eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens? › Re: pompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens?
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens?
    Date: Sun, 23 Jun 2019 13:05:21 +0200

> [...]
    > na Allegro, za cztery tysiące. Może to ta sama. Sprzedawca podaje dane
    > techniczne, i co chwile wtrąca, że tylko on pisze prawdę, a konkurancja
    > (czasem nawet "konkurencja") ściemnia. Moc pobierana to 1,2kW -- taki
    > jest silnik i chyba wyżej nie podskoczymy. Zaś COP dla tego ustrojstwa,
    > to 1,8 przy temperaturze powietrza -7°C, 3,8 przy temperaturze 38°C,
    > a 4,2 przy 43°C (tu są nawet trzy wykrzykniki przy ostrzeżeniu, by nie
    > dać się nabrać). No to już wiemy, że nominalne 4,8 kW wyznaczone jest
    > w warunkach czterdziestostopniowych upałów.
    No i co z tego? dla 25st ma około 3,4 co daje 4,08kw energii cieplnej

    > Dla tych, co mają wstręt do cyferek, zalety tego urządzenia opisane
    > są również słownie. Na przykład: "ekonomiczne grzanie wody użytkowej,
    > roczna oszczędność energii do ogrzewania wody na poziomie 50-60%".
    > Co oznacza średnioroczny COP najwyżej na poziomie 2-2,5 i nijak
    > się ma do tego, co podano jako dane techniczne i obiecywano w mocy
    > znamionowej. Paradoks? Może jeśli ktoś w pompach ciepła widzi tylko
    > "cudowny wynalazek, co z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi",
    > to tak. Jeśli jednak ktoś wie, co liczy, to nie.
    No może zacznij od siebie pouczanie innych bo jak widać sam też masz
    wstręt do cyferek, bo ja akurat policzyłem, że do zagrzania 300l z 20 do
    50st trzeba około
    10,5kwh co dla 4,08kw mocy cieplnej daje około 2,5h czyli tak jak piszą
    w aukcji.
    To że tam jest dużo okrągłych sformułowań dla nietechnicznych też mnie boli
    ale podają całkiem sensowną ilość danych technicznych czego inni nie robią.

    Widać na tym przykładzie że Tobie się też nie chciało liczyć tylko tak się
    dopierdoliłeś do aukcji dla zasady aby coś napisać.
    --
    Janusz