    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: propozycje nalewek...
    Date: Mon, 8 Oct 2018 21:42:15 +0200

    Lisciasty pisze:

    > Tenże zestaw za 7 tysięcy talarów ponoć robi też koniaki, więc
    > potem trzeba pozyskać jeszcze ajer z kur domowych i w zasadzie
    > jesteśmy gotowi do konsumpcji :]

    Trudno żeby nie robił. Destylacja koniaku jest przedsięwzięciem
    o wiele łatwiejszym od rektyfikacji spiritusu. Trudności zaczynają
    się dopiero później, w trakcie dojrzewania i leżakowania. Chodzi
    o to, by sumaryczny ubytek przy okresowych kontrolach przebiegu
    procesu był mniejszy od produkcji początkowej. Łatwo może się
    okazać, że trunek wprawdzie dobry wyszedł, ale zostało go najwyżej
    na jedno jajko, i to takie od kurki zielononóżki. Dlatego trzeba
    przedestylować słuszną ilość.

    Jarek

    --
    Gdyby człek trzymał się przynajmniej takich szlachetnych napojów jak
    arak, maraskino, koniak, ale ja piłem wczoraj borowiczkę. Dziwię się,