  • 1. Data: 2012-07-18 09:16:03
    Temat: Łączenie okien dachowych
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Witam,
    chcę wstawić dwa okna dachowe Velux (obok siebie), a między nimi jest
    krokiew 10cm.
    Jak się do tego zabrać, czy trzeba kupić jakieś dodatkowe oblachowanie czy
    cokolwiek?

  • 2. Data: 2012-07-18 10:26:59
    Temat: Re: Łączenie okien dachowych
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    u mnie też są parowane i do montażu z oknami kupowali zestaw montazowy dla
    okien podwójnych a nie pojedynczych.
    Wiem bo z jednym mieli pojedyncze razy 2 i potem jechali wymienić.
    Nie wiem co w takim zetsawie jest ale z góry trzeba wieziec czy pojedyncz
    eczy parami.

    Rafał

  • 3. Data: 2012-07-18 11:14:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 lipca 2012 10:26:59 UTC+2 użytkownik Kacper USUNTO napisał:
> [...]
    > Wiem bo z jednym mieli pojedyncze razy 2 i potem jechali wymienić.
    > Nie wiem co w takim zetsawie jest ale z góry trzeba wieziec czy pojedyncz

    Ale chyba wtedy miedzy nimi krokwi nie ma tylko jest zrobiony tzw "wymian"

  • 4. Data: 2012-07-18 12:21:51
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]
    > eczy parami.

    Ale chyba wtedy miedzy nimi krokwi nie ma tylko jest zrobiony tzw "wymian"

    Są. Ja tak mam. Z tym że mam okna Fakro i dla dwóch sąsiadujących okien
    jest specjalny kołnierz. Dwóch pojedynczych po prostu nie połączysz.

    Marek

  • 5. Data: 2012-07-19 09:09:33
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Są. Ja tak mam. Z tym że mam okna Fakro i dla dwóch sąsiadujących okien
    > jest specjalny kołnierz. Dwóch pojedynczych po prostu nie połączysz.

    Dokładnie tak, ja własnie mam krokiew (krokwę) między oknami i ten specjalny
    zestaw montażowy do okien parami.
    I też mam fakro.

    Rafał

  • 6. Data: 2012-07-19 09:11:03
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Są. Ja tak mam. Z tym że mam okna Fakro i dla dwóch sąsiadujących okien
    > jest specjalny kołnierz. Dwóch pojedynczych po prostu nie połączysz.

    A na marginesie też masz tak mało miejsca między krokwią a rowkiem w oknie
    do montażu płyt g-k?
    Średnio jest tam gdzie wpakować profil do zamontowania płyty, nie
    wposminając już o włożeniu tam ocieplenia.
    Sam kombinuję co tu zrobić.

    Rafał

  • 7. Data: 2012-07-19 09:38:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > do montażu płyt g-k?
    > Średnio jest tam gdzie wpakować profil do zamontowania płyty, nie
    > wposminając już o włożeniu tam ocieplenia.

    Tam powinno być minimum 2cm od ramy okna do krokwi, więc do rowka na płytę
    jakieś 3-4 cm i tyle wełny trzeba tam upchnąć. Co do mocowania płyt to
    widziałem dwa rozwiązania:
    1. Krawędź w tym wyżłobieniu "przyklejona" na akryl a tylko przeciwna
    krawędź przykręcona do profilu.
    2. Płyta mocowana przez drewniane podkładki bezpośrednio do krokwi a
    przeciwna krawędź przykręcona do profilu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-07-19 13:08:47
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    > Tam powinno być minimum 2cm od ramy okna do krokwi, więc do rowka na płytę
    > jakieś 3-4 cm i tyle wełny trzeba tam upchnąć.

    Ale chodziło mi o nie odległość płaszczyzny dachu w miejscu krokwi do okna
    tylko płaszczyzny bocznej krokwi do rowku w oknie (w pionie)

> [...]
    > 2. Płyta mocowana przez drewniane podkładki bezpośrednio do krokwi a
    > przeciwna krawędź przykręcona do profilu.

    Szczerze mówiąc to 2 rozwiązanie chyba lipne bo na sztywno do krokwi,
    pękanie murowane.
    Do krokwi mogę sobie dokręcać ale chciaem to zrobić przez jakiś profil lub
    podobnie żeby było
    chociaż trochę elastycznie od krokwi.

    Rafał

  • 9. Data: 2012-07-19 13:50:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale chodziło mi o nie odległość płaszczyzny dachu w miejscu krokwi do okna
    > tylko płaszczyzny bocznej krokwi do rowku w oknie (w pionie)

    No o tym właśnie piszę. Patrząc od środka np. od lewej masz okno, krokiew i
    okno. I odległości krokwi od okien powinny wynosić minimum 2cm.

> [...]
    > pękanie murowane.
    > Do krokwi mogę sobie dokręcać ale chciaem to zrobić przez jakiś profil lub

    A jakie to ma znaczenie w tym konkretnym miejscu? Jak krokwie będzie
    pracowała, to okna razem z nią, a co za tym idzie zabudowa wpuszczona w te
    rowki w ramach. IMO lepiej niech sobie to razem pracuje niż maja się
    pojawiać pęknięcia pomiędzy płaszczyznami zabudowy tej krokwi.

    Jak koniecznie chcesz elastycznie to zrób sobie takie jakby kapelusze: _|~|_
    z kawałka blachy i do tego przykręcaj płyty. Te dwa dolne wąsy przykręcasz
    do krokwi, a płytę do tej środkowej części. Widziałem, ze tak niektórzy
    mocują płyty do sufitu gdy jest _bardzo_ mało miejsca.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-07-19 15:18:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lipca 2012 13:50:20 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > do krokwi, a płytę do tej środkowej części. Widziałem, ze tak niektórzy
    > mocują płyty do sufitu gdy jest _bardzo_ mało miejsca.

    Gotowe profile sa
    https://www.google.com/search?q=uchwyt+kapeluszowy&r
    ls=com.microsoft:pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&st
    artPage=1#hl=pl&safe=off&rls=com.microsoft:pl&sa=X&e
    i=0AgIUI2dEorO4QTszJDTBA&ved=0CFEQvwUoAQ&q=profil+ka
    peluszowy&spell=1&fp=1&biw=1280&bih=853&bav=on.2,or.
    r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&cad=b