  • 11. Data: 2009-02-06 12:02:36
    Temat: Re: projekt instalacji
    Od: Andrzej <S...@p...onet.pl>

    Darek pisze:

    > od dawna? A jaks podstawa prawna?

    Dz.U. 2003 nr 120 poz. 1133 z późniejszymi zmianami.

    > Ja bylem przekonany, ze dotychczas takie
    > projekty jak CO woda kanaliza wentylacja elektryka, nie byly wymagane?
    > Zreszta gdyby tak bylo to starostwa obligatoryjnie powinny wymagac
    > tych projektow w takim razie, a tak na bank nie było.
    >
    > Pozdrawiam
    > Darek

    Jak Bóg dopuści to i z kija wypuści.

    Jak kierownik wydziału AB dopuści to i bez elektryki, wody itd.
    Pozwolenie wypuści (wyda).

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2009-02-06 12:03:08
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Andrzej" <S...@p...onet.pl> wrote in message

    > 7) rozwiązania zasadniczych elementów wyposażenia
    > budowlano-instalacyjnego, zapewniające użytkowanie obiektu budowlanego
    > zgodnie z przeznaczeniem, w szczególności instalacji i urządzeń
    > budowlanych: sanitarnych, grzewczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych,
    > gazowych, elektrycznych, telekomunikacyjnych, piorunochronnych, a także
    > sposób powiązania instalacji obiektu budowlanego z sieciami zewnętrznymi i
    > punkty pomiarowe, założenia przyjęte do obliczeń instalacji oraz
    > podstawowe wyniki tych obliczeń, z uzasadnieniem doboru, rodzaju i
    > wielkości urządzeń budowlanych;

    No cóż... być może ten architekt wiedział, co mówił... Ale z drugiej strony,
    ten zapis też nie wskazuje jednoznacznie na potrzebę dołączenia projektu
    instalacji, bo "rozwiązania zasadniczych elementów" to może być miejsce
    ustawienia pieca CO, punktów poboru wody itp. - to są zasadnicze elementy,
    nie ma tu nic o kompletnej instalacji. W każdym razie mój projekt poszedł do
    urzędu bez tego wszystkiego i co prawda pozwolenia jeszcze nie mam, ale z
    tego, co się dowiadywałem, opiniuje się jeszcze tylko w konserwacji zabytków
    (działkę mam z nadzorem archeo) i jak od nich wróci, to będą wystawiać
    pozwolenie. Tyle, że moje starostwo po zmianie jakis czas temu kierowniczki
    należy obecnie do najprzyjaźniejszych chyba dla petenta w całym rejonie.

    > Odbiór instalacji?? To się załatwia w Nadzorze Budowlanym. ZE raczej niema
    > nic do tego. Co najwyżej może chcieć pomiary wewnętrznej linii
    > zasilającej. Przynajmniej tak to jest w mojej bliższej i dalszej okolicy.

    Ja w umowie z ZE mam napisane, że instalacja musi być m.in. "odebrana". Kto
    ją ma odebrać - szczerze mówiąc nie wiem, mysłałem, że ZE właśnie.

    J.

  • 13. Data: 2009-02-06 12:05:47
    Od: Andrzej <S...@p...onet.pl>

    Jarek P. pisze:

    > Ja w umowie z ZE mam napisane, że instalacja musi być m.in. "odebrana".
    > Kto ją ma odebrać - szczerze mówiąc nie wiem, mysłałem, że ZE właśnie.
    >
    > J.

    Chyba chodzi oto, że instalacja powinna mieć "odbiór" w Powiatowym
    Inspektoracie Nadzoru Budowlanego czyli pomiary i oświadczenia powinny
    być złożona w PINB.

    Andrzej

  • 14. Data: 2009-02-06 12:28:31
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    > Nie ma takiego przepisu. Jedyny przepis jaki jest, mówi o tym, że składana
    > do wniosku o pozwolenie na budowę dokumentacja projektowa musi być
    > "kompletna". I tyle. I niestety, całkiem sporo urzedów ową kompletność
    > traktuje tak dosłownie, jak się tylko da, wymagając wszelkich możliwych
    > instalacji branżowych w projekcie, ale na szczeście nie wszystkie, są
    > jeszcze urzędy, gdzie zgodnie z logika uznają, że projekt jest budowlany i
    > ich interesuje kompletność dokumentacji budowlanej, amen. Najlepiej
    > zadzwoń sam do starostwa, w którym będziesz składał wniosek o pozwolenie
> [...]

    Od mojego architekta (nie robił tych projektow) wiem, ze co powiat to
    obyczaj.
    IMO najwazniejsze jest kto robił projekt. Mnie przed wydaniem decyzji o to
    spytali. Jak uslyszeli nazwisko kazalo sie że braki mogę poprawić ręcznie i
    tylko poświadczyc podpisem. I za to kocham/nienawidze tego kraju.

  • 15. Data: 2009-02-07 09:38:47
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Jak Bóg dopuści to i z kija wypuści.
    >
    > Jak kierownik wydziału AB dopuści to i bez elektryki, wody itd. Pozwolenie
    > wypuści (wyda).

    no wlasnie dzwonilem do starostwa. Moje starostwo nie wymga
    projektow instalacji, tylki proj bud+konstr i skrocony opis instalacji.
    Mnie jeszcze czeka przeprawa z projektem wjazdu, poniewaz wjazd
    bedzie z drogi powiatowej. Mam nadzieje ze nie beda zadac projektu.
    Moj architekt twierdzi ze w 70% przypadkow nie zadaja i wystarczy tylko
    wrysowac go w projekcie chyba przy zagospodarowaniu terenu. Ale zobaczymy,
    to musze ustalic w zarzadzie drog.

    Pzdr
    Darek