    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: styropian na placki a na ramkę
    Date: Thu, 19 Jul 2012 09:56:01 +0200

    > ja już jestem po ociepleniu i mam styropian klejony na ramkę, ale
    > zastawiam się czy faktycznie klejenie na placki jest takim wielkim
    > błędem... Sądzę, że dla izolacyjności budynku nie ma to wielkiego
    > znaczenia, szczególnie jeśli zastosować styropian z frezem. Wiatr nie może
    > hulać między ścianą a styropianem, bo nie za bardzo możliwości aby się tam
    > dostał. Którędy? Wszystko dokładnie uszczelnione, od dołu listwa startowa
    > i pianka, glify dokładnie obłożone styropianem i zapiankowane, od góry
    > styropian dochodzi do samej membrany, jeszcze dodatkowo podbitka. A na
> [...]

    To prawda pod warunkiem, ze jest bez ruchu! Niestety w praktyce okazuje się,
    że "fachowcy" albo źle zamontują listwę startową albo górnej krawędzi ściany
    nie uszczelnią, albo zrobią szpary pod parapetami i gdy jest wichura to
    nagle dom robi się zimny. Dlatego od jakiegoś czasu producenci zalecają
    metodę na ramkę bo jest bardziej idioto-odporna.

    Jak masz wszystko dobrze uszczelnione to się nie przejmuj metoda na placki
    jest tak samo dobra. Problem pojawia się tylko gdy tej szczelności brak.

    Jakość ocieplenia najłatwiej sprawdzić w zimie gdy przychodzi wiatr. Przy
    ścianie dwuwarstwowej wiatr ma minimalne znaczenie dla wychładzania budynku
    więc jest ktoś w wietrzne dni ma dwukrotnie większe spalanie gazu (a znam
    takie przypadki) to ma bardzo źle zrobioną izolację.

    Pozdrawiam
    Ergie