  • 41. Data: 2023-07-10 22:42:31
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Kłamiesz jak stara pomarszczona Cyganka. Nie napisałem ze sa gorsze jak akurat sie
    udadza, nie wejdzie plesn itd.

    Wręcz odwrotnie, wejdzie. Na twoje nie wejdzie i będą jeszcze do
    spożycia w 2035roku :) A to, że twoje świecą w ciemności to normalka :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 42. Data: 2023-07-10 22:52:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Muszę stwierdzić, że sam nigdy nie odczułem różnicy między ogórkiem z
    > targu a własnym. Może u mnie na targu są dobre ogórki. A może te moje
    > zawsze były nędzne? Ogórek to w 97% woda. Przypuszczam więc, że
    > znaczenie może mieć czym podlewamy. Ja mój "ogródek" (całe 2.5m?)
    > podlewam źródlaną wodą. Tomasz, jeśli dobrze pamiętam - kranówką. W
    > moich nie dostrzegam żadnego "wow". Co innego swój miód, pigwy czy
    > jeżyny. Ale ogórki? Nie widzę tego. Co roku sieję, ale to z czystej
    > nostalgi bo w smaku to ogórek jak każdy inny.

    Zrób sobie test z własnych ogórków. Jaki?

    Potrzymaj je 2 tygodnie a później spróbuj obrabiać :)

    Nie wiem czym karmią ogóry w markecie ale mogą leżeć miesiąc i nic im
    nie jest. Moje, jeśli w ciągu 3 dni ich nie zaprawię, to gniją.

    Nie, nie uważam, że to szkodliwe dla zdrowia ale dla mnie podejrzane, te
    marketowe. Na dodatek, 'ogórek śremski' nie jest w sprzedaży jakbyś nie
    wiedział.

    Ja wiem tyle, że moje kiszone są po roku nadal twarde jak "kamienie" w
    sensie że się nie rozlatują a w zalewie octowej łamią zęby. Do tego są
    zawsze soczyste i "nabite" a nie jak stare papcie czy suche i
    gorzkie...ale co kto lubi :)

    Inną sprawą jest, że poprzednie lata rozdawałem...i nagle zrobiły się
    "zapisy" i kolejka, pomimo że wskazałem rynek warzywny jako źródło do
    zapraw. Sąsiedzi nie chcą z rynku, bo im nie smakują i nie są takie jak
    ode mnie. Może ma to związek właśnie z tym, że moje są świeże bo mają
    max 1-2 dni od zerwania i przechowywane w chłodnym miejscu a nie
    transportowane przez 2 tygodnie aż się nie sprzedadzą :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 43. Data: 2023-07-10 23:10:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Lokalnie mamy jakiś tam wpływ - można robić np. odstrzał srok (są u nas
    > pod ochroną!), zadbać o lęgowiska dla śpiewających, zadbać o owady (u
    > mnie pojebani plantatorzy pryskają pola całą dobę), zadbać o
    > mokradła/rozlewiska itp.
    > Zamiast zajmować się debilnymi słomkami w magdonaldzie trzeba się skupić
    > na rzeczach ważnych tu i teraz.

    To chyba nie tak. Gdzieś wspomniałem, że działkę mam w Puszczy Noteckiej
    500m od Noteci. Nikt tutaj lasów nie pryska a dojazd mam właśnie przez
    lasy, 30km w każdą stronę. Robali na aucie brak, nawet nocą. Nie ma
    ciem, widliszków, i całego tałatajstwa, które w poprzednich latach
    ogarniałem myjką ciśnieniową. Pamiętam też "chmury" owadów, przez które
    się przebijałem. Pomimo, że mam okoliczne stawy, bez oprysków, to
    komarów jak na lekarstwo. Os, pszczół, szerszeni też ubyło. Nawet
    zastanawiałem się nad własną pasieką ale jak wszedłem w temat chorób
    pszczół, to mi się odechciało inwestycji (chorób, których kiedyś nie
    było). Rybki w oczku zasubskrybowałem i myślę nad wolierą z własnymi
    ptaszkami...ale upraw mi to nie zapyli a z tym coraz gorzej:/

    Nie znalazłem dobrych źródeł wytłumaczenia tego zjawiska ale dobrze nie
    jest.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-07-11 00:11:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    przez ostatnie 5 lat albo lepiej każda rozsada ogórków była zżerana
    przez ślimaki (nagie pomrówy). W tym roku....pierwsza rozsada posadzona
    w inspekcie ładnie kiełkowała, ślimaków nie było bo potraktowałem z
    miejsca snacolem.
    Przyszedł mróz i było ok. Przyszedł kolejny i okazało się, że jeden z
    członków rodziny podniósł folię (taki mikrotunelik) i nie zamknął tego
    ponownie. Wszystko szlag trafił.
    Wysiałem późno kolejne i zmieniłem miejsce na osłonięte i daleko od
    siedliska ślimaków.
    Okazuje się, że nie dość daleko i zaczęły mi znikać jeden po drugim...aż
    z całej rozsady ostał się jeden czy dwa ogórasy.
    Zrobiłem kolejną rozsadę i tym razem bardzo chojnie i regularnie tłukłem
    snacolem. Ślimaków nie widać, ogórki rosną choć wolno. Są szansę, że
    pierwszy raz uda mi się cokolwiek jadalnego stworzyć (nie licząc jabłek,
    borówek, porzeczek - to rośnie samo o ile nie ususzone).

    Na przyszły sezon spróbuję odtworzyć tunel (7x30m) poprzez nałożenie na
    niego folii i odbudowanie zagonów. Może wtedy będzie lepiej...

  • 45. Data: 2023-07-11 01:00:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 lipca 2023 o 21:30:38 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > kupił 3kg ogórków kiszonych.
    > Wszystko co zrobię/wyhoduję sam, jest z 5x droższe niż sklepowe. Takie być
    > musi, bo ja nie mam 100ha ogórków tylko 18m2 i każdy mój ogórek to większy
    > jednostkowy koszt.
    > Nie o kasę tu chodzi i nigdy nie chodziło, rzadko który grzybiarz chodzi
    > na grzyby aby mieć je taniej, w tym wszystkim chodzi o zajęcie, pasję,
    > zadowolenie z życia - aby nie skończyć jak Ty.
    > Dzisiaj 9kg ogórków oddałem sąsiadce mieszkającej 3 domy ode mnie, która
    > na wiosnę sama z siebie przyszła i dała mi słoik swoich nasion kopru.

    A ja od ponad dziesięciu lat nie skaziłem się praca bo korzystam z niewolniczej pracy
    maszyny. A zeby mieć trochę ruchu i zeby się nie zapasć wykupiłem kartę na basen. Za
    120 złotych jestem na basenie pięć razy w tygodniu po dwie godziny za każdym razem.
    Kondycję mam lepsza jak miałem 45 lat czyli 20 lat temu. Grzyby jak potrzebuje to
    kupuje na rynku suszone. Wódy nie pije to mi marynowanie niepotrzebne. Ogolone
    pierdolisz jak potłuczony. Prace w kuchni czy pójście na grzyby cztery razy do roku
    to za mało przy siedzącej pracy zeby zachować kondycję i zdrowie. W moim wieku
    potrzeba godziny rekreacyjnego pływania codziennie. Masazy biczami wodnymi zeby
    zachować kręgosłup w przyzwoitej formie. W przyszłym roku pierwszy raz pojadę do
    sanatorium. A ty ze ćwiczysz bo ogórki do słoików zapakujesz I zalejesz solanka.
    Jakie ty masz załosne życie.

  • 46. Data: 2023-07-11 01:45:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 July 2023 at 01:00:57 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    sanatorium. A ty ze ćwiczysz bo ogórki do słoików zapakujesz I zalejesz solanka.

    Basen to wielkie ryzyko utraty zdrowia bo wlewane są wiadra związków chloru do
    dezynfekcji i robią się syfy na skórze, podrażnione oczy i wdycha sie chlor, który
    podczas 1.WŚ został użyty aby zneutralizować wojska przeciwnika

    Kuzyn znajomego był szefem basenu, pływal, upraiał sporty i zmarł w młodym wieku.

    Byłem kiedyś ze znajomym na krytym basenie, woda na 120 cm, czyli sadzawka,
    ale na piętrze usiadłem w kawiarni to smród chloru aż dusił

    Zatem do rekreacji, pływania wyłącznie zbiorniki otwarte, gdzie dezynfekcja naturalna
    promieniowaniem słonecznym produkuje ozon, a ten niszczy patogeny

    A od krytych basenów, gdzie wodę się zmienia raz na miesiąc i dzieci sikaja do wody,
    należy sie trzymac z daleka

    a otwarte baseny nie lepsze, bo wiadra chloru muszą być i tez woda zmieniana raz na
    miesiąc, bo bardzo droga.

  • 47. Data: 2023-07-11 01:48:50
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    sanatorium. A ty ze ćwiczysz bo ogórki do słoików zapakujesz I zalejesz solanka.

    Ja rozumie, że ten wątek to kolejny spam reklamowy jakiś ogórkowych nasion, których
    nikt nie kupuje
    i trzeba je utylizować, bo za rok przestana kiełkować.

    Ale ogórki wcale nie są zdrowe i na rok nie jem więcej niż 2 kg, bo nie są mi do
    niczego potrzebne.,

    A mizerię jadłem ostatnio 5 lat temu i też nie tęsknię

    Zatem ogóry do góry

  • 48. Data: 2023-07-11 01:50:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A ja od ponad dziesięciu lat nie skaziłem się praca

    Ja od 30 lat tego nie robię :) Mam hobby w zarabianiu kasy na takich jak
    ty bez specjalnego kiwnięcia palcem :) Wynajmuję mieszkania, baseny i
    sprzedaję hulajnogi, akumulatory. Nic nie muszę robić bo sami przyłażą i
    deponują u mnie kasiorę. Mam za to wchuj czasu, żeby sobie uprawiać
    warzywa na które ich nie stać :D i opłacone wakacje przez cały rok,
    przez Zenków :] + dodatki + letni basen prywatny :] Zimą na Karaibach za
    ich kasiorę :]

    Byłeś kiedyś na regionalnych produktach pochodzących z upraw bez chemii?
    Nie, nie byłeś bo wolisz marketowe a na regionalne cię po prostu nie stać :D
    CBDU.

    ...i myk na poddasze, z podkulonym ogonkiem, ładować akumulatorki :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 49. Data: 2023-07-11 02:09:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    {...]
    > https://smoglab.pl/trwa-zaglada-owadow-to-oznacza-kr
    es-naszej-cywilizacji/

    > zjawisko jest globalne, na moim podwórku też odczuwalne.

    PiSiorska TVPiS propaganduje :D

    2023-06-14

    https://szczecin.tvp.pl/70548506/inwazja-much-uciazl
    iwe-owady-w-czechach-w-gminie-grzmiaca

    INWAZJA! :D

    ...czyli nie ma się co przejmować :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 50. Data: 2023-07-11 07:03:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 01:48 a a <m...@g...com> pisze:

    > Ale ogórki wcale nie są zdrowe i na rok nie jem więcej niż 2 kg, bo nie
    > są mi do niczego potrzebne.,

    Jak zwykle ekspercie nie masz o niczym zielonego pojęcia:
    https://pysznosci.pl/lubisz-ogorki-oto-co-sie-stanie
    -z-twoim-cialem-gdy-bedziesz-jadl-jeden-dziennie/

    TG