  • 1. Data: 2012-07-19 09:03:22
    Temat: styropian na placki a na ramkę
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    ja już jestem po ociepleniu i mam styropian klejony na ramkę, ale zastawiam
    się czy faktycznie klejenie na placki jest takim wielkim błędem... Sądzę, że
    dla izolacyjności budynku nie ma to wielkiego znaczenia, szczególnie jeśli
    zastosować styropian z frezem. Wiatr nie może hulać między ścianą a
    styropianem, bo nie za bardzo możliwości aby się tam dostał. Którędy?
    Wszystko dokładnie uszczelnione, od dołu listwa startowa i pianka, glify
    dokładnie obłożone styropianem i zapiankowane, od góry styropian dochodzi do
    samej membrany, jeszcze dodatkowo podbitka. A na styropian pójdą 2 warstwy
    kleju, tynk. Którędy powietrze ma się dostać pod styropian?

    Powietrze jest izolatorem, więc ta warstwa powietrza (niewielka) nie może
    moim zdaniem popsuć izolacyjności przegrody.

    Chyba, że jakieś robactwo (mrówki) tam wejdą, wtedy tak, faktycznie lepiej
    kleić na ramkę.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-07-19 09:30:51
    Temat: Re: styropian na placki a na ramkę
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

> [...]
    > moim zdaniem popsuć izolacyjności przegrody.
    >
    > Chyba, że jakieś robactwo (mrówki) tam wejdą, wtedy tak, faktycznie lepiej

    Ja mam na placki. Przegapiłem temat mozna powiedzieć ale masz chyba rację w
    sumie.
    Miałem ocieplone mury przed ociepleniem poddasza. Wkładając łape za murłate
    , mogłem sprawdzić czy między murem a styropianem cos wieje. Nic takiego nie
    zauważyłem. Zbadałem całą długość ścian. Nic a nic nie wiało. Obawiam się
    tylko ,że z czasem elewacja może ulec uszkodzniom i wtedy jakieś cugi mogą
    powstać.

  • 3. Data: 2012-07-19 09:40:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 09:03:22 +0200, brunet.wp napisał(a):

    > ja już jestem po ociepleniu i mam styropian klejony na ramkę, ale zastawiam
    > się czy faktycznie klejenie na placki jest takim wielkim błędem...

    Tak, ja mowilem dokladnie to samo, az do termografii, na ktorej wyszlo, ze
    najcieplej w domu mam pod podbitkami (mimo nieogrzanego poddasza) :>

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-07-19 09:56:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > Powietrze jest izolatorem, więc ta warstwa powietrza (niewielka) nie może
    > moim zdaniem popsuć izolacyjności przegrody.

    To prawda pod warunkiem, ze jest bez ruchu! Niestety w praktyce okazuje się,
    że "fachowcy" albo źle zamontują listwę startową albo górnej krawędzi ściany
    nie uszczelnią, albo zrobią szpary pod parapetami i gdy jest wichura to
    nagle dom robi się zimny. Dlatego od jakiegoś czasu producenci zalecają
    metodę na ramkę bo jest bardziej idioto-odporna.

    Jak masz wszystko dobrze uszczelnione to się nie przejmuj metoda na placki
    jest tak samo dobra. Problem pojawia się tylko gdy tej szczelności brak.

    Jakość ocieplenia najłatwiej sprawdzić w zimie gdy przychodzi wiatr. Przy
    ścianie dwuwarstwowej wiatr ma minimalne znaczenie dla wychładzania budynku
    więc jest ktoś w wietrzne dni ma dwukrotnie większe spalanie gazu (a znam
    takie przypadki) to ma bardzo źle zrobioną izolację.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-07-19 10:06:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:ju8bfq$l18$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > ja już jestem po ociepleniu i mam styropian klejony na ramkę, ale
    > zastawiam się czy faktycznie klejenie na placki jest takim wielkim
    > błędem... Sądzę, że

    jesli na sciane dało sie poroterm albo inne dziurawe g...wno to styropian
    klejony na placki jest proszeniem sie o kłopoty. Wystarczą drobne
    nieszczelnosci aby wywiewało ciepło - gdzies szczelina, potem wychładza cały
    mur a duje do domu zwykle przez gniazdka.

    b.

  • 6. Data: 2012-07-19 10:08:26
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > nieszczelnosci aby wywiewało ciepło - gdzies szczelina, potem wychładza
    > cały mur a duje do domu zwykle przez gniazdka.

    No tak, przy porotermie faktycznie może powietrze krążyć pod styropianem.

  • 7. Data: 2012-07-19 10:13:30
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > jest tak samo dobra. Problem pojawia się tylko gdy tej szczelności brak.

    Mam ramki. Wydaje się być wszystko dobrze uszczelnione i za bardzo nie widzę
    miejsc którędy powietrze miałoby dostać się pod styropian.

    Albo nieszczelne okna.

  • 8. Data: 2012-07-19 16:21:19
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "mihal" <j...@w...pk> wrote in message news:ju8d3e$np9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > takiego nie zauważyłem. Zbadałem całą długość ścian. Nic a nic nie wiało.
    > Obawiam się tylko ,że z czasem elewacja może ulec uszkodzniom i wtedy

    Jak popęka wokół okien i drzwi to zacznie wiać. Nie obawiajj się - zacznie
    :-)
    Zresztą teraz tego sie nie wyczuje. W zimie poczujesz przy -10 na zewnątrz.

  • 9. Data: 2012-07-19 16:22:36
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak, ja mowilem dokladnie to samo, az do termografii, na ktorej wyszlo, ze
    > najcieplej w domu mam pod podbitkami (mimo nieogrzanego poddasza) :>

    Właśnie. To niedouczeni wykonawcy, bez szkół ani wiedzy. Ja bym im dał
    uwolnienie zawodów.

  • 10. Data: 2012-07-19 16:23:57
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > się, że "fachowcy" albo źle zamontują listwę startową albo górnej krawędzi
    > ściany nie uszczelnią, albo zrobią szpary pod parapetami i gdy jest

    No przecież 95% domów nie ma zakończonych ścian szczytowych ani od strony
    murłaty. Tam jest szczelina na centymetr :-)