  • 21. Data: 2010-10-27 19:49:49
    Temat: Re: styropian -jak przymocować?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-10-2010 o 17:03:58 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "Tom" <t...@i...eu> wrote in message

    > Po utwardzeniu trzyma super ale jak przytrzymać na suficie to nie wiem
    > :-)
    > opracuj jaąś metodę z łat dachowych. Dotnij na wymiar kilka stempelków i
    > zobaczymy :-)
    > Może trzyma i bez tego ?
    Nie tak sie nie da, ja ocieplałem sufit garażu to kleiłem go na zwykłym
    kleju
    do styropianu tylko trzeba go rozrobić nie za gęsty wtedy się ładnie
    rozprowadza
    jak sie styropian dociśnie i pojedzi nim na boki, nadmiar kleju się
    rozsmaruje
    i zasie styropian, wtedy sam trzyma i nie trzeba podpierać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2010-10-27 20:24:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 18:29, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Generalnie to sie zgadzam - ale: skąd wilgoc? Ano z ciepłego pokoju. No to
    > co zrobić: dać paroizolację (co szczelny styropian pewnie załatwi) oraz
    > solidnie wentylować. Moze by to zadziałało :-)

    Moze by zadzialalo :) Z tym ze ryzyko bedzie spore.

    W watku o ociepleniu wszyscy sie upieraja, ze pod ocieplenie zawsze
    dostanie sie wiaterek - a tutaj wszyscy jak jeden, ze pod ocieplenie
    nic sie nie ma prawa dostac :-) To jak w koncu ? ;-) Na zewnatrz
    styropian od dolu jest zasypany ziemia i idzie w gore szczelnie.
    Ocieplajac wewnatrz sciane ciezko bedzie zachowac taka szczelnosc - bo
    wypada zostawic szczeliny z dolu i z gory chocby na kompensacje ruchow
    posadzki, czy ogolnie osiadania domu. No mozna wypelniac jakimis
    silikonami np.

    Tak czy inaczej nie raz spotykalem sie, widzialem i czytalem o
    problemie plesni / grzyba przy ocieplaniu od srodka bez wentylacji tej
    szczeliny i sam nie ocieplilbym w ten sposob zadnej sciany - to sie
    stosuje tylko w zabytkowych budowlach, jak nie mozna ruszyc elewacji z
    zewnatrz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2010-10-28 05:41:33
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    .googlegroups.com...
    On 27 Paź, 14:07, "jagr" <j...@W...pl> wrote:

    >Wyjasnij, bo logika, fizyka i praktyka mowia co innego.

    A co tu wyjaśniać?
    Tyle razy było już tu wałkowane. Ciepłe i wilgotne powietrze z pomieszczenia
    wpływać będzie w te "szczeliny wentylacyjne" i zostawiać tam wodę na zimnej
    ścianie. Ten proces będzie trwał cały okres roku oprócz ciepłego lata, kiedy
    to ściana ma szansę być cieplejsza, niż powietrze w pomieszczeniu.
    A może nie?

  • 24. Data: 2010-10-28 06:26:44
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    a.googlegroups.com...
> [...]

    > szczeliny i sam nie ocieplilbym w ten sposob zadnej sciany - to sie
    stosuje tylko w zabytkowych budowlach, jak nie mozna ruszyc elewacji z

    To znaczy, że zabytkowe budowle mogą według Ciebie sobie z upodobaniem
    hodować grzyba?
    Problem z ocieplaniem od wewnątrz jest wtedy, kiedy na skutek wadliwej
    izolacji poziomej wilgoć migruje w murach od samych fundamentów.
    Ale wpuszczanie tej wilgoci "na pokoje" celem osuszania działki, na której
    stoi budynek, to kiepski pomysł. Rozwiązania są, ale trudne i kosztowne.
    W przypadku intensywnego podciągania takiej wody chyba nie ocieplałbym od
    środka wogóle. Ani ze szczeliną ani bez niej.
    Jednak w przypadku typowych suchych murów (na przykład na wyższych
    piętrach), kiedy żadna dziurawa rynna nie zalewa ściany :-),
    na oczyczczoną ścianę na klej styropian, później na klej siatka, a na nią
    coś, co nie przepuszcza wilgoci (choć już styropian stawia jej niezły opór),
    każda szczelinka, każda szparka powinna być zaklejona, żeby wilgotne
    powietrze nie wnikało pod ocieplenie, bo będzie tam zostawiać wilgoć (H2O).

    Przy ocieplaniu od ZEWNĄTRZ bym zostawił szczelinę, połączoną z powietrzem
    zewnętrznym, bo wilgoć "bytowa" będzie przenikać przez ścianę i kumulować
    się na granicy mur / styropian. Gdyby mi ocieplili chałupę od zewnątrz, na
    wszystkich ścianach od wewnątrz bym sobie pozakładał izolację (np. wymalował
    olejno pod emulsję) i sądzę, że dobrze bym na tym wyszedł.

  • 25. Data: 2010-10-28 06:35:36
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

> [...]
    > jak sie styropian dociśnie i pojedzi nim na boki, nadmiar kleju się
    rozsmaruje i zasie styropian,
    > wtedy sam trzyma i nie trzeba podpierać.

    To akurat potwierdzam. Trzyma bez żadnego podpierania.
    Wpierw próbowałem na klej do kasetonów, to wtedy niestety płyty spadały mi
    na mordę.
    Ale styrlep 220 zasysa na suficie i nie ma szans, żeby coś spadło.

  • 26. Data: 2010-10-28 07:57:00
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    > Żadnej szczeliny !!! Szczelnie tylko przykleić i od zewnątrz tynk akrylowy
    hermetycznie.
    > Najpierw oczywiście siatka i klej. Jak para nie wniknie to nic się nie stanie. Ty
    może
    > zostaw sobie 5 cm między ociepleniem imurem, bo są tacy, którzy mówią że ma się tam

    > wietrzyć :-)

    Coraz więcej sie ucze :) Na początku chciałem zrobić tak: Przykleic styropian do
    sufitu
    w garażu i tak zostawić lub ewentualnie na ten styropian nakleic jakies tanie
    kasetony
    (lepiej wygląda). Czy w tym wypadku mogę przykleic styro obwodowo ( nie zostawiając
    żadnej
    szczeliny ) jezeli bym nie dawal tynku na ten styropian ( czyli tutaj nie bylo by
    hermetycznego zamknięcia )?
    Tomek

  • 27. Data: 2010-10-28 08:42:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Paź, 08:26, "jagr" <j...@W...pl> wrote:

    > To znaczy, że zabytkowe budowle mogą według Ciebie sobie z upodobaniem
    > hodować grzyba?

    Nie. Tam sie robi wentylacje i grzyba nie ma.

> [...]
    > się na granicy mur / styropian. Gdyby mi ocieplili chałupę od zewnątrz, na

    Co z tego, ze bedzie przenikac, jezeli mur na zewnatrz, pod
    styropianem, ma prawie taka sama temperature jak w srodku. Tam sie
    nigdy nic nie wykropli. Zreszta kazdy sensowny program (typu np. OZC)
    przy tworzeniu przegrody wielowarstwowej oblicza i alarmuje, jezeli
    bedzie zachodzilo takie ryzyko.

    Wentylowanie ocieplenia przyklejonego od zewnatrz do glupota - Kiki
    Cie zaraz "zjedzie" ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2010-10-28 08:46:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Paź, 10:42, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]

    Ba, zapomnialem dodac. Wlasnie wentylowanie tej przestrzeni powodowac
    bedzie obnizenie temperatury muru i ryzyko skraplania wody. Widzialem
    kiedys dom ocieplony tylko z jednego boku. Na obu naroznikach, na
    koncach tej ocieplonej sciany w srodku po zimie wyszedl grzybek. No
    dlaczego? ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2010-10-28 08:49:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    l.googlegroups.com...
    On 28 Paź, 08:26, "jagr" <j...@W...pl> wrote:

    > To znaczy, że zabytkowe budowle mogą według Ciebie sobie z upodobaniem
    > hodować grzyba?

    >Nie. Tam sie robi wentylacje i grzyba nie ma.

    Adam, ty wyrażnie musisz pisać którym powietrzem (wewnętrzym czy zewnętrzym)
    chcesz wentylować. Bo to troche zmienia postac rzeczy a nie zawsze jest
    jasne :-)

    b.

  • 30. Data: 2010-10-28 09:48:03
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    b.googlegroups.com...

> [...]
    > kiedys dom ocieplony tylko z jednego boku. Na obu naroznikach, na
    koncach tej ocieplonej sciany w srodku po zimie wyszedl grzybek. No

    Rozpatrujemy ocieplenie styro od zewnątrz.
    Rozkład temperatur w przegrodach ocieplonych nie jest binarny (ciepło -
    zimno), ale "analogowy" (cieplej-zimniej).
    Wzrost temperatury (w kierunku wnętrza) w styropianie jest duży, ale nie
    można powiedzieć, że na powierzchni styropianu (tej stykającej się z murem)
    jest już temperatura pomieszczenia. Byłoby tak może po zastosowaniu styro
    grub. metra. Przy ociepleniu grub. 14 - 15 cm. zawsze powierzchnia ściany
    wewnątrz ma wyższą temperaturę, niż ta powierzchnia od strony styropianu.
    Powoduje to, że wilgoć bytowa (gotujemy zupę, kąpiemy się, zaprosiliśmy
    gości i wszyscy chuchają) wykrapla się na zimnych rurach, szybach, a także
    wchodzi w strukturę ścian. Kiedy powietrze w domu się okresowo przesusza,
    ściany wysychają, ale tylko powierzchniowo, bo głębsze warstwy nie zdążą
    przed następną kąpielą czy zupą na gazie. Dodatkowo wewnątrz ściany jest
    zimniej, niż na powierzchni ściany.

    Wracając do powyższej zagadki. Między styropianem a ścianą dochodzi do
    kumulowania się wilgoci, ale nikt o tym nic nie wie, bo ściana okresowo
    powierzchniowo przesycha. Nie przesycha tylko zimna ściana obok, dodatkowo
    spod tej ocieplonej "wylewa się" wilgoć i moczy tą nieocieploną. Mokra
    ściana to po pewnym czasie grzybek. Skąd ta wilgoć? No właśnie.