    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: styropian na placki a na ramkę
    Date: Thu, 19 Jul 2012 09:03:22 +0200

    Witam,

    ja już jestem po ociepleniu i mam styropian klejony na ramkę, ale zastawiam
    się czy faktycznie klejenie na placki jest takim wielkim błędem... Sądzę, że
    dla izolacyjności budynku nie ma to wielkiego znaczenia, szczególnie jeśli
    zastosować styropian z frezem. Wiatr nie może hulać między ścianą a
    styropianem, bo nie za bardzo możliwości aby się tam dostał. Którędy?
    Wszystko dokładnie uszczelnione, od dołu listwa startowa i pianka, glify
    dokładnie obłożone styropianem i zapiankowane, od góry styropian dochodzi do
    samej membrany, jeszcze dodatkowo podbitka. A na styropian pójdą 2 warstwy
    kleju, tynk. Którędy powietrze ma się dostać pod styropian?

    Powietrze jest izolatorem, więc ta warstwa powietrza (niewielka) nie może
    moim zdaniem popsuć izolacyjności przegrody.

    Chyba, że jakieś robactwo (mrówki) tam wejdą, wtedy tak, faktycznie lepiej
    kleić na ramkę.

    Pozdrawiam,
    BWP