  • 11. Data: 2014-09-04 15:25:15
    Temat: Re: stemplowanie stropu monolitycznego - czy może tak zostać...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 09:16:31 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Jak przyjdzie Ci te stemple wybijać 2kg młotem to sobie przypomnisz że
    10kg użyje;)

  • 12. Data: 2014-09-05 09:33:20
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Przemyśl,co tutaj poczytaleś.
    O klinach i podkladkach dobrze piszą.Szalowanie to poważna robota,ale maly pikuś w
    porównaniu z tym,co będzie.Szalunek ma wytrzymać betonowanie,a potem musi zostać
    BEZPIECZNIE -dla cieśli i budynku-zdemontowany.
    Z pytań wnoszę,że nigdy czegoś takiego nie robileś.To zbyt szeroki temat musialbym
    dlugo pisać.Dlatego nie będę się mądrzyl.Lepiej poproś o pomoc kogoś ,kto jest trochę
    zorientowany.Zresztą-i tak chyba masz kogoś do pomocy.
    Aha i nie dawaj na blat suchych desek.Pamiętaj o tym.

  • 13. Data: 2014-09-05 10:25:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 09:33:20 UTC+2 użytkownik dolniak napisał:

    > O klinach i podkladkach dobrze piszą.Szalowanie to poważna robota,ale maly pikuś w
    porównaniu z tym,co będzie.Szalunek ma wytrzymać betonowanie,a potem musi zostać
    BEZPIECZNIE -dla cieśli i budynku-zdemontowany.

    E kurde nie przesadzaj - ja ciesla nie jestem a sam demontowalem stemple
    i szalunki na moich dwoch stropach (kazdy 170m2 powierzchni "brutto" / 140m2
    "netto"). Co niby grozi budynkowi przy rozbieraniu? :-) Chyba tylko jak
    rozbierasz szalunki po 2 dniach od betonowania :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2014-09-05 10:28:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > 10kg użyje;)

    Najpierw będzie go musiał kupić i już wtedy wyda więcej niż na kliny :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-09-05 10:38:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.09.2014 o 10:28, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Najpierw będzie go musiał kupić i już wtedy wyda więcej niż na kliny :-)

    5kg czeka w piwnicy, powinno wystarczyć.. a jak nie, to dospawam kawałek
    szyny kolejowej:)

  • 16. Data: 2014-09-05 10:52:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 10:38:50 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > 5kg czeka w piwnicy, powinno wystarczy�.. a jak nie, to dospawam kawa�ek
    > szyny kolejowej:)

    Lepiej dorob te kliny! Jedz do pierwszego lepszego tartaku to Ci natna za
    flaszke :) Naprawde wybijanie stempli po szalunkach bez klinow to katorga :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-09-05 13:00:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > 5kg czeka w piwnicy, powinno wystarczyć.. a jak nie, to dospawam kawałek
    > szyny kolejowej:)

    Twój czas Twój wybór :-)

    Ja to bym wolał ten czas poświęcić na murowanie piętra by jak najszybciej
    zakończyć budowę, ale ja to truskawki cukrem...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2014-09-05 21:36:22
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Nie przesadzam.
    Tobie pewno szalowal fachowiec ,to i rozszalować bylo latwo.
    Jeśli chlopak ma tylko ogólne pojęcie (a takie ma,bo chce dawać stemple bez podkladek
    i klinów),to da blat jak stól,bez szpar,którymi tylko beton ucieka.Pod wplywem wody
    dechy napęcznieją- mogą wypchnąć mur o parę cm.Wcale nie będą chcialy opaść.
    A jeśli-jeśli się uda- po wybiciu ostatniego stempla calość gruchnie i wywali ścianę?
    Dawno takiego czegoś nie widzialem,ale-bywalo...
    A jeśli-jak wyżej-blat się uczepi stropu i nie będzie chcial opaść,to możemy miec
    prasowanego kolegę.Bywalo...
    Na pocieszenie: tylko raz i to tylko slyszalem o szalunku,który opadl razem ze
    stropem.Nie znam przyczyny.Ale i to bywalo...
    Dlatego przy szalowaniu powinien być ktoś kto ma pojęcie o takiej robocie.Nie musi
    być magister,podstawówka z praktyką wystarczy.A wiem,co piszę,bo sam mialem kilka
    "pierwszych razów".Szalunków też.

  • 19. Data: 2014-09-05 22:49:34
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 4 września 2014 13:34:41 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Szkoda stepli:) Ja na drewnie i stemplach jeszcze zarobilem - sprzedalem
    >
    > drozej niz kupilem. Steple kupilem po 4, sprzedalem po 6 pln. Na 200 sztukach
    >
    > 400 pln do przodu :-) Tak sie oszczedza na budowie :P
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Jak napisałem że Ty dziecko szczęścia musisz być to żeś się odżegnywał jak by o
    krętka bladego chodziło. A tu proszę, nie dość że tanio kupiłeś to jeszcze zarobiłeś.

  • 20. Data: 2014-09-05 23:00:45
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 5 września 2014 10:52:14 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > flaszke :) Naprawde wybijanie stempli po szalunkach bez klinow to katorga :-)

    Nikomu poza Tobą to się nie uda, dziwne że darmo Ci nie zrobili. Jak nie jesteś
    dziecko szczęścia to na pewno jesteś dzieckiem jednego takiego co go kiedyś znałem. W
    milicji w PG pracował. Ten miał farta. Nie dali go do spraw sprzedawczyń co manko
    zrobiły tylko do cinkciarzy. Co chwila jakiś sygnet okazyjnie kupował. Dolary to
    chyba znajdował na ulicy jak szedł. Dom zaczął budować. Ładną działkę w promocji
    połączonej z wyprzedażą kupił. W końcu fart się odwrócił jak okazyjnie piach w
    kopalni kupił. Chłopaki spod pewexu zapłacili żeby mu do piachu czegoś dosypali żeby
    cement nie wiązał. Po wylaniu stropu okazało się za wszystko do rozbiórki. Tak że
    wiesz jak jest. Raz na wozie raz pod wozem.