  • 61. Data: 2018-01-07 16:33:48
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 stycznia 2018 16:32:58 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wtedy nie dostaniesz sensownego wyniku. Złe dane wejściowe = zły wynik.
    > Czego tu się innego spodziewać? :) To nie magia tylko prosta matematyka.

    Aha - oczywiście jak każda ściana jest z czego innego (czy tam kawałek
    ściany jest nawet z kilku różnych rodzai zrobiony) to nie ma żadnego problemu
    i wszystko można wprowadzić. Ale trzeba to wiedzieć.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2018-01-07 16:34:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 7 stycznia 2018 16:23:59 UTC+1 użytkownik Yakhub napisał:
    > A co wpiszesz w sytuacji, gdy NIE WIADOMO, z czego tak naprawdę są mury? I
    > gdy wiadomona pewno, że nie wszystkie ściany są z tego samego?

    A co mam powiedzieć? Nie wiadomo to nie wiadomo. Można przyjąć że coś
    słabego i liczyć, chyba żeby wydziobać dziurę w murze i sprawdzić.

    L.

  • 63. Data: 2018-01-07 16:53:09
    Od: l...@g...com

    "A co wpiszesz w sytuacji, gdy NIE WIADOMO, z czego tak naprawdę są mury? I
    gdy wiadomona pewno, że nie wszystkie "
    Cegła cegle nierówna, jesli chodzi o lambdę. Dla bezpieczeństwa, szczególnie przy
    starszych budynkach należy przyjmować trochę gorsze parametry materiałów użytych do
    budowy.

  • 64. Data: 2018-01-07 19:01:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 14:12, l...@g...com pisze:
    > To mieszkałeś w nietypowym "poniemieckim" domu.
    > Przykład: pokój na piętrze, tzw. mansarda. Przegroda dachu to płyta supremy 4cm
    grubości, nabita na krokwie, potem tylko łaty i dachówka karpiówka.

    Dlaczego nietypowym? Był to dom wybudowany w 1936r. i nieprzerabiany. W
    okolicach były domy budowane podobną technologią.

  • 65. Data: 2018-01-07 19:30:29
    Od: l...@g...com

    Widać technologia budowy takich domów w Niemczech przedwojennych się różniła w
    zależności może od regionu.

  • 66. Data: 2018-01-07 22:16:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, January 7, 2018 at 2:14:55 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    Czasy sie zrobily ze w piecach i kotlach sondy lambda zakladaja to i kondensacyjny na
    pellet tez zrobia, chyba ze nie bedzie warto to nie zrobia.

    Juz zrobili, np. http://www.rencraft.eu/technika/kotly-kondensacyjne-
    na-pellet-Okofen-Pellematic-4-64-kw/

  • 67. Data: 2018-01-07 23:03:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Jan 2018 13:16:48 -0800 (PST), WS

    > Juz zrobili, np. http://www.rencraft.eu/technika/kotly-kondensacyjne-
    na-pellet-Okofen-Pellematic-4-64-kw/

    kaufpreis >10.000 EURO Tanioszka hihih

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2018-01-08 02:25:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierwsze kilka gramow aluminium kosztowalo setki tysiecy razy wiecej niz taka sama
    ilosc zlota. Teraz puszki na piwo z niego robia.

  • 69. Data: 2018-01-08 07:49:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 02:25:47 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Pierwsze kilka gramow aluminium kosztowalo setki tysiecy razy wiecej niz
    > taka sama ilosc zlota. Teraz puszki na piwo z niego robia.

    To już nie jest pierwsze kilka :>

    "Technika kondensacyjna firmy ÖkoFEN została sprawdzona już w ponad 60 000
    działających urządzeń."

    10000 jurków to nawet moja pompa razem z odwiertami nie kosztowała :>

    L.

  • 70. Data: 2018-01-08 08:32:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 stycznia 2018 13:51:40 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Mam wrażenie, że bez zmiany kalafiorów i/lub termomodernizacji, sama
    > zmiana źródła ciepła może nie dać efektu :/

    I o tym własnie pisąłem
    Doradzanie komos wstawienie pompy ciepła zamiast śmieciuch w 40 letnim domu to trochę
    delikatnie mówiąc mało odpowiedzialne jest
    Wiem że doradzający za to nie płaci więc radzić można wszystko
    A PC teraz w modzie to i może ktoś mniej obeznany w temacie takich rad posłucha a
    później żebami będzie zgrzytał bo będzie płacił za prąd z cop=1 a kilka/kilkanaście
    tysi za PC poszło.
    A co do ilości żeberek w o której wyżej- będę tam w tym tygodniu najprawdopodobniej
    to policzę
    Tak na "oko" jak teraz sobie usiłuję przypomnieć to raczej więcej jak 100 tam łącznie
    nie będzie