  • 31. Data: 2022-07-11 14:26:00
    Temat: Re: pasożyty jebane
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 00:50, PiteR pisze:
    > in <news:5bb1b745-fb6b-4f1f-a581-e2c8a416d9b4n@googlegr
    oups.com>

    > a po chuj udają Martę i Łukasza?
    >
    > Niech piszą wprost jestem nygusem, pasożytem i mam dwie lewe ręce
    > ale za to niezle rucham rodaka sprzedającego, kupującego
    > i najlepiej jeszcze wyjebię ekipę remontową.

    Skąd wiesz, że te nygusy nie mają na imię Marta i Łukasz?
    Na cwaniactwo i na takich Krzyśdupków nic nie poradzisz. Będzie toto stękać, że drogo
    i że można dupę szkłem utrzeć, a każdy kto zrobi uczciwie i porządnie to oszust.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 32. Data: 2022-07-11 14:31:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.07.2022 o 08:29, ddddddddddddd pisze:

    > w Polsce to na pewno częściej spotykane niż w UK - ale i tu znam
    > przypadki, gdzie to właśnie kobieta nie mogła zaakceptować bałaganu
    > związanego z remontem przez jeden dzień (drobna robótka), a co dopiero
    > większy remont gdy na miejscu mieszkamy, o stresie związanym z
    > planowaniem remontu i szukaniem ekipy nie wspomnę. To oczywiście
    > będzie się zmieniać - ludzie będą mieli coraz mniej oszczędności, to i
    > coraz mniej będą chcieli na remonty wydawać - ale to już rynek sam
    > zweryfikuje (bo może się okazać, że i ekipy budowlane będą tańsze,
    > chyba że rząd na siłę napędzi budownictwo).

    Na tańsze ekipy budowlane to nie licz. Skończyły się czasy stękających
    Krzyśdupków, którzy chcieliby robić remont mieszkania czy instalacji za
    500zł.

    Niestety towary budowlane poszły w górę, a za nimi ceny usług.

  • 33. Data: 2022-07-11 14:35:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 22:32, Kris pisze:
    > sobota, 9 lipca 2022 o 19:08:13 UTC+2 Pete napisał(a):
    > .
    > Na zębach się nie znam ale ktoś z bliskiej rodziny w wieku 55 z UK zjechal z rok
    temu do Polski i wielce zdziwiony że tu jakieś ubezpieczenia musi załatwiać żeby byle
    badania zrobić.
    > Łajza złotówki pewnie w w Polsce do ubezpieczeń społecznych(czy jak to tam się
    zwie) nie zapłacił a teraz biega między mopsem/ urzędem pracy/zusem żeby mu byle
    badanie darmo zrobili.
    > Ok 15- 20 lat w UK się dorabiak- z lotniska go odebrałem to jego całym bagażem była
    duża reklamówka.
    > Za odbiór z lotniska ponoć mi kiedyś zwróci

    Trafił swój swojego. Genów nie zmienisz :)

  • 34. Data: 2022-07-11 18:06:17
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 11.07.2022 13:31, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > 500zł.
    >
    > Niestety towary budowlane poszły w górę, a za nimi ceny usług.

    nie liczę, myślę że to mało prawdopodobny scenariusz, jednak w pewnych
    warunkach realny: budownictwo mocno spowalnia i nagle sporo ekip nie ma
    co robić. Mają wybór nie robić nic, albo walczyć ceną. Może nawet
    nominalnie ceny nie spadną, ale jeśli przez rok się przy obecnej
    inflacji utrzymają, to realnie będą kilkanaście procent niższe

    Lukasz

  • 35. Data: 2022-07-11 19:58:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 11 lipca 2022 o 18:06:22 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > nominalnie ceny nie spadną, ale jeśli przez rok się przy obecnej
    > inflacji utrzymają, to realnie będą kilkanaście procent niższe

    Z każdym biznesem jest tak, o ile nazwisko nie kończy się na berg, man itp, że trzeba
    przewidziec kiedy się spierdoli i wycofać z niego na górce a nie jak już się
    spierdoliło. Polskich budowlańców może tylko uratować wygrana Ukraińców.

  • 36. Data: 2022-07-11 20:23:01
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 11.07.2022 18:58, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    spierdoliło. Polskich budowlańców może tylko uratować wygrana Ukraińców.

    tyle że dla wielu budowlanka to nie biznes, a praca (z resztą jak dla
    wielu małych firm w innych branżach). Oni po prostu pewnego dnia
    zauważą, że pracy jest mniej, a kolejnego jeszcze mniej. Teraz nie mają
    czasu lub nie chcą się nad tym zastanawiać. Może wtedy przejdą na etat,
    może wyjadą, a może obniżą wymagania płacowe. Bez sensu byłoby zwijać
    biznes teraz jeśli jedyne co potrafisz robić to ten jeden biznes. Sam w
    takim przypadku liczyłbym, że jakoś to będzie (mając właśnie powyższe
    alternatywy w głowie), bo to jedyna sensowna opcja.

    Lukasz

  • 37. Data: 2022-07-11 21:58:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 11.07.2022 o 20:23, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > biznes. Sam w takim przypadku liczyłbym, że jakoś to będzie (mając
    > właśnie powyższe alternatywy w głowie), bo to jedyna sensowna opcja.

    Nie praca, a robota. Różnica taka, że za wykonaną pracę, wykonawca
    ponosi odpowiedzialność, a za robotę tylko do momentu wzięcia pieniędzy
    i minięcia furtki.

    Co ciekawsze większość takich Krzyśdupków wykonujących "robotę" jak nic
    nie umie to się bierze za budowlankę, bo tam partacza trudno rozpoznać
    "przed". Ponieważ Krzyśdupkom kompletnie nie idzie w jakiejkolwiek
    branży to się łapią za kolejne roboty: a to kocioł zamontuje rzekomo
    sąsiadowi czy koledze, a to płyty gips-karton, a to doniczki z desek, a
    to meble spawane. "Znajom siem na fszystkim", choć wszystko konsultują
    na grupach dyskusyjnych. Nie dość, że odpierdzialają fuszerki,
    dumpingują ceny, psują rynek to jeszcze z zawiści i zazdrości obrażają
    innych fachowców.

  • 38. Data: 2022-07-11 22:19:23
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > warunkach realny: budownictwo mocno spowalnia i nagle sporo ekip nie ma
    > co robić. Mają wybór nie robić nic, albo walczyć ceną.

    To już się dzieje.
    Ilosc zleceń w budowlance spada.
    W ciągu ostatniego miesiąca miałem 4 telefony od znajomych prowadzących lokalne
    firmy(wykończeniowka, instalatorstwo) czy nie wiem nic o jakiejś robocie bo im klient
    się wycofał i miejsce w kalendarzu zrobiło.
    Jeszcze 2-3 miesiące temu to było nie do pomyslenia- wszyscy mieli kalendarze
    zapełnione na rok do przodu.
    I piszę tu o firmach działających co najmniej kilkanaście lat na lokalnym rynku.

  • 39. Data: 2022-07-11 23:20:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 11 July 2022 at 22:19:24 UTC+2, Kris wrote:
> [...]
    zapełnione na rok do przodu.
    > I piszę tu o firmach działających co najmniej kilkanaście lat na lokalnym rynku.
    bo wszystkie prace wykończeniowe, instalatorskie należy wystandaryzować, aby były
    powtarzalne i zautomatyzowane.

    Przykladem jest technologia światłowodowa w telewizji, internecie.

    Może Zenek ucinać kable, spawać i marnowac czas, a może mieć gotowe odcinki i je
    nadmiarowo wsuwac w rury, laczyć automatycznie i robota zakonczona.

    Tak jak zgrzewanie rur zastąpilo gwintowanie, czy spawanie,
    tak nalezy wprowadzić automatyczne technologie wykonczeniowe do elewacji zewnętrznej.

    Podjeżdża maszyna pod blok z wysięgnikami, dźwigami i jedzie agregat wzdłuż ściany od
    parteru po 10. pietro
    i ociepla i zamyka tynkiem i nie trwa to miesiące a tyudzien i caly blok ocieplony i
    pracuje 5 Zenków do obslugi

    I niech taki agregat kosztuje i miliard zielonych, ale będzie 100 razy wydajn iejszy
    od Zenków i to się szybko zwróci.

    Podobnie lazienki

    Agregat skuwa wszystko automatycznie i wyrzuca gruz na zewnątrz, wycina otwór
    drzwiowy do sufitu
    i przez okno dźwig podaje całą, okafelkowaną ścianę lazienkową, podlogę, sufit, z
    cala instalacją, umywalką, bateriami, prysznicami, oświetleniem
    i to się przymocowuje do szkieletu , wszystki wzjamenie łaczy i gotowe w 3 dni

    Tak jak kabiny pasażerskie na cruisach.
    5000 kabin buduje fabryka i sa dostarczane na statek jako kontenery i tylko są
    ukladane, mocowane i przyłączane do mediów i żadnych Zenków od wykanczania,
    instalowania nie potrzeba, bo by się grzebali z robotą 5 lat.

  • 40. Data: 2022-07-13 18:01:44
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 11.07.2022 20:58, Uzytkownik wrote:

    > Nie praca, a robota. Różnica taka, że za wykonaną pracę, wykonawca
    > ponosi odpowiedzialność, a za robotę tylko do momentu wzięcia pieniędzy
    > i minięcia furtki.

    dobrze, więc dla niektórych to praca, a innych robota. I dla jednych i
    dla drugich może zleceń braknąć, kompletnie bez znaczenia jak to nazwiemy.

    Lukasz