  • Data: 2018-01-18 23:01:29
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > To samo okno fix, bez skrzydeł i słupka będzie tańsze.
    > Dodatkowo pakiet jest zazwyczaj cieplejszy od ramy, to
    > i zwiększając powierzchnię szyby a zmniejszając ramy,
    > okno wynikowo będzie cieplejsze.
    >
    > Przykład - na 1400zł, 130zł różnicy na korzyść fixa.
    > Przy U=0,82 dla okna ze skrzydłami, U-0,7 dla fixa.

    Czyli, co wiadomo było od samego początku, są to różnice
    zupełnie nieistotne. Poczynając od tej, że "będzie trochę
    jaśniej". Jakbym chciał trochę jasniej, to bym kazał sobie
    trochę większe dziury na te okna w ścianach zostawić. Przy
    tym bym trochę na murach przyoszczędził. Kilka procent
    różnicy w cenie nie wpływa na decyzję zakupu -- większe
    różnice tych samych (bardzo podobnych) okien są u różnych
    dostawców. Wybiorę otwierane (kto inny wybierze fiksa),
    bo takie chcę mieć, a nie bo trochę taniej czy drożej.
    O "cieplej" już w ogóle nie ma co gadać -- tego samego
    rzędu różnice w rachunkach za ogrzewanie można zaobserwować
    po przestawiniu regału z książkami ze ściany zewnętrznej
    pod ścianę działową.

    --
    Jarek