  • 1. Data: 2009-04-15 19:16:39
    Temat: technika "mokrym na mokre"
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Moi Drodzy,
    na farbie do malowania elewacji (akrylowej) jest napisane,
    że należy stosować technikę malowania "mokrym na mokre".
    Szukam w internecie co to ma dokładnie znaczyć i znajduję
    techniki malowania rysunków na mokrym papierze.
    Czy mam malować na mokrym tynku? Coś mi to nie pasuje.
    Wcześniej piszą, że trzeba oczyścić powierzchnię z ruchomych elementów
    i brudu oraz zagruntować.
    Nie przypuszczam, aby należało malować na mokry grunt.
    Oświećcie mnie o co tu chodzi, bo przymierzam się do malowania
    murów altanki (pomalowanej, naście lat temu, wapnem).

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-04-15 19:27:45
    Temat: Re: technika "mokrym na mokre"
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Najprawdopodobniej chodzi o malowanie kolejnych warstw farby - można dawać
    drugą warstwę zanim pierwsza całkiem wyschnie. Warto zrobić próbę gdzieś na
    boku, jak to wychodzi, bo nie wyschnięta pierwsza warstwa może sie przy
    malowaniu drugiej "mazać" (nie dotyczy malowania natryskiem)
    Jacek

  • 3. Data: 2009-04-15 19:34:51
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > boku, jak to wychodzi, bo nie wyschnięta pierwsza warstwa może sie przy
    > malowaniu drugiej "mazać" (nie dotyczy malowania natryskiem)

    Dziękuję, za szybką odpowiedz.
    Jak na razie mam w planie malować raz, ale może się okazać, że to będzie
    za mało.
    Jak radzisz muszę zrobić próbę na małej powierzchni.

    Pozdrawiam Krycha.