    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podłoga na gruncie w remontowanym domu
    Date: Thu, 19 Jul 2012 13:17:07 -0700 (PDT)

    W dniu czwartek, 19 lipca 2012 21:28:12 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:
    > &gt; czyli chudziak bezpośrednio na piasek?
    > &gt; a potem jak na całej reszcie styro i ogrzewanie i wylewka ?
    >
    > tak, ale pod warunkiem, ze zawsze jest tam sucho, wody gruntowe nisko, grunt
    > to piasek, jeśli masz tę pewność, to właśnie tak...

    Wystarczy że poziom chudziaka będzie wyżej jak poziom gruntu na zewnątrz.
    u mnie wody gruntowe niecały metr pod poziomem trawnika a bywa że i wyżej ale dzięki
    temu że chudziak wyżej jak grunt na zewnątrz to problemow nie ma. Odkuwałem kawałek
    chudziaka w garażu i pod nim piasek suchy jak pieprz. I w sumie nic dziwnego, cudów
    nie ma woda do góry nie pójdzie;)

    > ja mam papę zgrzewaną na chudziaku, pękła mi rurka pod wanną, woda rozlała
    > się pod styro prawie na pół domu, grzybek wylazł na ścianach i bez
    > profesjonalnego osuszania stała by tam do dzisiaj...
    Człowiek mądry po szkodzie, marketingowcy swoje robią. To samo folia kubelkowa na
    fundamenty która często bardziej szkodzi niż pomaga.
    Albo znam przypadek że kumpel ma dom na wzgórzu, teren suchutki a drenaż mu wmówili,
    zrobili i skasowali;)