  • 1. Data: 2012-12-12 10:01:19
    Temat: temperatura grzania kaloryferow
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    witam
    jaka powinna byc optymalna temperatura grzania wody do kaloryferow?
    mam piecyk dwufunkcyjny i majser mowil ze 50 stopni jest git ale czy tak
    jest?
    temperatura wody z kranu ustawiona jest na 42...
    sorry za laickie pytanie ale chce ustawic piec optymalnie.

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2012-12-12 10:24:10
    Temat: Re: temperatura grzania kaloryferow
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest?
    > temperatura wody z kranu ustawiona jest na 42...
    > sorry za laickie pytanie ale chce ustawic piec optymalnie.

    Kaloryfery masz zwymiarowane pod okreslona temperature (sa one tez
    skonstruowane na okreslona temperature maksymalna wody).

  • 3. Data: 2012-12-12 10:25:57
    Od: w...@g...com

    Hej

    Odpowiedz proszę, co to znaczy wg ciebie - "optymalna" .

    Jeżeli to taka temperatura, aby w pomieszczeniu była temperatura X, to ja nie znam
    wartości tej temparatury, ale ty łatwo 'testowo' ją uzyskasz - zmieniając wartość
    temperatury w kaloryferze tak, aby w pomieszczeniu była dla ciebie
    satysfakcjonująca=optymalna.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2012-12-12 11:51:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marcin Ł pisze tak:

    > jaka powinna byc optymalna temperatura grzania wody do
    > kaloryferow? mam piecyk dwufunkcyjny i majser mowil ze 50 stopni
    > jest git ale czy tak jest?

    Jakbyś chciał wg krzywej grzania to dla
    0'C na dworze - 50'C na kalafiorki
    -10'C - 60'C

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2012-12-12 12:16:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2012 11:51:41 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > Jakbyś chciał wg krzywej grzania to dla
    >
    > 0'C na dworze - 50'C na kalafiorki
    >
    > -10'C - 60'C
    Wyliczyłes to tak nie znając powierzchni grzejników, wielkjości pomiesazczeń itp?

  • 6. Data: 2012-12-12 12:39:28
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam
    > jaka powinna byc optymalna temperatura grzania wody do kaloryferow?

    Optymalna, ....
    Nie ma czegos takiego
    jak optymalna temperatura grzania
    wody do kalaforyferow.
    Napisz co chcesz osiagnac.

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-12-12 12:46:33
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 12.12.2012 10:01, Marcin Ł wrote:
> [...]
    > jest?
    > temperatura wody z kranu ustawiona jest na 42...
    > sorry za laickie pytanie ale chce ustawic piec optymalnie.

    Jesli masz kociol konsensacyjny to optymalna jest do 5x stopni. Jesli
    grzejniki sa w stanie przy tej temperaturze zapewnic Tobie komfort
    cieplny to masz odpowiedz.

    Woda z kranu ok. Zazwyczaj grzeje sie do 50 stopni. Jednak co 2 tygodnie
    propouje zagrzac ja do minimum 70 stopni, abys sie choroby legionistow
    (bakteria legionella) nie nabawil.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2012-12-12 12:50:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Przeciez wiadomo, ze chodzi mu o temperature wystarczajaca. Pytanie o cele
    nie ma sensu, bo przeciez nie znasz zadnych parametrow ani budynku, ani
    samych kaloryferow.

  • 9. Data: 2012-12-12 12:51:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Wyliczyłes to tak nie znając powierzchni grzejników, wielkjości
    >pomiesazczeń itp?

    Ciekawa jest tez ta liniowosc.

  • 10. Data: 2012-12-12 13:34:28
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

> [...]
    > jest?
    > temperatura wody z kranu ustawiona jest na 42...
    > sorry za laickie pytanie ale chce ustawic piec optymalnie.

    sorry wyrazilem sie malo precyzyjnie... fachmen ktory zakladal piecyk
    powiedzial ze piecyki sa najbardziej wydajne przy tem. grzania 50 stopni.
    wtedy spalanie gazu jest najefektywniejsze. i moje pytanie czy to prawda?
    zakres temperatury moge ustawic do 85 stopniC. pytam poniewaz w zyciu
    posluchalem sie paru "zlotych rad" a pozniej zalowalem...

    do tego co mozna zrobic ze skraplajaca sie woda na rurze od pieca do dziury
    w scianie na zewnatrz - czerpie zimne powietrze. wlasnie tak "fachowiec"
    zamontowal mi piecyk ze rura idzie przez 1,5 metra nad szafkami w kuchni...
    obecnie dalem otuline - wystarczy?