin wynosi 5-10% dochodu rodziny. Pisz ile tam, ale nie kłam bo nie
    jesteś jedynym co tam żyje albo zna kogoś bliskiego co tam zyje. Znaczy się jak
    napiszesz za mało to łatwo będzie skorygować. Służba zdrowia w Anglii. Moje dzieci sa
    zagrożone nowotworami. Ich dziadkowie przez nie się przekręcili. To co żyje w Polsce
    co roku obligatoryjnie dostaje skierowanie na kolonoskopie. Czeka na badanie do dwóch
    miesięcy. Dziecko co mieszka w Anglii też ma co roku robione badani, ale w Polsce
    prywatnie. Tam jak poszło do lekarza że chce skierowanie to powiedział lekarz,
    obowiązkowo siniaty albo ciapaty, że jak zacznie srac krwią to niech przyjdzie.

  • 30. Data: 2022-07-11 07:31:23
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 10.07.2022 15:59, Zenek Kapelinder wrote:

    > Oczywiście że może byc trudne do porownania bo jak porównać czynsz. W Polsce w 80
    procentach rodzin wynosi 5-10% dochodu rodziny.

    to mocno spadły te raty kredytów i rent w Polsce. W 80% rodzin tutaj to
    pewnie średnio 20% dochodu rodziny (rent jest droższy niż rata kredytu,
    chyba że mieszkania socjalne, ale one są niewiele tańsze, w dramatycznym
    stanie i czeka się na nie długo), przyjmując rodzinę 2+2 i jedną osobę
    pracującą (u mnie tak było i pewnie w wielu rodzinach tak jest, że
    bardziej się opłacało jednej osobie zostać w domu z dziećmi niż płacić
    za opiekę i dojazdy do pracy). Ale ponad 40% (dane ze Szkocji) osób nie
    płaci w ogóle podatków, czyli na papierze zarabia poniżej 13k rocznie.
    Oznacza to tyle, że oni realnie płacą bardzo mało. W Szkocji nie ma
    bezdomnych - bezdomni lokowani są mieszkaniach tymczasowych lub
    hotelach. płacą za nie kilka funtów tygodniowo, niektórzy mają takich
    mieszkań więcej niż jedno... Taka patologia - taka sama jak mówić, że w
    Polsce czynsz to 5% dochodu rodziny, bo jeden na 100 mieszka w
    mieszkaniu z czynszem 400zł. Prawda jest taka, że wchodząc na rynek
    pracy lub będąc na nim kilka lat możesz w Polsce albo płacić ratę
    kredytu stanowiącą 50% dochodu, albo rent 40%. Tak samo możesz liczyć
    tutaj rent na poziomie 2% dochodów, bo jak mało zarabiasz, to dostaniesz
    więcej od państwa, zniżkę na podatek, wyposażą Ci mieszkanie i dopłacą
    do rachunków
    No i nie liczę tutaj okolic lądka, bo można mieszkać tam i płacić więcej
    niż się zarabia (wiem, że tam ludzie kupują mieszkania po ?200-300k

    Pisz ile tam, ale nie kłam bo nie jesteś jedynym co tam żyje albo zna
    kogoś bliskiego co tam zyje. Znaczy się jak napiszesz za mało to łatwo
    będzie skorygować

    ty też nie jesteś jedynym który żyje w Polsce i przy czynszu 1500zł nie
    znam rodzin które zarabiają 30.000zł, nie znam też rodzin które płacą
    300zł czynszu przy 6.000zł zarobków. Za to znam zarówno rodziny
    zarabiające poniżej 6000zł, jak i płacące powyżej 1500zł czynszu