  • 1. Data: 2009-01-03 17:27:32
    Temat: przepływowe podgrzewacze gazowe
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Witam,

    Zamierzam w najbliższym czasie zakupić nowy podgrzewacz gazowy.
    Wybór padł na junkersa MaxPower WRDP 14-2B, lub 18-2B.
    Czy ktoś z Państwa używa to urządzenie i z jakim skutkiem?

    Ale jak czytam tu i ówdzie na temat kolektorów słonecznych, to
    marzy mi się ogrzewanie domu, albo przynajmniej wody
    uzyskanej tym sposobem. Jakie są przybliżone koszty zakupu?

    Zadymienie na moim osiedlu zimą jest tak duże, że przysłowiowo "nosa
    nie można wyściubić" (w niezbyt pogodny dzień), ani otworzyć okna.:-((

    pozdrawiam
    Mel

  • 2. Data: 2009-01-03 20:34:33
    Temat: Re: przepływowe podgrzewacze gazowe
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "Me(L)Isa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zadymienie na moim osiedlu zimą jest tak duże, że przysłowiowo "nosa
    > nie można wyściubić" (w niezbyt pogodny dzień), ani otworzyć okna.:-((

    Patrz na dostępność serwisu, częsci i ceny części. Jak ci padnie w okresie
    gwarancyjnych to 14 dni bez ciepłej wody, pomimo że za darmo może ostro
    wk... zbulwersować.
    Ja bym kupił polskiego termeta (prowadzę firmę instalacyjną więc to co piszę
    nie jest bezpodstawne)
    Kolektory słoneczne - koszt ok 10 tyś zł. konieczny zbiornik CWU (200-300
    l) - jest w zestawie ale to wielka beczka. W zimie podgrzewa wodę do ok 30
    st C.
    Do ogrzewania kolektory za bardzo nie nadają się.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-01-03 21:38:53
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare":

    > Patrz na dostępność serwisu, częsci i ceny części. Jak ci padnie w okresie
    > gwarancyjnych to 14 dni bez ciepłej wody, pomimo że za darmo może ostro wk...
    > zbulwersować.

    Kabinę prysznicową mam podłączoną do podgrzewacza stałego, a tylko 2 łazienki
    są z podgrzewacza przepływowego, a awaria zdarzyła mi się pierwszy raz
    (i mam nadzieję ostatni,) w święta jak się zapalił piecyk gazowy, dlatego szukam
    naprawdę dobrego i bezpiecznego(!) urzadzenia.

    > Ja bym kupił polskiego termeta (prowadzę firmę instalacyjną więc to co piszę nie
    jest
    > bezpodstawne)

    Termeta znalazłam, ale poniżej 20 kW - czy taki ogrzeje wodę w dwóch łazienkach
    równocześnie(?)

    http://www.termet.com.pl/strony/produkty_ggwp.htm
    http://www.e-term.pl/gazowy-przeplywowy-podgrzewacz-
    wody-termet-termaq-g1902-elektronic-p-221.html

    > Kolektory słoneczne - koszt ok 10 tyś zł. konieczny zbiornik CWU (200-300 l) - jest
    > zestawie ale to wielka beczka. W zimie podgrzewa wodę do ok 30 st C.
    > Do ogrzewania kolektory za bardzo nie nadają się.

    Mam dużo miejsca w piwnicy(dom w całości podpiwniczony), więc każdy
    zbiornik by się zmieścił, tylko martwi mnie czy nie jest dużo przeróbek w sys.
    instalacji, bo jeszcze za wcześnie na remont. tutaj znalazłam cenniki:
    http://www.junkers.com/pl/pl/ek/download/pricelist/P
    akiety_solarne2.pdf

    Pozdrawiam
    Mel

  • 4. Data: 2009-01-03 22:14:24
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

> [...]
    > http://www.e-term.pl/gazowy-przeplywowy-podgrzewacz-
    wody-termet-termaq-g1902-elektronic-p-221.html

    Spokojnie da radę. 19 kW ze stabilizacją temperatury skorelowaną z
    przepływem. CO byś tym napędziła w całkiem sporym domu :-)
    Bezpieczeństwo eksploatacji wszystkich ogrzewaczy gazowych zależy przede
    wszystkim od sprawności komina i sprawności wentylacji w pomieszczeniu
    ogrzewacza.
    Najbardziej niebezpieczny jest tlenek wegla zawarty w spalinach. Bezwonny, o
    ciężarze zbliżonym do powietrza i kilkukrotnie łatwiej od tlenu wiążący się
    z hemoglobiną we krwi. Pozbawia przytomnośi i truje bez żadnych uprzednich
    objawów. W jednym momencie jesteś przytomna w drugim leżysz na ziemii.
    Od samego gazu to prędzej się wybuchnie niż zatruje ale człowiek musiłby być
    pozbawiony węchu bo gaz jest nawaniany i śmierdzi nim kogoś zatruje lub
    wyśle w powietrze.

  • 5. Data: 2009-01-04 02:00:41
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2009-01-03 18:27, Me(L)Isa wrote:
    > Zamierzam w najbliższym czasie zakupić nowy podgrzewacz gazowy.
    > Wybór padł na junkersa MaxPower WRDP 14-2B, lub 18-2B.
    > Czy ktoś z Państwa używa to urządzenie i z jakim skutkiem?

    Używam WRP 14-2B od dziewięciu miesięcy (to to samo, co WRDP,
    tylko bez wyświetlacza). Obrabia łazienkę (z wanną) i kuchnię
    dla dwóch osób chodząc na pół gwizdka, więc powinien dać sobie
    radę z dwoma łazienkami. Baterii nie żre, nadal chodzi na
    pierwszym komplecie.

    HTH,
    mrg

  • 6. Data: 2009-01-07 12:08:57
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "marrgol" :
> [...]
    > dla dwóch osób chodząc na pół gwizdka, więc powinien dać sobie
    > radę z dwoma łazienkami. Baterii nie żre, nadal chodzi na

    Dzięki.
    M.

  • 7. Data: 2009-01-07 12:13:38
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare"

> [...]

    > pozbawiony węchu bo gaz jest nawaniany i śmierdzi nim kogoś zatruje lub wyśle w

    Dzięki za szczegóły.
    W moim mieście nie ma serwisu "termeta", jest "junkersa"
    i to by przemawiało na korzyść tego ostatniego.
    A ceny są niewiele wyższe.

    Pozdrawiam
    Mel

  • 8. Data: 2009-01-07 19:05:02
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > Użytkownik "Jackare"

    > Dzięki za szczegóły.
    > W moim mieście nie ma serwisu "termeta", jest "junkersa"
    > i to by przemawiało na korzyść tego ostatniego.
    > A ceny są niewiele wyższe.

    upewnij się jeszcze tylko czy to autoryzowany serwis czy autoryzowany
    instalator bo to dwie różne rzeczy.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-01-07 21:51:18
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" :
    > upewnij się jeszcze tylko czy to autoryzowany serwis czy autoryzowany instalator bo

    > to dwie różne rzeczy.

    Znalazłam na stronie internetowej i serwis i instalatorów (jest kilku).
    Ale, ale z tą gwarancją przedłużaną do 36 m-cy to tylko chwyt marketingowy
    skoro trzeba płacić.?
    --
    Mel

  • 10. Data: 2009-01-08 09:48:08
    Od: e-Shrek <e...@w...pl>

    > Zamierzam w najbliższym czasie zakupić nowy podgrzewacz gazowy.
    > Wybór padł na junkersa MaxPower WRDP 14-2B, lub 18-2B.
    > Czy ktoś z Państwa używa to urządzenie i z jakim skutkiem?

    U nas dziala od wrzesnia. Na razie bez najmniejszych problemow.
    Najtaniej znalalem go tutaj:
    http://tomsan.e9.pl/esklep/product_info.php?products
    _id=114, dostawa
    blyskawiczna. Ale popatrz na ceneo, moze cos sie zmienilo. najdrozej
    bylo bezposrednio w Junkersie ;-)

    Wczesniej analizowalem kwestie wyboru z moim gazownikiem/hydraulikiem.
    Generalnie najwiecej sprzedaje sie termetow, ale nie ma znaczenia (pod
    wzgledem wytrzymalosci) czy bedzie to termet, junkers czy vailant.

    jedyne przed czym nas ostrzegal to zapalnik na baterie -- za czesto
    trzeba wymieniac ;-)

    A co do tego piecyka to jest naprawde maly i ladnie wykonany.

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek