  • 41. Data: 2021-03-07 14:05:19
    Temat: Re: pompa ciepła i bufor
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-07 o 10:36, budynPL pisze:
> [...]
    zmagazynować w stu osiemdziesięciu pięciu kilogramach stali? Podkreśl właściwą
    odpowiedź.
    >>> A. Mniej niż w 15 litrach wody.
    >>> B. Tyle co w 264 litrach wody

    > pierwsza jest poprawna, z poważnym zwróceniem uwagi na "mniej"
    >

    > b.

    Liczyłeś czy zgadujesz?

    Bo to przecież daje się policzyć.

    Skoro ciepło właściwe wody wynosi 4189,9 [J/kg*K] zaś ciepło właściwe
    stali węglowej to ok. 490 [J/kg*K] to  4189,9 / 490 = ok. 8,86 razy
    mniejsze jest ciepło właściwe stali od ciepła właściwego wody.

    Czyli 8,86kg stali zgromadzi tyle samo ciepła ile 1kg wody.

    Skoro mamy 185kg stali to 185 / 8,86 = ok. 20,88 kg wody. Możemy
    przyjąć, że 1 kg wody = 1 litrowi - o ułamki nie będziemy się dochodzić.

    Czyli jak łatwo zauważyć żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.

  • 42. Data: 2021-03-07 14:25:17
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 7 marca 2021 o 14:05:30 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    zmagazynować w stu osiemdziesięciu pięciu kilogramach stali? Podkreśl właściwą
    odpowiedź.

    > Liczyłeś czy zgadujesz?

    liczyłem ale źle :-) masz racje

    b.

  • 43. Data: 2021-03-07 16:17:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 10:36 budynPL <b...@g...com> pisze:

    > pierwsza jest poprawna, z poważnym zwróceniem uwagi na "mniej"

    To jest test z polibudy z elektroniki - każda odpowiedź jest błędna a w
    teście dostaje się pkt. ujemne :-)
    Nie da się strzelać na pałę. Katował nas kiedyś jeden doktorant z
    kompleksami takimi testami...

    TG

  • 44. Data: 2021-03-07 16:29:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 marca 2021 o 11:35:29 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > Szczególnie kiedy do pompy stosowane są zbioniki buforowe rzędu 20-30l,
    > a bywa że wcale?
    >
    > Pozwól więc, że wyjaście Ci, Zenusiu, prymitywie kochany:
    >
    > 1) Piec może się jeszcze przydać
    > 2) A skoro tak to prawdopodobnie nadaje się jako bufor
    > 3) Nalezy tylko sprawdzić czy nie uszkodzi pompy kiedy go ktoś odpali
    >
    > 300kg stali + nieznana ilosc wody, to jest koszt bufora za ~1-2kzł.
    > Wartosć pieca wynosi -200zł ponieważ nikt za 150zł wartości stali nie
    > bedzie się pierniczył z jego wyciąganiem w cenie złomu.
    Przypierdalasz się a potem masz pretensje że cię ustawiłem w jednym rządku z runtem i
    kundlem. Jak by mnie ktoś tak ustawił to zadowolony bym nie był. Przede wszystkim nie
    ma w domach kotłów co mają w sobie 300 kilogramów stali w wymienniku ciepła. Bo tylko
    w wymienniku ciepła można zmagazynować ciepło. A że wymiennik połączony z kominem to
    raczej za chłodnice należy go uwazac. Ta nieznana ilość wody jest znana. W opisach
    kotłów z podajnikami przy mocach w okolicy 10kW to 50_60 litrów wody. W takich w
    okolicach 20kW 80-110 litrów wody. Nigdzie nie napisałem żeby po zastąpieniu starego
    kotła czymś innym od razu go wyrzucić. Oczywiście że zostawić i dokupić z pół tony
    węgla. Oczywiście możliwe jest to tylko wtedy jak wymiana źródła ciepła jest za
    własne pieniądze a nie z dotacji.

  • 45. Data: 2021-03-07 16:46:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/03/2021 16:29, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przypierdalasz się

    Nie, nie ja się przypierdalam. To Ty walisz "uposledzonymi" będąc
    jednoczesnie najbardziej upośledzonym elementem obecnego usenetu PL,
    pod wieloma względami stanowisz poziom dna kultury dyskutowania w tym
    medium.

    > Jak by mnie ktoś tak ustawił to zadowolony bym nie był.

    W kółko Cie tak ustawiają. Karmisz się tym. To Twój żywioł. Mordobicie
    na obelgi jest jedyną rozrywką jaka Ci pozostała najwidoczniej.

    > Przede wszystkim nie ma w domach kotłów co mają w sobie 300 kilogramów stali w
    wymienniku ciepła.

    Świetnie. Widzę że spuszczasz z tonu. Przed chwilą miało nie być taki co
    mają 300kg, teraz już tylko 300kg w wymienniku. Idziesz w dobrym
    kierunku, może nawet zostaniesz politykiem przy takich umiejętnościach
    udawania czego nie powiedziałeś.

    > Ta nieznana ilość wody jest znana.

    I nic o niej nie piszę. W mojm było kilkadziesiąt litrów na oko. Raczej
    grubo mniej niż 100.

    > W opisach kotłów z podajnikami przy mocach w okolicy 10kW to 50_60 litrów wody.

    Więc jak sam widzisz ilośc stali "w wymienniku" jest istotnym procentem
    całości magazynu. Nawet jesli to ekwiwalet 20 litrów wody to jest to
    dalej 30-40% całości pojemnosci cieplnej pieca.

    A bufor do pompy 50l to taki, jaki możesz kupic w każdym sklepie z pompami.

    > Nigdzie nie napisałem żeby po zastąpieniu starego kotła czymś innym od razu go
    wyrzucić.

    I nikt tego nie zarzucił, a już na pewno nikt nie nazwał Cie z tego
    powodu "upośledzonym" nawet gdybyś po postulował.

    Jesteś chamem, plujesz i srasz na ludzi na około, bez nawet śladu
    samokrytyki. Na tym polega problem. Za każym razem jak kogoś oplujesz,
    zarobisz w pysk. Nie ma w tym nic dziwnego, tak się uczy kultury chamów,
    choć z mizernym skutkiem jak widzisz sam na sobie.

    I nikt nie zarzuca Ci że nie masz racji. Jak byś napisał "a wiesz ile
    energii mieści się w tym piecu" to bym grzecznie wyjaśnił ile i o co
    chodzi. Nie, postanowiłeś jak zwykle opluć kogoś w necie dla własnej
    satysfakcji. Nie dziw się, że ludzie plują na ciebie, skoro to jedyny
    rodzaj komunikacji jaki pojmujesz i jakim się posługujesz.

  • 46. Data: 2021-03-07 17:54:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > przyjąć, że 1 kg wody = 1 litrowi - o ułamki nie będziemy się dochodzić.
    >
    > Czyli jak łatwo zauważyć żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
    Szkoda ze nie potrafisz policzyć a się madrujesz jak wsza na grzebieniu. We wzorze są
    trzy zmienne a nie dwie.

  • 47. Data: 2021-03-07 18:10:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 marca 2021 o 16:46:54 UTC+1 heby napisał(a):

> [...]
    > satysfakcji. Nie dziw się, że ludzie plują na ciebie, skoro to jedyny
    > rodzaj komunikacji jaki pojmujesz i jakim się posługujesz.
    Jestem za tym żeby nazywać wszystko tak jak się nazywa. Jeśli uważam cię za idiotę to
    nie będę robił jakiś dziwnych sztuczek żeby nie nazwać cię idiota skoro nim jesteś. W
    pewnych sytuacjach dopuszczam łagodniejsze nazywanie pewnych zjawisk. Autyzm to
    ciężkie upośledzenie umysłowe. Ale żeby rodzice mieli lepszy humor i chcieli się
    opiekować takim dzieckiem a potem dorosłym dzieckiem upośledzenie nazwali autyzmem.
    Wyleczyć się tego nie da można jedynie trochę usprawnić uposledzonego. Dysleksja też
    jest upośledzeniem umysłowym ale lekkim. Nie można kogoś kto dostaje dwa razy więcej
    czasu na klasówce nazwać normalnym. Na wywiadówkach ładnie brzmi jak wychowawca mówi
    przy innych rodzicach że czyjeś dziecko ma słabe stopnie ze wszystkiego bo choruje na
    dysleksję zamiast żeby zabierał swoją latorośl do szkoły specjalnej bo jest jakiś
    program do przerobienia i wprowadza opoznienie bo mu trzeba wszystko tłumaczyć trzy
    razy.

  • 48. Data: 2021-03-07 18:39:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/03/2021 18:10, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jestem za tym żeby nazywać wszystko tak jak się nazywa.

    Świetnie. Więc jesteś chamem, bo tak uważam. I nie tylko ja. Skoro
    uważasz że należy tak to nazywać jak się nazywa, to osiągneliśmy jakiś
    poziom porozumienia.

    > Jeśli uważam cię za idiotę to nie będę robił jakiś dziwnych sztuczek żeby nie
    nazwać cię idiota skoro nim jesteś.

    Oczywiście możesz tak uważać. Masz do tego pełne prawo. Tylko że takie
    uważanie publiczne jest uważane właśnie za chamskie. Innymi słowy,
    piszac tego typu rzeczy wpadasz z zakres kompletnych chamów. Nie
    wykluczam że ta pozycje jest dla Ciebie wygodna. Możesz łatwo dopompować
    swoje ego. Najwyraźniej nie ma czym innym.

    > W pewnych sytuacjach dopuszczam łagodniejsze nazywanie pewnych zjawisk.

    Nie wiem czy zauważyłes, ale wiele osób hamuje się aby w bardziej
    prawidłowy sposób określić takie wszelakie suwerenowe Zenki jak Ty. Tak,
    wiele osób się hamuje aby nie wyjaśnić Ci kim a w zasadzie czym się
    stałeś na starość.

    > Autyzm to ciężkie upośledzenie umysłowe.

    I kto ma ten autyzm? I co to ma wspólnego z pompami ciepła?

    > Ale żeby rodzice mieli lepszy humor i chcieli się opiekować
    > takim dzieckiem a potem dorosłym dzieckiem upośledzenie nazwali autyzmem.

    Upośledzeniem umysłowym jest też rozdęte ego Zenka, które uniemożliwia
    komunikację na jakimkolwiek poziomie niż rzucanie kurwami. Prawdę mówiąc
    nawet ostatnio zachorował jeden ważny prezes na podobną chorobę, wiec
    może... a nie, jednak nie.

    > Dysleksja też jest upośledzeniem umysłowym ale lekkim.

    I tak oto, od prostych, wręcz prostakich opini na usenecie,
    przypadkowego miernoty, pojawia się nowa i niezwykle interesująca
    teoriia w psychiatri. Profesorowie nadstawiaja ucha co ma do powiedzenia
    Zenek w temacie źródeł tej tajemniczej choroby. A tu szast prast i
    następna zagadka rozwiązana. Masz więcej takich przemyśleń? Podziel się,
    ludzkość czeka.

    > Nie można kogoś kto dostaje dwa razy więcej czasu na klasówce nazwać normalnym.

    Też uważam że jeśli ktoś nie potrafi cytować, to nie mozna go nazywać
    normalnym. Nawet dzieci w podstawowce ogarniają taki proste zagadnienie.
    Nazwijmy Twoją przypadłośc dyscytowanie i skoro już jesteśmy w temacie,
    to od razu klasyfikacja: nienormalność, z lekkim uposledzeniem umysłowym.

    > trzeba wszystko tłumaczyć trzy razy.

    I tak o to w miłej rozmowie o stali okazało się że Zenuś ma talent do
    psychiatrii teoretycznej. Na ministra go!

  • 49. Data: 2021-03-07 18:53:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 marca 2021 o 18:39:13 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > I tak o to w miłej rozmowie o stali okazało się że Zenuś ma talent do
    > psychiatrii teoretycznej. Na ministra go!
    Napisałes dużo ale w żadnym miejscu nie pokazałeś że potrafisz policzyć ile ciepła
    zmieści się w kotle z tego tematu. Mnie tego uczyli jak miałem z 14 lat i pamiętam do
    dzisiaj jak policzyć. Twierdzisz że stary już jestem. Nie zaprzeczam i życzę ci żebyś
    po tych piwach co codziennie wypijasz, w moim wieku sam jadł łyżka. Nie da się
    obronić tezy że jeśli nie potrafisz policzyć tego co musi potrafić czternastolatek,
    to mistrzem intelektu i elita intelektualną kraju nie jesteś. W takiej sytuacji
    możesz być tylko upośledzony umysłowo.

  • 50. Data: 2021-03-07 19:10:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Wartosć pieca wynosi -200zł ponieważ nikt za 150zł wartości stali nie
    > bedzie się pierniczył z jego wyciąganiem w cenie złomu.
    Tą cenę to sobie sam wymyśliłeś żeby się dowartościować? W linku zbiornik który
    doskonale spełni rolę bufora. Kosztuje mniej niż 400 złotych i ma gwarantowana
    pojemność 100 litrow i skuteczna izolację termiczną w cenie. Do tego można go
    wykorzystać na wiele sposobów. Na przykład jako bojler grzany kolektorem słonecznym.
    https://www.leroymerlin.pl/hydraulika/ogrzewacze-wod
    y/pojemnosciowe-elektryczne/wymiennik-poziomy-z-poje
    dyncza-wezownica-wgj-g-5000-w-elektromet,p83629,l995
    .html?gclid=CjwKCAiAkJKCBhAyEiwAKQBCkqvesP1_zb8nEJsP
    OOPeYw4AmhsFVmubxVvLG4MAV5K0fw_YZGLCqRoCDZUQAvD_BwE&
    gclsrc=aw.ds