  • 11. Data: 2012-07-19 16:25:20
    Temat: Re: styropian na placki a na ramkę
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:ju8fjb$rdi$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Mam ramki. Wydaje się być wszystko dobrze uszczelnione i za bardzo nie
    > widzę miejsc którędy powietrze miałoby dostać się pod styropian.

    Wsędzie przy oknach pęknie. Będzie szpara grubości żyletki
    Po sumarycznym obwodzie okien wszędzie będzie wiało. Jaki masz materiał na
    ściany ?

  • 12. Data: 2012-07-19 16:26:38
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    > wiadomości news:ju8bfq$l18$1@usenet.news.interia.pl...

    > jesli na sciane dało sie poroterm albo inne dziurawe g...wno to styropian
    > klejony na placki jest proszeniem sie o kłopoty. Wystarczą drobne
    > nieszczelnosci aby wywiewało ciepło - gdzies szczelina, potem wychładza
    > cały mur a duje do domu zwykle przez gniazdka.

    Porotherm to największe gówno jakie wymyślono. Sam mam to wiem. Tylko dzięki
    temu, że go otynkowałem z zewnątrz nie wieje z gniazdek.

  • 13. Data: 2012-07-19 16:27:29
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:ju8f9r$qul$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No tak, przy porotermie faktycznie może powietrze krążyć pod styropianem.

    Bod betonem komórkowym też tyle, że bedzie mniejszy efekt, bo BK wybacza
    fuszeki do pewnego stopnia.

  • 14. Data: 2012-07-20 07:02:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    ERY> napisał w

    > Porotherm to największe gówno jakie wymyślono. Sam mam to wiem. Tylko
    > dzięki temu, że go otynkowałem z zewnątrz nie wieje z gniazdek.

    z tego co wiem to przy porothermie można zrezygnować ze spoin pionowych ale
    żeby rezygnować ze spoin poziomych?

  • 15. Data: 2012-07-20 08:30:21
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Wsędzie przy oknach pęknie. Będzie szpara grubości żyletki
    > Po sumarycznym obwodzie okien wszędzie będzie wiało. Jaki masz materiał na
    > ściany ?

    W którym dokładnie miejscu pęknie? Przy łączeniu styropian - okno?

    Nie wiem czemu miałoby pęknąć, ale zapewne masz rację. Nawet jeśli przy
    samym oknie pęknie, to przecież głębiej jest nawalone pianki i żadne
    powietrze się nie dostanie.

    Mam ramki i drugi raz też kazałbym robić na ramki, ale moim zdaniem przy
    rozsądnym wykonaniu, metoda na placki nie jest jakąś wielką fuszerką.

    Ja mam beton komórkowy.

  • 16. Data: 2012-07-20 08:44:37
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > No przecież 95% domów nie ma zakończonych ścian szczytowych ani od strony
    > murłaty. Tam jest szczelina na centymetr :-)

    Jakim metodą uzyskałeś tak precyzyjne dane?

    Ja mam wprost przeciwne odczucia. W ciągu ostatnich kilku lat oglądałem
    kilkanaście domów w budowie (kilka w rodzinie się budowało, u znajomych,
    sąsiadów itd.) i w żadnym, naprawdę w żadnym nie widziałem źle (za wysoko)
    wymurowanej ściany szczytowej.

  • 17. Data: 2012-07-20 09:05:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2012 07:02:21 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > z tego co wiem to przy porothermie mo�na zrezygnowa� ze spoin pionowych ale
    > �eby rezygnowa� ze spoin poziomych?

    Ale czesto nie nakładają zaprawy po całości tylko dwa paski np.
    Tak np widziałem niedawno jak murowali u mojego klienta gdy tam byłem.

  • 18. Data: 2012-07-20 11:55:33
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >sąsiadów itd.) i w żadnym, naprawdę w żadnym nie widziałem źle (za wysoko)

    A ja przeciwnie ...

    Codziennie sporo jeżdżę i widzę ile ludzi się buduje i domy które mają
    ocieplone szczyty to delikatnie mówiąc mniejszość ...
    Ostatnio się zdziwiłem bo dom budowany z porothermu a ściana szczytowa
    (ostatni rząd) zamiast cegły beton komórkowy ...

  • 19. Data: 2012-07-20 19:43:20
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > A ja przeciwnie ...
    >
    > Codziennie sporo jeżdżę i widzę ile ludzi się buduje i domy które mają
    > ocieplone szczyty to delikatnie mówiąc mniejszość ...

    Też widzę jadąc. W ogóle nie dbają o zakończenia, a wręcz robią wylewane
    belki brrr.
    jakby banda debili prowadziła te budowy.

  • 20. Data: 2012-07-20 19:46:58
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:juattt$nbp$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    >
    > Nie wiem czemu miałoby pęknąć, ale zapewne masz rację. Nawet jeśli przy
    > samym oknie pęknie, to przecież głębiej jest nawalone pianki i żadne

    Jak wstrzykiwali piankę pod styropian wokół okien to jedynie odsadzili klej,
    bo rozprężająca sie pianka podniosła styropian na tyle, że sie odspoił.
    A okna masz na jedną kotwę w rogu więc po kilku wiatrach będą luźne.