    From: "Jackare" <j...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: przepływowe podgrzewacze gazowe
    Date: Sat, 3 Jan 2009 21:34:33 +0100

    Użytkownik "Me(L)Isa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gjo79p$lun$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Zamierzam w najbliższym czasie zakupić nowy podgrzewacz gazowy.
    > Wybór padł na junkersa MaxPower WRDP 14-2B, lub 18-2B.
    > Czy ktoś z Państwa używa to urządzenie i z jakim skutkiem?
    >
    > Ale jak czytam tu i ówdzie na temat kolektorów słonecznych, to
    > marzy mi się ogrzewanie domu, albo przynajmniej wody
    > uzyskanej tym sposobem. Jakie są przybliżone koszty zakupu?
    >
    > Zadymienie na moim osiedlu zimą jest tak duże, że przysłowiowo "nosa
    > nie można wyściubić" (w niezbyt pogodny dzień), ani otworzyć okna.:-((
    >
    > pozdrawiam
> [...]

    Patrz na dostępność serwisu, częsci i ceny części. Jak ci padnie w okresie
    gwarancyjnych to 14 dni bez ciepłej wody, pomimo że za darmo może ostro
    wk... zbulwersować.
    Ja bym kupił polskiego termeta (prowadzę firmę instalacyjną więc to co piszę
    nie jest bezpodstawne)
    Kolektory słoneczne - koszt ok 10 tyś zł. konieczny zbiornik CWU (200-300
    l) - jest w zestawie ale to wielka beczka. W zimie podgrzewa wodę do ok 30
    st C.
    Do ogrzewania kolektory za bardzo nie nadają się.
    --
    Jackare