  • 21. Data: 2016-05-31 14:58:40
    Temat: Re: ściana 3w czy płytka klinkierowa + płyta fundamentowa
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 14:03:26 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    Tylko zapewne cena z kosmosu.

    > Plyta 8cm - 1m2 38 pln brutto. Wychodzi tak 2 x drozej od styro, co przy
    > sporo lepszym wspolczynniku nie daje az takiej kosmicznej roznicy w cenie :)

    dla nas ważny jest opór cieplny bo ten powstrzymuje ucieczke ciepła
    dla materiałów
    Thermano, 475zł/m3, l=0,022 (dla ocieplania grubosci 1m) otrzymujemy
    10,45zł/jednostkę R
    styropian fasada lepszy, 160zl/m3, 0,033 ---> 5,28zł/R
    styropian fasada taaani i kiepski, 114zl/m3, 0,040 ---> 4,56zł/R

    wychodzi ze najtansze styro bije wszystko, chociaz duzych różnic nie ma :-)

    ale thermocostam jest 2x drozszy, bez sensu go kłaść...
    Lepsze mozna dawac tylko i wyłącznie jesli nie ma miejsca na ocieplenie, bo wtedy
    kryterium nie bedzie cena tylko miejsce.

    b.

  • 22. Data: 2016-05-31 15:04:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 14:58:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > dla nas ważny jest opór cieplny bo ten powstrzymuje ucieczke ciepła
    > dla materiałów

    Pisalem to w kontekscie sciany 3W, ktora miala miec 45cm i nie wiecej :)
    W takim przypadku nie liczy sie jedynie opor / lambda materialu, bo mamy
    ograniczona ilosc miejsca :) Anyway - policz teraz ta sciane 3W co liczyles
    wczesniej ale z zastosowaniem thermano, w koncu chciales udowodnic, ze
    sciana 3W nie moze byc ciepla ;)

    Oczywiscie - moze. Ale to kosztuje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2016-05-31 15:32:47
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 16:43:38 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Rożne grubości wyjdą i kiepsko do klejenia będzie.

    Takie rózne grubości mają swój urok. Zobacz sobie ściana NOSPRu w Katowicach:
    http://bi.im-g.pl/i/obrazki/wyborcza_sprzedaz/nospr/
    img/full-img/nowa_ikona_1.jpg

    uciu

  • 24. Data: 2016-05-31 15:34:31
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 15:58:50 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Co do ciecia cegly na
    > plytki - no z jednej cegly zrobisz dwie plytki - czy to sie rzeczywiscie
    > tak oplaca? :)

    cena płytki = cena pełnej cegły a wiec raczej się opłaca

    uciu

  • 25. Data: 2016-05-31 15:41:11
    Od: uciu <a...@g...com>

    lub tu widać lepiej:
    http://www.sztuka-architektury.pl/files/NOSPR_katowi
    ce04.jpg

  • 26. Data: 2016-05-31 21:05:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam Sz. wrote:

    > Wczoraj u mnie w hurtowni widzialem takie plyty Thermano. Niby z pianki i niby
    > maja lambde 0,022.

    jak coś nawala co 5 minut reklamą w TV to mi się czerwona lampka zapala
    :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2016-05-31 22:13:20
    Od: KS <b...@b...pl>

    W dniu 2016-05-29 o 20:13, uciu pisze:
    > Witam,
    >
    > chcemy by nasz dom miał elewację z kliekieru.
    >
    > Widze wiec 2 rozwiązania - albo ściana 3W albo płytka klinkierowa klejona na
    styropian. Doradzcie czy płytka będzie tak samo trwała jak cegła pełna w ścianie 3W?
    Boję się, że płytka po jakimś czasie odpadnie...

    > Inna sprawa to to, że dom ma być wybudowany na płycie, a sama płyta ma być wylana
    na szalunek tracony. Nie ma wiec problemu by na ten styro dać klej siatke i na to
    płytkę.

    > Ale co z cegłą pełną? Jak pożenić ścianę 3w z płytą? Przy tradycyjny fundamencie
    nie widze problemu - szersze ławy i śćiana z klinkieru pnie się do góry. Ale jak to
    zrobić z płytą opatuloną styropianem? Przecież waga takiej ściany wymaga jakiegoś
    solidnego fundamentu:-/

    > Może nie warto kombinować i zastosować płytkę klinkierową - o ile to jest trawałe?
    Choć z płytką widze problem z obróbką okien.

    > pozdrawiam
    > uciu

    Witam,

    Ja mam zwykły fundament i ściane 3w a płytę to widziałem tylko w necie,
    ale wydaje mi się że to można połączyć.
    mozna zrobic tak:

    1. Wybierasz grunt ile trzeba pod płytę
    2.lejesz na zewnętrznych ścianach zwykłą ławę wyśrodkowana względem
    ściany z klinkieru (odpowiednio mniejszą z racji mniejszego obciążenia).
    Ława musi byc poniżej plyty, ale to samo powinno wyjść.
    3. Na tym murujesz z bloczka bet. położonego na boku np 12 cm. do
    poziomu gruntu/ żwirku którym obsypiesz dom. (można też lać, ale dużo
    roboty z równym szalunkiem)
    4 wewnątrzną stronę swojego fundamentu pod klinkier okładasz styropianem
    oraz dno wykopu pod płytę.
    5 zbroisz, lejesz płytę a styropian oddzielający płyte od twojego
    fundamentu wychodzi w warstwie izolacji ściany 3W.

    Ja robiłem osobny fundament pod klinkier.
    Fundament stoi na tej samej ławie co ściana konstrukcyjna.
    Ogólnie roboty kupa, z efektu jestem zadowolony.

    Pozdrawiam
    K.S

  • 28. Data: 2016-05-31 23:03:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 21:05:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > jak coś nawala co 5 minut reklamą w TV to mi się czerwona lampka zapala
    > :)

    No sek w tym ze nigdy o tym nie slyszalem - zadnych reklam, zadnego
    marketingu. Po prostu sobie stoi na wystawce w hurtowni :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2016-06-01 06:59:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 23:03:10 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No sek w tym ze nigdy o tym nie slyszalem - zadnych reklam, zadnego
    > marketingu. Po prostu sobie stoi na wystawce w hurtowni :-)

    ale co racja to racja - te reklamy to i mnie zaatakowaly mimo ze niewiele oglądam.

    b.