  • 71. Data: 2018-01-08 09:53:43
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 08:32:29 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > I o tym własnie pisąłem
    > Doradzanie komos wstawienie pompy ciepła zamiast śmieciuch w 40 letnim domu
    > to trochę delikatnie mówiąc mało odpowiedzialne jest

    Mylisz kompletnie 2 sprawy. Tam była mowa o w miarę dobrze ocieplonym
    domu 120m2, a nie Twojej hacjendzie piętrowej bez ocieplenia.

    > A co do ilości żeberek w o której wyżej- będę tam w tym tygodniu
    > najprawdopodobniej to policzę
    > Tak na "oko" jak teraz sobie usiłuję przypomnieć to raczej więcej jak
    > 100 tam łącznie nie będzie

    Tak czy siak trzaby to policzyć i skonfrontować z kilowatogodzinami
    przepalonymi średnio, wtedy będzie wiadomo co i za ile można osiągnąć.

    L.

  • 72. Data: 2018-01-08 10:03:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 08:32:29 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Doradzanie komos wstawienie pompy ciepła zamiast śmieciuch w 40 letnim domu to
    trochę delikatnie mówiąc mało odpowiedzialne jest

    40 letni dom nie oznacza domu zimnego. Jak wymienisz okna, przykleisz styro
    i ocieplisz dach/strop to jakiby ten dom nie byl stary i obojetnie z czego
    wybudowany - bedzie w miare cieply. A im starszy dom tym mniejsze okna,
    wiec de facto cieplejszy :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2018-01-08 10:05:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 09:53:44 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Mylisz kompletnie 2 sprawy. Tam była mowa o w miarę dobrze ocieplonym
    > domu 120m2, a nie Twojej hacjendzie piętrowej bez ocieplenia.

    Ze dwa takie dfomy w rodzinie mam i bywałem w kilku innych
    I śmiem twierdzić ze w 99% PC w takich domach nie ma sensu
    Tam jeśli jest co to z e śmieciuchem najczęściej i grzejniki grzane do 60-80stC
    Przy takich parametrach PC sens ma żaden
    Już lepiej czystym prądem grzać bo nakłady inwestycyjne niewielkie wtedy.

  • 74. Data: 2018-01-08 11:50:32
    Od: l...@g...com

    Jeśli w takich docieplonych domach dalej trzeba grzać 60-80 stopni to:
    1. Grzejniki od początku mocno, mocno za słabe.
    2. Spierniczone i to zdrowo docieplenie.
    Poza tym nikt zdrowo myslący nie podejmuje takich decyzji finansowych na podstawie
    twojej czy mojej wstępnej opinii, opartej też na tym co gość zawarł w dwóch zdaniach.
    Warto zaplacić za audyt, czy przynajmniej wizytę i wstępne oszacowanie fachowca.

  • 75. Data: 2018-01-08 11:53:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 10:03:13 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    trochę delikatnie mówiąc mało odpowiedzialne jest

    > 40 letni dom nie oznacza domu zimnego.

    prawie zawsze oznacza. Sciany i okna zrobisz łatwo, ale mostki przy gruncie i
    docieplenie sufitów czasem sie nie da zrobic bez rujnowania całosci

    b.

  • 76. Data: 2018-01-08 12:22:53
    Od: l...@g...com

    Rujnowanie? Może w specyficznych przypadkach. Kompleksowa termomodernizacja to
    również docieplenie stropodachów i fundamentów. Pewnie jakieś mostki zostaną ale
    czasem w nowych domach mistrzowie budownictwa więcej spartolą.

  • 77. Data: 2018-01-08 12:25:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 11:50:33 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Jeśli w takich docieplonych domach dalej trzeba grzać 60-80 stopni to:
    > 1. Grzejniki od początku mocno, mocno za słabe.
    Kiedyś nie bawili się w OZC tylko przyjmowali 1 żeberko na 1m2 powierzchni jełśi
    dobrze pamiętam
    W zawory trójdrożne itp. też się wtedy nie bawiono to co na kotle dzło bezpośrednio
    na grzejniki i bojler
    Na grzejnikach były zawory które działaly przez pierwszy rok ew dwa później już nikt
    nie bawił się w ich odkręcanie zani zakręcanie bo zaczynały cieknąć
    Do tego instalacja grawitacyjna, rury od dwóch cali w dół i wszystko hulało
    Nikt nie palił w takich kotłach tyk żeby temperatura wody była 40-45stC tylko raczej
    bliżej 80stC
    Chociażby i dla CWU
    A zagotowanie wody w takich instalacjach też się nierzadko zdarzało.
    Było to wszystko mega proste bez żadnych sterowników, termostatów itp.
    Tak to po prostu wtedy robiono.
    I teraz radzenie podłączenie do takich instalacji pompy ciepła to jest delikatnie
    mówiąc mało mądra rada

    > 2. Spierniczone i to zdrowo docieplenie.
    A ktoś się w latach 60tych-70tych czy nawet przed wojną w docieplenia bawił?
    W latach 90tych czy na początku tego wieku czasami takiego domy docieplana.
    Polegało to na naklejeniu 5 czy jak ktoś na bogato robił to 10cm styro na ściany,
    wymieniano okna drewniane na PCV
    Raz że taki dom żarł z 6ton węgla dwa ze instalacja była "liczona";)) na 60-80stC to
    już po tym widać że wstawienie tam PC zamiast śmieciucha sensu mieć nie będzie.
    > Poza tym nikt zdrowo myslący nie podejmuje takich decyzji >finansowych na podstawie
    twojej czy mojej wstępnej opinii, >opartej też na tym co gość zawarł w dwóch
    zdaniach.

    Tylko widzisz- gościu pytanie zadal i zaraz druga czy trzecie odpowiedz to
    sugerowanie PC

    > Warto zaplacić za audyt, czy przynajmniej wizytę i wstępne oszacowanie fachowca.
    Pewnie ze warto
    Aczkolwiek mam jedną wątpliwość- czy audyt zrobiony dla takiego budynku będzie jakiś
    w miarę wiarygodny
    Bo robiać audyt dla domu świeżo budowanego dane wejściowe mamy w miarę wiaryugodne, w
    takim 40letnim to zgadywać trzeba co jest
    Pomijając to że "audytorzy" to teraz na allegro za 100 czy tam 150zł certyfikaty
    energetyczne wystawiają budynku nie widząc na oczy;)

  • 78. Data: 2018-01-08 12:36:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 12:22:55 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
> [...]
    również docieplenie stropodachów i >fundamentów. Pewnie jakieś mostki zostaną ale
    czasem w nowych >domach mistrzowie budownictwa więcej spartolą.

    I to co piszesz to racja zauważ tylko w jakim watku i jaki jest kontekst dyskusji
    Ktoś ma 40letni dom i kocioł kończy mu żywot
    Wstawienie nowego kotła to koszt kilku tysięcy pewnie
    Odradzają mu kocioł weglowy- poczęści słusznie
    Ale radzenie mu aby sobie PC wstawił to kilkanaście tysięcy. A aby ta PC sens miała
    to jak piszesz kompleksowa termomodernizacja się zdała by. A to kolejne kilkadziesiąt
    tysięcy pewnie
    I tak z nowego kotła za kilka tysi robi się kilkadziesiąt tysi za modna ostatnio PC
    Gdzies tam w sąsiednim watku tez chyba PC proponowałeś bo zwróci się po 3 latach.
    Adam Tobie wyliczył ze tak nie bardzo m\po trzech ze w ogóle tam PC mnie bardzo sens
    miała
    To trochę jakbyś radził do mojej prawie pełnoletniej już multipli silnik elektryczny
    wstawić bo ekologiczny i tania eksploatacja.
    Rada może i dobra kwestia tylko czy to sfinansujesz;)

  • 79. Data: 2018-01-08 13:30:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 21:29:51 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    kotła. Grzejniki żeliwne, ledwo, ledwo ciepłe.

    > No widzisz - i to już pozwala ze 100% pewnością powiedzieć, że każda pompa
    > ciepła na tym pójdzie i to z całkiem niezłym COPem. Ja bym oczywiście
    > polecał gruntową, bo dobra powietrzna będzie zawsze droższa ;) Ale w starym
    > domu jest "problem" z ogródkiem. Taki, że jest i rycie go zwykle nie
    > wchodzi w rachubę, a cena odwiertów jest mocno lokalna ale zwykle jest to
    > kilka razy wyższa kasa niż poziomy kolektor :(
    > pozdr.

    Tak przy okazji bo drążę temat dofinasowań "ekologicznych" w interesującej mnie
    lokalizacji
    I jest tam program dofinasowania m.in pomp ciepła
    Jednym z wymaganych wtedy dokumentów jest:
    "d) potwierdzenie uzgodnienia prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła ziemi z
    właściwym organem administracji publicznej (w przypadku źródła ciepła
    wykorzystującego ciepło ziemi), "
    Czy jak montowałeś swoją PC to takie coś było wymagane?
    Czy ogólnie teraz jest to wymagane czy tylko urzędnicy w tej gminie przed orkiestrę
    wychodzą?

  • 80. Data: 2018-01-08 13:34:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 13:30:11 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Czy jak montowałeś swoją PC to takie coś było wymagane?
    > Czy ogólnie teraz jest to wymagane czy tylko urzędnicy w tej gminie przed
    > orkiestrę wychodzą?

    Ja robiłem projekt i zgłoszenie tegoż do urzędu, Mietek od odwiertów
    mówił że dla świętego spokoju warto zrobić. Koszt 7 stów.
    A Adam nie ma dziur, tylko poziome rurki.

    L.