  • 1. Data: 2011-09-07 20:33:59
    Temat: szara reneta nie kwitnie
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Od kilku lat rośnie na Koksie Pomarańczowej
    zaszczepiona Szara Reneta.
    Liczyłam na owoce, a nie mogą być, bo nie powstają kwiaty.
    Czy ktoś z Was podejrzewa co może być tego przyczyną.

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 2. Data: 2011-09-08 19:46:08
    Temat: Re: szara reneta nie kwitnie
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Liczyłam na owoce, a nie mogą być, bo nie powstają kwiaty.
    > Czy ktoś z Was podejrzewa co może być tego przyczyną.

    A fotkę pokażesz?
    Pozdrawiam deliberująco
    skryba

  • 3. Data: 2011-09-08 19:51:23
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witaj Skrybo

    > A fotkę pokażesz?
    > Pozdrawiam deliberująco
    > skryba

    Ale ze mnie gapcia, przygotowałam fotkę,
    ale zapomniałam wstawić link.
    Oto on:
    https://picasaweb.google.com/kkrycha/SzaraReneta

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2011-09-09 14:00:45
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Witaj Skrybo

    > Ale ze mnie gapcia, przygotowałam fotkę,
    > ale zapomniałam wstawić link.
    > Oto on:
    > https://picasaweb.google.com/kkrycha/SzaraReneta

    Wydaje mi się, że ten górny konar dzieli się na dwie gałęzie.
    Jako, że fotka niezbyt szczególowa to zrobiłbym cięcie alternatywne.
    Krótszą przyciąłbym do 15.09 w taki sposób;
    http://42.pl/u/2ET5

    a dłuższą po zimie skróciłbym na jej długości o 2/3

    Tak czy owak opryskałbym również mocznikiem

    w stężeniu 1,5% gdy zgubi 20% liści.

    Gdy zgubi 80% liści powtórzyć w stężeniu 5%

    Pozdrawiam eksperymentalnie

    skryba

  • 5. Data: 2011-09-10 20:25:09
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-09 16:00, skryba ogrodowy pisze:
> [...]
    >
    > Tak czy owak opryskałbym również mocznikiem
    >
    > w stężeniu 1,5% gdy zgubi 20% liści.
    >
    > Gdy zgubi 80% liści powtórzyć w stężeniu 5%

    Przycinałam gałęzie od kilku lat, nawet zastanawiałam się
    czy powodem "niekwitnięcia" jest coroczne cięcie, którego może nie być
    może ta odmiana nie lubi.
    I w ostatnich dwóch latach cięłam bardzo umiarkowanie.

    Z tym mocznikiem musiałaby poeksperymentować.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 6. Data: 2011-09-11 06:03:43
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Z tym mocznikiem musiałaby poeksperymentować.

    Eksperyment dotyczył cięcia. Opryski mocznikiem to standard.
    Może tnąc oszczędnie odcinałaś gałązki zakończone pąkiem kwiatowym?

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 7. Data: 2011-09-11 12:58:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 22:33:59 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    > Liczyłam na owoce, a nie mogą być, bo nie powstają kwiaty.
    > Czy ktoś z Was podejrzewa co może być tego przyczyną.

    http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=96
    http://www.swiatkwiatow.pl/poradnik-ogrodniczy/cieci
    e-jabloni-w-okresie-letnim-id190.html
    --
    XL

  • 8. Data: 2011-09-11 19:33:59
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-11 08:03, skryba ogrodowy pisze:
    (...)
    > Może tnąc oszczędnie odcinałaś gałązki zakończone pąkiem kwiatowym?

    Nie przypuszczam, aby powodem "niekwitnięcia" było cięcie.
    Mam trzy jabłonie. Na każdej szczepienia i kwitną.
    Macierzysta roślina jak i szczepienia, gdy podrosną.
    Tylko szara reneta ma największy przyrost i zero kwiatów.
    A wszystkie jabłonie tnę tą samą "ręką"

    Pozdrawiam Krycha.

  • 9. Data: 2011-09-11 19:37:07
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-11 14:58, Ikselka pisze:
    (...)

    > http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=96
    > http://www.swiatkwiatow.pl/poradnik-ogrodniczy/cieci
    e-jabloni-w-okresie-letnim-id190.html

    Rozumiem, że sposób cięcia ma wpływ na plonowanie,
    ale nie wierzę żeby powodował brak kwiatów.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 10. Data: 2011-09-12 07:49:51
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > Macierzysta roślina jak i szczepienia, gdy podrosną.
    > Tylko szara reneta ma największy przyrost i zero kwiatów.

    Ręka może być ta sama, ale technika niekoniecznie.
    Nie wszystkie jabłonie tnie się tak samo.
    U Ciebie ewidentnie inna jest siła wzrostu podkładki
    a inna szczepki. Tutaj szukałbym rozwiązania.
    Proponowane wcześniej cięcie "na trzy oczka" wymusi kwitnienie.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba