    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: rzadcy goście
    Date: Sun, 28 Aug 2016 22:27:33 +0200

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Dziś naszą działeczkę zaszczycił Pokłonnik osinowiec, jeden z
    > naszych największych owadów. Motyl ten został umieszczony na "Czerwonej
    > liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce" z kategorią LC.
    > Pozdrawiam entomologicznie Ja...cki
    >
    > http://www.naszemotyle.natura2000.pl/motyle.php?dzia
    l=2&kat=14&art=39

    Też kilka dni temu spotkałem na pobliskiej polance. Miejsce dla niego
    dość nietypowe. Spora to bestyja, i miła do tego! Jeśli dalej poleciał
    na wschód, to mogło się zdarzyć, że to ten sam. I chociaż ginący, to
    się dzisiaj odnalazł!

    Jarek

    PS
    Kozioróg dębosz też się kiedyś przypałętał, ale to było dobrych kilka
    lat temu. Ten nie dość, że wielki, to i masywny -- zwiewności motylej
    próżno u takiego szukać. No ale tu miejsce dla niego odpowiednie.

    --
    Leciała mucha z Łodzi do Zgierza,
    Po drodze patrzy: strażacka wieża,