  • 1. Data: 2011-02-18 18:20:19
    Temat: przyłącze wodociągowe, studzienka?
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    Nie dotarłem do informacji, że studzienka wodomierzowa jest
    obowiązkowa, choć jej budowa musi spełniać jakieś normy (jesli już
    jest).

    Ad rem:
    Mam działkę niezabudowaną, nieodrolnioną lecz w planie zagosp. przestrz.
    figuruje jako budowlana MN (domek jednorodzinny). Do niej właśnie
    podprowadzam "punkt czerpania wody".

    Kierownik z wodociągów polecił mi wykopać dół 60cm na 60cm szeroki i
    100cm głęboki, utwardzić czymś, a przed mrozem można się zabezpieczyć
    rzucając dwie kufajki. Tak powiedział. Albo steropianu trochę.
    Wyszedłem z biura w dobrym humorze. Będzie tanio - pomyslałem.

    Ale otworzyłem internet i widzę, że studienki wodomierzowe chodzą po
    1600 złotych, najtansze po 450 złotych.

    O co tutaj chodzi? Czy potrzebuję zakupić taką studzienkę?

    pzdr
    Agryppa

  • 2. Data: 2011-02-18 20:34:44
    Temat: Re: przyłącze wodociągowe, studzienka?
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Ja za swoją z osprzętem dałem ponad 2200 zł. Ale funkcjonuje drugi rok i
    jest OK. Nic nie zamarzło a tego sie obawiałem bo mrozy po -20C a nie zawsze
    jest przykryta śniegiem. Rzadko kontroluje bo znajduje się na łące sąsiada
    (takie dostałem warunki - 250 m o domu).
    Jurek

  • 3. Data: 2011-02-23 17:30:12
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-02-18 21:34, SP2GUB pisze:
> [...]
    > jest przykryta śniegiem. Rzadko kontroluje bo znajduje się na łące sąsiada
    > (takie dostałem warunki - 250 m o domu).

    Z kolei ja za swoja wraz z osprzetem jakies 200 zl :

    https://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#5387154
    481967734754

    (i poprzednie). Rura jest czymkolwiek, w co miesci sie osprzet
    i co wytrzyma napór gleby (np sasiad idac za moim pomyslem zrobil
    to samo, ale w beczce bez dna. Niestety, zgniotlo beczke...)
    Dno jest otwarte, boki owiniete styropianem i folia, góra to dekiel
    spasowany z rura.

    Na zime pod pokrywe, na osprzet wkladam reklamówke z drobno
    pokruszonym styropianem. Drugi rok przezywam mrozy > -20 st
    i nic nie zamarza, co jest oczywiste, jesli wyczuwa sie fizyke
    (izolacja, szczelne zamkniecie, cieplo gleby migruje do góry, itp).

    Wodociagi odebraly, choc gosc chcial sie zalozyc, ze to zamarznie.
    Nie zamarza, za to zamarzlo sasiadowi, który kupil tzw. "studzienke
    wodomierzowa", wykosztowal sie x10 i do tego nakopal do utraty tchu.
    Za to moze wlezc do swojej studzienki i posiedziec tam w gorace lato.

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2011-02-28 19:31:36
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    a nie możesz kupić trzech dren betonowych po 100zł za sztukę, plus 100zł
    za dekiel. Wkopiesz się 1,5-2,0m w ziemię i nic ci nie zamarznie.

  • 5. Data: 2011-03-01 23:24:43
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 20:31:36 +0100
    "p...@o...pl" <p...@o...pl> wrote:

    > a nie możesz kupić trzech dren betonowych po 100zł za sztukę, plus
    > 100zł za dekiel. Wkopiesz się 1,5-2,0m w ziemię i nic ci nie
    > zamarznie.

    Wydaje mi się, że mogę...
    Nie wiedziałem, że to jest takie proste. Chodzi o transport tych dren
    betonowych... Ile to może kosztować? Poszukam sobie w googlu, może coś
    znajdę...

    Dzię?i za podpowiedź

    Agryppa

  • 6. Data: 2011-03-02 09:05:19
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Agryppa napisał:
    > Chodzi o transport tych dren
    > betonowych... Ile to może kosztować?

    O to musisz zapytać u Twojego lokalnego dostawcy.
    U mnie, jak bym coś takiego chciał, to tylko dzwonię i pewnie nie dalej
    jak do dwóch-trzech godzin znalazłoby się to wszystko na moim podwórku,
    płatność wciągnięta na zeszyt, transport gratis wraz z rozładunkiem
    hds-em, a na fakturze na koniec miesiąca rabat i płatność z odroczonym
    terminem - przelewem.

    Zapytaj u siebie... :-)

    pozdr
    Robert G

  • 7. Data: 2011-03-02 18:39:47
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-02-28 20:31, p...@o...pl pisze:

    > a nie możesz kupić trzech dren betonowych po 100zł za sztukę, plus 100zł
    > za dekiel. Wkopiesz się 1,5-2,0m w ziemię i nic ci nie zamarznie.

    A po co betonowych? Bo 3 x drozsze i 50 x ciezsze?
    Przeciez te karbowane plastiki sa przeznaczone do budowy
    podziemnych kanalów.

    Chyba ze w bezp sasiedztwie drogi.

    --
    A S

  • 8. Data: 2011-03-02 20:04:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lut, 19:20, Agryppa <j...@t...pl> wrote:

    > Ale otworzyłem internet i widzę, że studienki wodomierzowe chodzą po
    > 1600 złotych, najtansze po 450 złotych.
    >
    > O co tutaj chodzi? Czy potrzebuję zakupić taką studzienkę?

    Ło rany ale maja wymagania :) To ma byc tymczasowa studzienka przed
    budowa domu ?

    Ja wykopalem dziure, zbilem z kilku desek taki "szalunek" 1m x 1m x
    1m, wrzucilem do wykopu i zasypalem lekko boki, do tego dorobilem
    klape, a na dol wrzucilem bloczek betonowy zeby bylo do czego
    przykrecic licznik. Koszt = ze 20 pln na klodke, zawiasy, bloczek i
    pare gwozdzi - desek mialem sporo bo bylem w trakcie robienia
    deskowania law ;) Wytrzymalo to ok poltorej roku, w tym sezon zimowy.
    Potem wodociagi zrobily tam mufke, deski wyciagnalem, dziure
    zasypalem. Koniec ;)
    pozdr.

    --
    Adam