  • 31. Data: 2021-03-06 21:08:28
    Temat: Re: pompa ciepła i bufor
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 06.03.2021 o 17:24, Myjk pisze:
    > Fri, 5 Mar 2021 22:28:09 +0100, Pilocik

    > Też planuję monobloka do obecnego, starego domu -- z tym, że też wszędzie
    > są grzejniki. Chciałem PC zalewać glikolem i dać osobny wymiennik z buforem
    > aby nie mieszać wody z kotła i nie pchać go do wymiennika płytowego PC.
    > Twój instalator nie widzi w tym problemu? Dodatkowo nie widzi problemu w
    > tym że kocioł jest jednak wentylowany i pewnie tam będą straty?

    by zapewnić bezpieczeństwo instalacja do -20 stopni trzeba zastosować
    glikol propylenowy (etylenowy wogóle nie wchodzi w grę) w proporcji
    40glikol/60woda
    taki roztwór ma dużo większą lepkość, pompy ponoć tego nie lubią,
    sprawność spada

    Dodatkowo wymiennik, sprawność spada

    Pewnie przeprowadzenie obliczeń wykaże że spadek sprawności będzie
    porównywalny ze stratami na kotle robiącym za bufor?

  • 32. Data: 2021-03-06 22:46:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 marca 2021 o 16:19:59 UTC+1 collie napisał(a):

    > Gówno prawda. Pierwszy z brzegu:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/kociol-5-klasy-na-ekogrosz
    ek-16-kw-gratis-panel-9960179219

    > --
    > Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    > (przysłowie łódzkie)
    Gówno pierwsze z brzegu to ty kundu jesteś. Musisz odreagować stres. Za moment kaczki
    gospodarz wypuści na podwórko. Będą ci srały do miski a ty nawet warknać na nie nie
    będziesz mógł.

  • 33. Data: 2021-03-06 22:53:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 marca 2021 o 16:17:44 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > brać to pod uwagę. Ponieważ w panice szukasz czegoś, do czego można by
    > się przyczepić, to przyczepiłeś się do 300kg. To usprawiedliwia takich
    > prymitwów jak Ty, rzucaniem mięsem w ludzi na oślep, nawyzanie
    > "upśledzonymi", szczególnie w sytuacji gdy mówi to człowiek od X lat nie
    > potrafiący poprawnie odpowiedzieć pod cytatem, co wyczerpuje
    > upośledzoność z naddatkiem.
    >
    > Mój gówniany piec na ekogroszek został zezłomowany, mam na to papier, a
    > papier mówi że mój gówniany piec miał 184kg stali.
    >
    > Mój gówniany piec na ekogroszek był znacząco mniejszy niż niejeden jaki
    Wiesz ile kilowatogodzin ciepła wytworzonego przez pompę ciepła można zmagazynować w
    stu osiemdziesięciu pięciu kilogramach stali? Podkreśl właściwą odpowiedź.
    A. Mniej niż w 15 litrach wody.
    B. Tyle co w 264 litrach wody
    C. Tyle co w 833 litrach wody.

  • 34. Data: 2021-03-06 23:38:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Mar 2021 21:08:28 +0100, Pilocik

    > taki roztwór ma dużo większą lepkość, pompy ponoć tego nie lubią,
    > sprawność spada

    Mam całą podłogówkę w nowym domu zalaną glikolem na -20 (bo instalacja
    podłogówki jest spięta bezpośrednio z wymiennikiem gruntowym).

    > Dodatkowo wymiennik, sprawność spada

    Ale skoro i tak powinien być bufor (a do kalafiorów powinien), to co za
    różnica... A taki wymiennik to po prostu wężownice w buforze.

    > Pewnie przeprowadzenie obliczeń wykaże że spadek sprawności będzie
    > porównywalny ze stratami na kotle robiącym za bufor?

    Możliwe, z tym że jak zasyfisz wymiennik płytowy gównem z kotła węglowego,
    to wtedy bardziej zaboli.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2021-03-07 08:02:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    w stu osiemdziesięciu pięciu kilogramach stali? Podkreśl właściwą odpowiedź.

    "Uczył Marcin Marcina ...".

    "Qfa, znafca i kłisowiec sie znalas", a tu każda z odpowiedzi jest błędna.

  • 36. Data: 2021-03-07 10:36:49
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 7 marca 2021 o 08:02:44 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > "Uczył Marcin Marcina ...".
    >
    > "Qfa, znafca i kłisowiec sie znalas", a tu każda z odpowiedzi jest błędna.

    pierwsza jest poprawna, z poważnym zwróceniem uwagi na "mniej"

    b.

  • 37. Data: 2021-03-07 11:06:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 6.03.2021 o 22:46, Zenek Kapelinder napisał:

> [...]
    kaczki gospodarz wypuści na podwórko. Będą ci srały do miski a ty nawet warknać na

    Prawda w oczy kole, ciulu bałucki, pogoniony przez damę na Limance*.
    Jesteś jak ten góral spod Żywca, który po raz pierwszy wybrał się do
    ZOO w Krakowie. Stoi taki chłopek roztropek przed zagrodą dla żyraf,
    patrzy, patrzy, w końcu kręci głową i mruczy pod nosem: "nie, nie ma
    takich zwierząt na świecie!". Tak i ty - który całe życie z kozą
    spędziłeś (ostatnio w pożydowskiej ruderze) - stojąc przed wspomnianym
    kotłem w Castoramie na Sikorskiego, mruczysz pod nosem: "nie, nie ma
    takich kotłów na świecie!".

    *
    https://expressilustrowany.pl/lodz-godz-1510-ul-lima
    nowskiego-zdjecia/ga/c1-10532820/zd/19841514

    --
    Limanka. Tu morda nie szklanka
    (przysłowie łódzkie)

  • 38. Data: 2021-03-07 11:35:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2021 22:53, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wiesz ile kilowatogodzin ciepła wytworzonego przez pompę ciepła można zmagazynować
    w stu osiemdziesięciu pięciu kilogramach stali?

    Ale sprawdza, prymitywie, moje zdolności czytania tablic fizycznych?
    Szczególnie kiedy do pompy stosowane są zbioniki buforowe rzędu 20-30l,
    a bywa że wcale?

    Pozwól więc, że wyjaście Ci, Zenusiu, prymitywie kochany:

    1) Piec może się jeszcze przydać
    2) A skoro tak to prawdopodobnie nadaje się jako bufor
    3) Nalezy tylko sprawdzić czy nie uszkodzi pompy kiedy go ktoś odpali

    300kg stali + nieznana ilosc wody, to jest koszt bufora za ~1-2kzł.
    Wartosć pieca wynosi -200zł ponieważ nikt za 150zł wartości stali nie
    bedzie się pierniczył z jego wyciąganiem w cenie złomu.

  • 39. Data: 2021-03-07 11:55:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 marca 2021 o 11:35:29 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > Wartosć pieca wynosi -200zł ponieważ nikt za 150zł wartości stali nie
    > bedzie się pierniczył z jego wyciąganiem w cenie złomu.
    Gadaj z runtem i kundlem, nie będzie wtedy takich czterech jak wy trzej.

  • 40. Data: 2021-03-07 12:05:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/03/2021 11:55, Zenek Kapelinder wrote:
    > Gadaj z runtem i kundlem, nie będzie wtedy takich czterech jak wy trzej.

    Jednak jesteś skrajnym prymitywem. Życiącym jedynie dla przyjemnosci
    srania ludziom na głowę.