    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: szczelność instalacji wodno - kanalizacyjnej
    Date: Fri, 3 Aug 2012 13:08:10 +0200

    news:jvg3h2$13s$1@node2.news.atman.pl...

> [...]

    Oczywiście, że dobrze. Próby ciśnieniowe można robić wodą lub powietrzem.
    Można też instalację napełnić wodą i dopompować powietrzem.
    Tak jak pisałem wcześniej, próbę szczelności uważa się za pozytywną, kiedy
    podczas próby szczelności spadek ciśnienia nie jest większy jak 0,2bara w
    przeciągu 3godzin, a w zasadzie przyjmuje się 2% spadek ciśnienia w
    przeciągu 3 godzin. W przypadku autora wątku ciśnienie spadło o 0,3bara w
    przeciągu doby czyli 24 godzin. Wynik jest pozytywny.

    > Tak - tylko woda. Nigdy nie widziałem próby robionej tak jak pisze Plumpi
    > z użyciem naczynia przeponowego tylko zawsze właśnie taką pompką przy
    > odłączonym kotle i naczyniu przeponowym. Gdy się robi instalacje to kotła
    > (ani naczynia przeponowego) często jeszcze nie ma.

    Po pierwsze dopompowanie naczynia przeponowego to alternatywa dla amatora,
    który nie posiada pompy ciśnieniowej.
    Oczywiście próby ciśnieniowe robi się nieco inaczej, gdyż często tak jak
    piszesz przed montażem kotłowni i naczyń, a zaraz po wykonaniu i przed
    zalaniem/zamurowaniem instalacji. Wyraźnie napisałem jak powinna być
    przeprowadzona w sposób prawidłowy taka próba i wyraźnie także napisałem, że
    dla własnych potrzeb można się ograniczyć do próby ciśnieniem z sieci
    wodociągowej + dobicie naczynia przeponowego zwykłą pompką do roweru, bez
    potrzeby inwestowania w pompkę, któą się użyje jeden raz..