  • 1. Data: 2014-01-24 13:46:51
    Temat: przeksztalcenie wiaty w garaz
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Mam dom z wiatą garażową przy domu. Wiata zasadniczo od garażu różni się
    wyłącznie brakiem drzwi (bramy).

    Wg informacji w starostwie zamiana tego w garaż będzie wymagała pełnego
    pozwolenia na budowę/przebudowę... ale nie jest tak na 100% pewna czy to
    jedyne poprawne formalne wyjście.

    Ma ktoś może jakąś praktykę z takimi zmianami?

    Alternatywnie zawieszą tylko jakąś bardziej elegancką niż obecnie
    plandekę i wiata pozostanie wiatą z zasłonką ;)

  • 2. Data: 2014-01-24 15:20:44
    Temat: Re: przeksztalcenie wiaty w garaz
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 13:46:51 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    Witam,

    > Mam dom z wiatą garażową przy domu. Wiata zasadniczo od garażu różni się
    > wyłącznie brakiem drzwi (bramy).

    A wiata może mieć ściany? bo coś mi się wydaje, że chyba niekoniecznie.

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2014-01-24 15:26:12
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > A wiata może mieć ściany? bo coś mi się wydaje, że chyba niekoniecznie.
    zapytam przy okazji
    czy cokolwiek pod co mozna schowac auto - glownie chodzi o grad - mozna
    postawic bez zezwolenia urzedniczego leberstwa?
    co to by bylo?
    siata na 4 kolkach?
    namiot foliowy? wojskowy?
    thx

  • 4. Data: 2014-01-24 19:57:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-24 13:46, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > Alternatywnie zawieszą tylko jakąś bardziej elegancką niż obecnie
    > plandekę i wiata pozostanie wiatą z zasłonką ;)

    Andrzeju, nie siedzę w przepisach budowlanych, ale kilkukrotnie
    zarejestrowałem informację, iż nie potrzeba zezwolenia do garaży "wolno
    stojących" - czyli bez fundamentów. Nie wiem, jak z posadzką - może ktoś
    podpowie. Było coś na ten temat w Muratorze - gdzieś w lecie A.D. 2013.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-01-24 20:14:42
    Od: "Twardziel" <t...@p...onet.pl>

    Adam <a...@p...onet.pl> typed:

> [...]
    > stojących" - czyli bez fundamentów. Nie wiem, jak z posadzką - może ktoś
    > podpowie. Było coś na ten temat w Muratorze - gdzieś w lecie A.D. 2013.

    Niestety, garażu wolnostojącego "blaszaka" nie ma możliwości postawienia bez
    pozwolenia, ale jest możliwość postawienia namiotu garażowego.
    Bez pozwolenia na budowę można postawić garaż co najwyżej na 120 dni
    http://superauto24.se.pl/auto-porady/czy-pozwolenie-
    na-garaz-jest-konieczne-radzi-prawnik-maciej-krakowi
    nski_205888.html
    oraz tu http://orzesze.pl/default.aspx?docId=3151

    A tu coś innego piszą:
    Z uwagi na braku wyraźnej regulacji prawnej, urzędy w praktyce różnorodnie
    oceniają przedmiotową sytuację. Co do zasady wymagają zgłoszenia.
    http://muratordom.pl/eksperci/pytania/pozolenie-na-b
    udowe/20354/

  • 6. Data: 2014-01-24 21:17:16
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    abn140 wrote:
> [...]
    > czy cokolwiek pod co mozna schowac auto - glownie chodzi o grad -
    > mozna postawic bez zezwolenia urzedniczego leberstwa?

    można, do 24 czy 25m2, chociaż nie pamiętam czy nie potrzebne
    zgłoszenie

    jeffrey

  • 7. Data: 2014-01-25 16:53:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.01.2014 19:57, Adam pisze:

> [...]
    > stojących" - czyli bez fundamentów. Nie wiem, jak z posadzką - może ktoś
    > podpowie. Było coś na ten temat w Muratorze - gdzieś w lecie A.D. 2013.

    Ale to nie jest garaż wolnostojący tylko - jak wyraźnie pisałem -
    element domu mieszkalnego.

  • 8. Data: 2014-01-25 19:32:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    wiadomości news:lbtnbr$rai$1@node1.news.atman.pl...
    > Wg informacji w starostwie zamiana tego w garaż będzie wymagała pełnego
    > pozwolenia na budowę/przebudowę... ale nie jest tak na 100% pewna czy to
    > jedyne poprawne formalne wyjście.

    cokolwiek nazywa sie garaz wymaga pnb, dobrze gadają. Gdybys to nazwal
    pomieszczenie gospodarcze to mozna kombinowc.

    b.

  • 9. Data: 2014-01-25 21:34:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-25 16:53, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale to nie jest garaż wolnostojący tylko - jak wyraźnie pisałem -
    > element domu mieszkalnego.

    Przepraszam, zapędziłem się. W moich rejonach wiata = wolno stojące
    "coś" bez fundamentów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam