  • 71. Data: 2011-05-18 06:46:14
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "ŁC" napisał w wiadomości grup
    net...
    > drugą warstwę wełny _pod_ krokwiami.

    http://www.hitpur.pl/pur-galeria-video/
    2 film od góry.
    Tu także idzie piana pod krokwie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 72. Data: 2011-05-18 07:38:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 23:47:43 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    > Ceny u nas to od 40 zl za m2 grubości 10 cm czyli 400zł m3 piany
    No to widzę że szacując na oko nie tak wiele się pomyliłem :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 73. Data: 2011-05-18 07:41:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 21:06:00 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Mam ofertę na 80zl/m2 za 12cm piany (odp. 24cm welny)
    > zamknietokomorkowej - material + robocizna, na gotowo.
    > Aplikacja w kilka godzin.
    Ja sie zastanawiam nad czym innym, po pierwsze palność pianki, jednak
    wełna ma tutaj duży plus, poza tym wpływ wysokiej temp dachu,
    pianka się będzie z czasem odkształcać i powstaną szpary przez
    które będzie 'fujać', wełna jest sprężysta i szpary nie powstają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 74. Data: 2011-05-18 08:07:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 21:54:39 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Nie ma :-)
    > mówimy o domu energooszczędnym Liściastego i tym, że Ty musisz mieć
    > garaż w domu oraz balkon/taras, co raczej do domu energooszczędnego nie
    > pasuje - przynajmniej tak moze się wydawać, a ja dodaję, że ani taras,
    > ani garaż nie musi być wyznacznikiem braku energooszczędności w domu...
    No niestety ale garaż jest, brama ma dużo gorsze K i przy tej powierzchni
    mocno wychładza garaż co wpływa na cały dom, nawet strefa buforowa nie
    pomaga
    bo ona z racji niższej temp także odbiera ciepło z domu.
    Najlepszy jest garaż 'doklejony' do domu z podwójną ścianą z styro w
    środku,
    bez poddasza uzytkowego, wtedy zimny garaż nie wpływa na resztę domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 75. Data: 2011-05-18 08:09:59
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odno?nie sensu zwiekszania izolacji
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 21:30:20 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Wlasnie na tygodniach bede mial przebudowe domu na tzw. rancho.
    Wydawało mi się że dach już gotowy :)
    A ty chcesz go całkiem przerobić?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 76. Data: 2011-05-18 08:37:51
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnosnie sensu zwiekszania izolacji
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale z czym jest kłopot? Z kładzeniem przewodów?
    > To bruzdownica nie daje rady?

    A poco bruzdować?
    Zresztą przy 18cm silce kilkucentymetrowe bruzdy to ryzyko.

  • 77. Data: 2011-05-18 08:49:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Ale zauwaz ze ludzie kładą czasem dwie warstwy - sam mam 2 znajomych co
    >maja po 20cm styro, jeden z nich na pewno 2x10, drugi to nie wiem. Wtedy w
    >sklepie >
    >wystrczy ze bedzie 10cm.

    W moich okolicach nie ma takiego zwyczaju- przynajmniej ja się nie spotkałem
    a uwierz że trochę się po budowach kręce;). A zreszta to już bezsens
    całkowity. Jakie są zalety styro 2*10cm w stosunku do frezowanego 20cm?
    Dodatkowa upierdliwa robota chyba tylko.
    Ale każdy robi jak chce- patrz np dyskusja o piance: to tez teraz
    ekonomicznie ani technologicznie nieuzasadnione/nieopłacalne w domach
    mieszkalnych(w budynkach przemysłowych owszem) a jednak ludzie rozwazają
    takie rozwiazania. Ta

    > budowach się kręcę z racji zawodowej i nigdzie jeszcze nie spotkałem się
    > ze
    > styro grubszym jak 15cm czy wełna więcej jak 25cm.
    > A czytając grupę to mi się zimno robi bo ja mam "tylko" 12cm

    Świat sie zmienia, a energia drozeje :)
    I zapewne drożeć będzie. Więc jak myślisz za 5 lat "normą" będzie 30cm
    styro?
    Ja mam 12 cm styro i koszty ogrzewania akceptowalne. Jak energia zdrożeje
    znacznie i koszty ogrzewania będą zbyt duże to ew wtedy zastanowię się czy
    nie zainwestowac kilkanascie tysięcy i nie dodac styro na ściany np;)) A
    może w tym czasie jakies inne technologie będa. A elewacja domu za
    kilkanaście lat i tak będzie wymagała remontu zapewne.

    > Ja obawiam się ze za 10 czy 15 lat będziemy się martwic jak się
    > pozbyć/czym
    > zastąpić te metry Styro na ścianach, sufitach, podłogach.

    >eeeee, a po co?

    Może się okazac szkodliwy np;), lub okaże się ze traci właściwości
    izolacyjne itp.
    Kiedyś azbest na dachy i ściany też był super a dzisiaj...?

    Krzysiek

  • 78. Data: 2011-05-18 08:49:41
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A poco bruzdować?

    Nie wiem w czym jest kłopot

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 79. Data: 2011-05-18 08:53:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak myślisz jaki % budujących stosuje takie rozwiązanie?
    > Promil?

    W nowobudowanych domach większość. Kwestaia tylko czy dają 10+5cm czy
    15+10cm
    Z moich obserwacji wynika że teraz najpopularniejsze jest 15+5cm ew 15+10cm.

    Krzysiek

  • 80. Data: 2011-05-18 08:55:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Krzysiek
    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Ocieplenie na krokwiach - niewielu (choć nie rozumiem dlaczego), ale
    > przedpiśca miał zapewne na myśli drugą warstwę wełny _pod_ krokwiami.

    Kwestia z której strony patrzysz. Ale fktycznie miałem na myśli 1 warstwa
    pomiedzy krokwie pózniej uchwyty grzybkowe lub esy i druga warstwa na/pod
    krokwie i płyty gipsowe.

    Krzysiek