  • Data: 2012-03-19 11:33:23
    Temat: Re: prysznic i kamien w wylewce
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > najlepsze jest to:
    >
    > wkład z żywicy jonowymiennej wymieniać lub regenerowć 10% roztworem soli
    > kuchennej po 4-5 tygodniach użytkowania.
    >
    > już z tego widać, że oni chyba zakładają że ktoś kilak szkalnek wody
    > dziennei z tego filtra przeleje.
    >
    > W maszynie do zmiekczania jest złoze jonowymienne z 4 razy takie a
    > regeneruje się co kilka dni lub częściej.

    Woda zmiękczona na złożu regenerowanym solą kuchenną nie nadaje się do picia.
    Za dużo sodu w niej będzie. Grubej babie to nie zaszkodzi bo za dużo sodu
    powoduje pierdolca. Ona już ma. Takie wymienniki są w zmywarkach i droższych
    pralkach. Tam się sprawdzają bo producent założył że wody po praniu się nie
    pije.Jeśli już coś założyć to prawdziwy wymiennik jonowy z anionitem i
    kationitem. Wychodzi z takiego woda demineralizowana i żeby ją pić trzeba ją
    zmineralizować. Podobno są tabletki do mineralizacji ale ich nigdy nie
    widziałem. Kropla bez kitu jest tak robiona. Regeneruje się złoże kwasem
    solnym i zasadą sodową.