  • 51. Data: 2009-11-23 20:44:27
    Temat: Re: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo jak byś chodził na kursy za piknad 500zł prowadzone przez docentów
    > rozhabitowanych to też byś mądry ;D

    Wolę to niż zdobywanie kwalifikacji pod budką z piwem od bezzębnego miszcza od
    elektryki. Ty wolisz ogórki a ja ogrodnika córki.

  • 52. Data: 2009-11-23 20:50:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz ja się pośmieję. Podaj proszę podstawę prawną że na każdym obwodzie
    > nie
    > musi być oddzielnych różnicówek.

    No to podaj podstawę prawną, która mówi, że muszą być na każdym obwodzie
    oddzielne różnicówki.

  • 53. Data: 2009-11-23 20:52:56
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to podaj podstawę prawną, która mówi, że muszą być na każdym obwodzie
    > oddzielne różnicówki.

    Nie odpowiada się pytaniem na pytanie, bo to niegrzeczne i do niczego nie prowadzi.

  • 54. Data: 2009-11-23 21:22:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Wolę to niż zdobywanie kwalifikacji pod budką z piwem od bezzębnego
    > miszcza od
    > elektryki. Ty wolisz ogórki a ja ogrodnika córki.

    Kolego, jesteś zbyt nonszalancki.
    Widzę, że unosi Cię pycha po kontaktach z docentami i po odbyciu kursu.
    Dla ścisłości, jestem elektronikiem-automatykiem i elektrykiem z prawie 25
    letnim stażem w tych zawodach.
    Elektronika, elektryka i automatyka to moje profesje. Ponadto od prawie 20
    lat z drobnymi przerwami zajmuję się instalatorstwem prowadząc swoją firmę i
    w związku z tym posiadam wszelkie uprawnienia elektryczne zarówno
    eksploatacyjne jak i dozorowe (kierownicze), włącznie z pomiarami.
    Tak więc miej trochę więcej pokory oceniajac ludzi, których nie znasz. Nie
    pisz, że tylko Ty zdobywasz kwalifikacje, a reszta to żule spod budki z
    piwem.

  • 55. Data: 2009-11-23 21:37:03
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > pisz, że tylko Ty zdobywasz kwalifikacje, a reszta to żule spod budki z

    Właśnie udowodniłeś że jesteś nadętym bufonem. Ćwokiem co wie wszystko, no możne
    z wyjątkiem tego który przepis zabrania używania oddzielnych różnicówek na
    oddzielnych liniach. Z rzeczy które w zyciu zrobiłem znalazło by się wiele
    takich co jak bym Ci wytłumaczył jak zrobić i nauczył. To też byś nie zrobił.
    Lepiej Ci.

  • 56. Data: 2009-11-23 21:53:35
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Nie odpowiada się pytaniem na pytanie, bo to niegrzeczne i do niczego nie
    > prowadzi.

    Proszę bardzo:
    Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690 §183 pkt.1 ppkt.3

    Teraz Twoja kolej. Podaj podstawę prawną, która nakazuje montowanie
    oddzielnych różnicówek na każdym obwodzie.

  • 57. Data: 2009-11-23 22:09:05
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > oddzielnych liniach. Z rzeczy które w zyciu zrobiłem znalazło by się wiele
    > takich co jak bym Ci wytłumaczył jak zrobić i nauczył. To też byś nie

    Hola hola chłopcze, po pierwsze nie tym tonem.
    Po drugie ja nie napisałem, że prawo zabrania montowania oddzielnych
    różnicówek na każdym obwodzie, lecz napisałem, że nie nakazuje montowania
    oddzielnych różnicówek na każdym obwodzie tak jak Ty to wmawiałeś. Zauważasz
    tę subtelną różnicę ?
    Jeszcze raz powtarzam. Nie ma żadnego zapisu prawnego, który nakazuje
    montowanie oddzielnych różnicówek na każdym obwodzie. Twierdzenie przez
    Ciebie, że jest obowiązek montowania oddzielnych różnicówek na każdym
    obwodzie jest wyssaną przez Ciebie z palucha bujdą. Jest oczywiście
    obowiązek montowania różnicówek w budynkach, ale nie ma obowiązku montowania
    oddzielnych na każdy obwód, wystarczy, ze będzie jedna na cały dom. Tyle, że
    montowanie jednej różnicówki jest mało praktyczne i z tego powodu powinno
    się zamontować ich więcej. Oczywiście jeżeli Cię stać i masz takie życzenie
    to nawet każde gniazdo czy punkt oświetlenia możesz zabezpieczyć oddzielną
    róznicówką. Na to prawo zezwala.

  • 58. Data: 2009-11-23 22:37:56
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
> [...]
    > oddzielnych liniach. Z rzeczy które w zyciu zrobiłem znalazło by się wiele
    > takich co jak bym Ci wytłumaczył jak zrobić i nauczył. To też byś nie

    nie kłućcie się bo to nie ma sensu:O)
    po pierwsze te wszystkie uprawnienia są gówno warte, każdy kto je ma dobrze
    o tym wie, a halę w katowicach co się zawaliła projekrowali i budowali
    zarówno ci z uprawnieniami i bez uprawnień i mieli też lata doświadczenia a
    wszyscu gówno wiedzieli i umieli, a każdy z brzega inżynier pracujący za
    granicą na zmywaku powie że tak się hal nie buduje, oraz że różnicówka nie
    zawsze jest potrzebna!:O)

    skoro już masz te uprawnienia to powiedz mi czy na tych kursach przynajmniej
    zapoznano was z przynajmniej jedną normą elektryczną? bo kurs kosztował
    500zł a jedna norma chodzi po conajmniej tyle, a tych norm jak powiem że
    jest setka to niewiele się pomylę!!!
    a przecież na egzaminie niby się wymaga znajomości tych wszystkich norma, a
    ile ich tak naprawdę jest to nawet ci docenci sami nie wiedzą:O)
    dodatkowo w tych normach są okropne byki, a same normy często są względem
    siebie sprzeczne, a uprawnień się niby wymaga a i odpowiedzialności już nie
    ma żadnej, paranoja poprostu, wolna amerykanka,

    a do tematu to jedne normy tych róznicówek wymagają, ine nie, a inne
    zabraniają, pewnie że w domku fajnie by było żeby wszystko było na
    oddzielnych obwodach, i każdy obwód był zabezpieczony maksymalnie, ale wtedy
    koszta są ogromne, więc instalację robi się na tyle na ile kogoś stać:O)
    a co do tych różnicówek to przecież w sieci gdzie nie ma PE jej nie
    zastosujesz bo się nie da, podobnie w sieci w takim szpitalu na sali
    operacyjnej różnicówki nie ma prawa być, bo to jest nie do pomyślenia żeby w
    czasie operacji został wyłączony sprzęt i operowany zmarł tylko dlatego że
    się jakeiś zwarcie, czy przebicie zdażyło!!!!
    tam ma się w czasie awarii jedynie czerwona lampka zapalić, a nikomu ma nie
    stać się krzywda, a zasilanie ma być do zakończenia operacji!!!
    więc w zależności czego się wymaga to się stosuje:O)

  • 59. Data: 2009-11-23 22:38:55
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Teraz Twoja kolej. Podaj podstawę prawną, która nakazuje montowanie
    > oddzielnych różnicówek na każdym obwodzie.

    Przeczytaj ze zrozumieniem to co ja chcę i potem ze zrozumieniem rozporządzenie.
    Nie dałeś poprawnej odpowiedzi. Na razie moje górą.

  • 60. Data: 2009-11-23 22:47:04
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Proszę bardzo:
    > Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690 §183 pkt.1 ppkt.3

    " urzadzenia ochronne różnicowoprądowe lub odpowiednie do rodzaju i
    przeznaczenia budynku bądź
    jego części, inne środki ochrony przeciwporażeniowej,"

    więc nie ma przymusu stosowania różnicówek gdy się zastosuej odpowiednie do
    rodzaju i przeznaczenia budynku bądź jego części, inne środki ochrony
    przeciwporażeniowej:O)

    > Teraz Twoja kolej. Podaj podstawę prawną, która nakazuje montowanie
    > oddzielnych różnicówek na każdym obwodzie.

    on też ci nie poda, bo pewnie tez takiego nie ma:O)