  • 11. Data: 2016-05-30 16:43:36
    Temat: Re: ściana 3w czy płytka klinkierowa + płyta fundamentowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 15:58:50 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    problemu piłą do glazury - tarcza diamentowa obracająca się częściowo w wodzie. Tym
    samy sciana wyszła na prawde tanio :-) Samo cięcie nie trwało długo.

    > Ale naroznikow tak nie zrobisz bo tarcza duza i bedzie trzeba dokonczyc
    > reczna mala katowka (i tez moze nie byc latwo) :-) Co do ciecia cegly na
    > plytki - no z jednej cegly zrobisz dwie plytki - czy to sie rzeczywiscie
    > tak oplaca? :)
    Rożne grubości wyjdą i kiepsko do klejenia będzie.

  • 12. Data: 2016-05-30 21:49:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 16:43, Kris pisze:

    > Rożne grubości wyjdą i kiepsko do klejenia będzie.

    Dokładnie, i dlatego zostałbym przy fabrycznej płytce a naroznik
    zostawiłbym pusty a pózniej zafugował w kolorze płytki.
    Coś jak daje się listwy plastikowe na narożniki, tyle że na zewnątrz
    się one nie nadają bo zaraz wyblekną, tam musi byc fuga.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2016-05-30 21:54:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 06:11, uciu pisze:

    > złe doświadczenia z płytkami kładzionymi na zewnątrz :-) ale tylko z podłogowymi
    :-)
    Bo woda pod nie podciekała i robiła swoje, na ścianie mają one łatwiej.
    A co do samych płytek to w sumie dość kosztowną elewację
    sobie wymyśliłeś.

    > inny sposób wymyśliłem - kupić ten sam wzór cegły co płytak i piłą wyciąć

    L-ki z całej cegły by można było wnęki jakoś ładnie obrobić.

    Dodatkowo można te L ki wycić grubsze dzięi czemu wokół onka powstanie

    :ramka, czy bardzij wysunięty parapet. Inna sprawa jak się to będzie
    cięło

    - choć ostatnio jak robiłem ścianę z cegły taniej wychodziło mi kupić

    całą cegłę i ciąć na płytki niż kupować płytki a z samym cięciem na pile

    do płytek nie bylo problemu.

    > uciu

    Wiesz ciąłem trochę kątówką i jakoś nie widzę tego, koszmarna robota,
    tak jak ci radzą potrenuj czy to ma w ogóle sens, po to abyś się pózniej
    nie wkopał.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2016-05-31 10:59:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 20:13:24 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Witam,
    >
    > chcemy by nasz dom miał elewację z kliekieru.

    ciepły dom i sciana 3w kompletnie nie pasują. Zatem tylko płytki. Ewentualnie
    zrezygnowac z tego pomysłu i tyle...

    a moze płytki kleic jakim poliuretanowym klejem?
    http://www.tytan.pl/pl/produkty/klej-poliuretanowy/#
    informacje

    b.

  • 15. Data: 2016-05-31 11:23:13
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu niedziela, 29 maja 2016 20:13:24 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > ciepły dom i sciana 3w kompletnie nie pasują.

    Ciekawa koncepcja, jeszcze ciekawszy wniosek...
    T.

  • 16. Data: 2016-05-31 12:46:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 11:22:11 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ciekawa koncepcja, jeszcze ciekawszy wniosek...

    ciepła sciana 2W to przyjmijmy
    24cm betonu komorkowego klasy 500 + 20cm styropianu 0,038 = 0,14W/m2K i ma grubosc
    45cm czyli już sporo

    jesli zechcemy postawic sciane 3W tej samej grubosci to U wyjdzie 0,24 i trudno
    nazwac taką scianę ciepłą.
    No ale jesli chcemy uzyskac 0,14 jak w 2W to sciana wyjdzie grubosci 58cm.

    Jesli tobie to pasuje to spoko - widac lubisz budować zamki :-)

    b.

  • 17. Data: 2016-05-31 13:15:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 12:46:29 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > jesli zechcemy postawic sciane 3W tej samej grubosci to U wyjdzie 0,24 i trudno
    nazwac taką scianę ciepłą.

    Wczoraj u mnie w hurtowni widzialem takie plyty Thermano. Niby z pianki i niby
    maja lambde 0,022.

    http://www.thermano.eu/pl/

    Nawet tutaj jest w zastosowaniu w scianie 3w:

    http://www.thermano.eu/pl/zastosowania/sciany-trojwa
    rstwowe/4/

    Ciekawe jaka to faktycznie lambda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2016-05-31 13:53:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 13:15:20 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > maja lambde 0,022.
    >
    > http://www.thermano.eu/pl/
    >
    > Nawet tutaj jest w zastosowaniu w scianie 3w:

    piany zamknietokomorowe są duzo lepsze niz zwykłe i wynik jest prawdopodobny. Tylko
    zapewne cena z kosmosu.
    Kazdy moze sobie policzyc - im gorszy styropian tym lepszy wychodzi stosunek
    cena/zysk (tu wspolczynnik x grubosc) Wszystkie nowoczesne wynalazki sie słabo
    kalkulują.

    b.

  • 19. Data: 2016-05-31 14:03:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 13:53:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > piany zamknietokomorowe są duzo lepsze niz zwykłe i wynik jest prawdopodobny. Tylko
    zapewne cena z kosmosu.

    Plyta 8cm - 1m2 38 pln brutto. Wychodzi tak 2 x drozej od styro, co przy
    sporo lepszym wspolczynniku nie daje az takiej kosmicznej roznicy w cenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-05-31 14:05:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 14:03:26 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Plyta 8cm - 1m2 38 pln brutto. Wychodzi tak 2 x drozej od styro, co przy
    > sporo lepszym wspolczynniku nie daje az takiej kosmicznej roznicy w cenie :)

    Swoja szosa to zobacz co producent pisze na stronie:

    "1) CZĘŚĆ ZEWNĘTRZNA - OKŁADZINA GAZOSZCZELNA
    Wysoka gazoszczelność Thermano gwarantuje stałość właściwości termoizolacyjnych
    (lambda starzeniowa) w długim czasie (normatywnie szacowaną na 50 lat), w
    przeciwieństwie do innych materiałów na bazie poliuretanu, ale
    niezabezpieczonych taką okładziną, np. montowanych metodą natryskową (in situ)."

    Czyli co - piana otwartokomorkowa natryskiwana na dachy jednak ma jakies (...)
    wady :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.