    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: robaki?
    Date: Mon, 16 Oct 2017 11:55:36 +0200

    s...@g...com pisze:

    > Pewnie Jarek zaraz zacznie roztrząsać jakie ty te kulki robiles. Czy duże
    > czy małe czy kręciłeś w prawo czy między kciukiem a wskazującym itd...

    Nie. Ja sobie od razu wyobraziłem karalucha (karaluszka, karalusia),
    którego tak pokręciło od tej ziemi okrzemkowej, że musi iść o kulach
    (kulkach, kuleczkach).

    > O stężeniach juz nie mówie, za wczesnie jest i herbata mi jeszcze nie
    > ostygła... ;)

    Nawet niewielkie stężenia związków boru (kwas borowy, boraks) dobrze
    robią w takich sytuacjach. Od boru robi się niedobrze nie tylko
    karaluchom, ale też wszelakim pleśniom. Boraks w budownictwie stosuje
    się choćby do zabezpieczania celulozy. Te wszystkie ekofirbry do
    ocieplania, to są rozwłóknione stare gazety z domieszką boraksu.

    --
    Jarek